Ensoniq SQ-1 sequenser naar zijn grootje?

NyaH

DE patser
Ik heb zo het donkerbruine (DX kleur) vermoeden dat de sequenser van mijn Ensonic SQ-1 stuk is.
Als ik op zijn knoppen druk kan ik wel track 9 t/m 16 selecteren, en daarmee is dan ook alles gezegd. Met geen mogelijkheid krijg ik hem op track 1 t/m 8 en geluid krijg ik er niet uit, sterker nog, ik krijg het er niet eens in. Ik heb een flinke tijd gedacht dat het aan mij lag en dat er een knoppen-combinatie bestond die ik niet kende en waardoor ik hem niet aan de praat kreeg. Nu ik meer lees over de SQ-1 roemd iedereen zijn uitermate gemakkelijke bediening. Een manual zou zelfs overbodig zijn. Daarmee hou ik 2 mogelijkheden over, of ik ben een enorme kluns, of hij is stuk. Aangezien ik lezen en schrijven kan met de Alesis MMT-8 en het mij niet aannemelijk lijkt dat de SQ-1 sequenser moeilijker is in gebruik, blijft het laatste over: hij is stuk.

Wie heeft dit wel eens bij de hand gehad en weet wat het kan zijn?
Is het te perareren?

deze bedoel,je toch...?

Attachments

• sq_1.jpg
    sq_1.jpg
    9,3 KB · Bekeken: 112
Dat is hem, ja

Dat is hem, ja

Mijn vorige post is naar de $%#$, ik schrijf hem niet opnieuw.
Hij wilde het plaatje niet omdat het groter is dan 800 X 600 volgens de forum-pc, aangezien het een 640 X 480 was moet ik het maar eens proberen met een 1024 X 768 denk ik........

Maar het gaat om die op de foto dus, de EQ-1 en niet de ESQ-1.

Oke , heb zelf ook een SQ-1 gehad en inderdaad het sequenser gedeelte
is niet echt gebruiksvriendelijk.
Heb nu een SQR de module versie , als je deze met een externe sequenser
gaat gebruiken heb je geen enkel probleem maar bij de SQ-1 kwam ik
er niet uit ,kan best een bug zijn in de sequenser software van de SQ-1

Eigenaardig... ik heb ook een SQ-1 en die Sequencer is een fluitje van een eurocent.
Maar ik hoor er vaker mensen over klagen.

Anyway, je hebt 2 soorten structuren:

1) Sequences/Presets (nrs. 00 t/m 69)
2) Songs (nrs. 70 t/m 99)

In 1) kies je de tracks 1 t/m 8 en in 2) kies je de tracks 9 t/m 16.

Met de rechter SELECT moet je een keuze maken die lager is dan 70 (want vanaf dat nr. beginnen de song structuren).

Back