hard met hart .:hz.kontrakt.ion:.

feindbild

!TKRÓKT!
.:hz.kontrakt.ion:.

.:hz.kontrakt.ion:. = herzkontraktion = cardiac contraction

spastische hartritmes met geluiden uit de jomox airbase die zichzelf verliezen in andere ritmes en soundscapes uit/met de yamaha dx200, akai z4, dod gonkulator modulator, boss metalzone, behringer mixing desks & compressors.

gesequenced op een yamaha dx200 & e-mu xl7 en een deel gewoon direct ingespeeld.
opgenomen en verknipt op 4 stereo tracks in protools free op een oude g3 400 mhz imac. helaas voorlopig nog zonder externe soundcard. mecenassen mogen altijd hun duit in het zakje doen. ook voor studiomonitors, want zoals gewoonlijk is ook deze track gemaakt, gemixt en gemasterd op koptelefoon (akg k240df)

ghehe dit is wel cool. ik zou alleen de geluiden wat beter op elkaar proberen af te stellen.
sommige geluiden vind ik toch net iets te luid tegenover de andere. maar het kan ook aan mij liggen :D
maar ik vinnet wel cool. moet je eens naar Richard Devine - asect Dsect luisteren. die doet iets
gelijkaardigs, maar dan gekker.

Origineel geplaatst door isnieZot
ghehe dit is wel cool. ik zou alleen de geluiden wat beter op elkaar proberen af te stellen.
sommige geluiden vind ik toch net iets te luid tegenover de andere. maar het kan ook aan mij liggen :D
maar ik vinnet wel cool. moet je eens naar Richard Devine - asect Dsect luisteren. die doet iets
gelijkaardigs, maar dan gekker.

bedankt voor 't luisteren en voor de commentaar.
zal volgend nummer eens proberen meer te spreiden. deels is het wel net die overladen klank met af en toe luide interventies van andere sounds die ik graag maak 8)

(en richard devine is erg goed ja. toch wat ik ervan heb, heb niet wat je hierboven vermeldt. de spullen die ik heb zijn vrij droog, erg levendig en gedetailleerd en bijna dansbaar. en inderdaad gekker. de man gebruikt dan ook meer dan 1000 samples per track :L )

Origineel geplaatst door feindbild

(en richard devine is erg goed ja. toch wat ik ervan heb, heb niet wat je hierboven vermeldt. de spullen die ik heb zijn vrij droog, erg levendig en gedetailleerd en bijna dansbaar. en inderdaad gekker. de man gebruikt dan ook meer dan 1000 samples per track :L )

ben je niet toevallig naar "2 days on" geweest? hij was daar om een workshop te geven met nog een
kerel van Native instruments. ik ben geweest en het was wel leuk enkele van zijn reaktor patches te zien.

Origineel geplaatst door isnieZot
ben je niet toevallig naar "2 days on" geweest? hij was daar om een workshop te geven met nog een
kerel van Native instruments. ik ben geweest en het was wel leuk enkele van zijn reaktor patches te zien.

als ik het had geweten, was ik wel geweest...
indrukwekkend, waarschijnlijk?

bedankt sjeijk! (ben ff naar je site naar jouw spullen gaan luisteren. ik stuur je nog een pb wanneer ik wat zinnigs te zeggen heb. klonk érg goed, dat kan ik alvast kwijt!)

heeft er iemand nog iets te zeggen over déze track?

Allereerst ben ik het met Isnie eens dat je de geluiden wat beter moet afstellen/masteren. Daar van los gezien vind ik je track goed. Het is experimenteel, verrassend en getuigt van inzicht en lef. Beter dan de vele standaardmuziek die hier vaak gepost wordt. Ik vind het wel wat hebben van het recentere werk van Autechre. En dat is mijn kritiek ook wat: het nummer mist wat een rode draad (net zoals Autechre's huidig werk). Soms heb ik het gevoel dat ik meer naar een geluidscollage van incoherente geluiden zit te luisteren, dan echt een 'song'. Misschien dat je daar wat aan moet werken. Verder vind ik dit veelbelovend klinken. Post eens wat meer tracks zou ik zeggen!

Fijn weekend :biertje: !

Origineel geplaatst door funkdecoder
Allereerst ben ik het met Isnie eens dat je de geluiden wat beter moet afstellen/masteren. Daar van los gezien vind ik je track goed. Het is experimenteel, verrassend en getuigt van inzicht en lef. Beter dan de vele standaardmuziek die hier vaak gepost wordt. Ik vind het wel wat hebben van het recentere werk van Autechre. En dat is mijn kritiek ook wat: het nummer mist wat een rode draad (net zoals Autechre's huidig werk). Soms heb ik het gevoel dat ik meer naar een geluidscollage van incoherente geluiden zit te luisteren, dan echt een 'song'. Misschien dat je daar wat aan moet werken. Verder vind ik dit veelbelovend klinken. Post eens wat meer tracks zou ik zeggen!

Fijn weekend :biertje: !

wat het afstellen betreft:
volgend nummer zal ik zeker 'ruimtelijker' proberen te werken. ik vrees dat het afmixen met koptelefoon een grote invloed op de ruimtelijkheid van mijn tracks heeft met die absolute stereo... klinkt altijd veel minder gepand als ik de track nadien op bxen hoor.

de plotse en luide geluiden die er tussen komen zijn wel degelijk de bedoeling hoor. die zijn gewild zo opdringerig. het 'centrum' zit wat vol, maar anders zou het natuurlijk ook niet zo ranzig klinken. ik ben wel voor overladen en overstuurd te vinden :)
toch is het commentaar die ik een paar keer heb gehoord over deze track nu, dus hou ik dat alvast in het achterhoofd!

een rode draad is er hoor, maar ik vrees dat die pas duidelijk wordt na de track een aantal keren beluisterd te hebben :eureka:

bedankt voor de commentaar in ieder geval!

hmm, zitten mooie passages tussen en je goochelt mooi met allerlei geluiden en ritmes. Toch vind ik het wat moeilijk te beluisteren....

Vind het zeker een mooi stuk muziek, maar zou er nog een mooie dromerige melodie over heen spelen.

Ik mis ook de rode draad, zal hem wel kunnen vinden na een paar keer lusiteren maar denk toch dat een melodie hem wat samenhangender zou maken.

Vind dat nu ook met die nummers van autechre, het is erg mooi/knap wat ze doen maar ik mis echt de melodie, nu lijkt het erop dat ze het zo moeilijk mogelijk willen maken en dat gevoel heb ik met jouw nummer ook een beetje..............

maar das mijn mening.........

ik vinnum wel vet/ spannend. ook leuk dat gepiel met links-rechts. goeie sounds. ik had eigenlijk liever gehoord dat ' ie op een gegeven moment dansbaar werd niet 4/4 of standaard breakbeat maar een langzame opbouw en dat je dan denkt van "heu..matje..ge kent ' r ook op dansen als ge 't wilt"
je wekt in ieder geval bij mij die verwachting...

Vergelijkbare discussies

Back