vergelijking: Yamaha RM1X vs. Roland MC *0*

mark_besselink

I am the clitt comander!
Wie kan me de site geven waar een vergelijkings tabel opstaat tussen de MC's van Roland en de RM1X van Yamaha.
Ik had het adres maar ben em kwijt....

Wie o wie kan me helpen.
Tips en trucs voor de RM1X zijn ook welkeom.
Heb er een sinds een paar weken, maar kan er nog niet echt mee uit de voeten.

Groet Mark.

Volgens mij kicked die Yamaha Rm1x de MCxxx naar de vuilnisbelt qua sequencing mogelijkheden en geluiden.

Is het mogelijk om sections te wisselen op de maat? Dus als je een andere section kiest dat die even wacht tot de maat is afgelopen die bezig is met spelen?

Origineel geplaatst door smackos
Is het mogelijk om sections te wisselen op de maat? Dus als je een andere section kiest dat die even wacht tot de maat is afgelopen die bezig is met spelen?

Yep dat kan.. per hele maat, of per 16e.. Gewoon even instellen in je setup

Origineel geplaatst door Furious5
Yep dat kan.. per hele maat, of per 16e.. Gewoon even instellen in je setup

Dat kan inderdaad, en bij een RS7000 (grote broer van Rm1x) kan het ook nog per 1/4 en 1/8.

Maar 1/16 kan ook erg leuk zijn als je lekker wilt spelen met je beats (maar kan ook uit sync raken als je eigen gevoel voor ritme een beetje slecht is :) )

Volgens mij kicked die Yamaha Rm1x de MCxxx naar de vuilnisbelt qua sequencing mogelijkheden en geluiden.

qua sequencing wel ja, maar wat geluiden betreft geef ik je geen gelijk. 4 tones met 3 adsrs, 2 lfo's enz., 6 uitgangen... je moet er wel even tijd en moeite insteken. aber es lohnt sich.

Origineel geplaatst door feindbild
qua sequencing wel ja, maar wat geluiden betreft geef ik je geen gelijk. 4 tones met 3 adsrs, 2 lfo's enz., 6 uitgangen... je moet er wel even tijd en moeite insteken. aber es lohnt sich.

Ben ik het ook mee eens. De MC505 heeft wel de edge wat betreft geluidskwaliteit. Echter is dit apparaat (ook 2e hands) wel duurder dan een Rm1x.

Ik heb de RM1X al een tijdje en ik vind het een heel fijn apparaat.
leuk om mee te beginnen, ik heb em nou 2 jaar en ik leer elke dag weer bij.

Sounds van de 505 zijn idd beter dan die van de RM1X.

Daarom gebruik ik hem puur als sequencer, en stuur er alleen externe app. mee aan..

Sequencer van de rm1x is idd vele malen beter dan die van de 505.. super strak.

En zooo simpel te bedienen, had de eerste avond al een aardig trackje in elkaar..
Menu's zijn ook gewoon lekker logisch :) erg gebruiks vriendelijk..
Tenminste vind ik.. heb jaren met met softsequencers gewerkt..

Ik zou een RM1X aanschaffen en voor de geluiden van de 505 een roland moduulke erbij aanschaffen..

Eraz.

Als je hardtrance oid wilt maken wel ja :D

bullox... :z
ligt toch echt aan de gebruiker wat die ermee maakt....

@mark_besselink:
net als de meeste al aangeven, de sequencer van de RM1X is niet te evenaren door de MC grooveboxen

maar... de synth engine en z'n capabiliteiten van de MC505 'sh*ts all over' de RM1X

dus....
als je met een fijne sequencer op schoot lekker muziek wil maken, dan kies je voor de RM1X
ben je van plan software zoals bv. Cubase (:D), dan kies je voor de MC505

wil je het beste van allebei, dan neem je eerst een RM1X en later een JV module

the choice is yours :maffia:

Ik moet zeggen, ik kan niet eerlijk vergelijken. Ik heb alleen de 505. Wat ik wel weet dat ik de 1e dag dat ik m had er al een nummer uit heb gepropt. moeilijk is de sequenser niet.

en die 6 outputs zijn hun gewicht in goud waard.:halleluja

Origineel geplaatst door fenderbender
en die 6 outputs zijn hun gewicht in goud waard.:halleluja

Kun je dat even uitleggen?

Omdat je externe processing/fx kunt toepassen of omdat je externe processing/fx nodig hebt om het apparaat ook maar een beetje ok te laten klinken?

Is nogal een vaag antwoord.

Origineel geplaatst door Acidfever
Kun je dat even uitleggen?

Omdat je externe processing/fx kunt toepassen of omdat je externe processing/fx nodig hebt om het apparaat ook maar een beetje ok te laten klinken?

Is nogal een vaag antwoord.

ik ben wel fenderbender niet, maar zal even antwoorden waarom ik die 6 outputs interessant vind: gewoon veel beter om te mixen als je je kick en je bas en je lead apart kan zetten en bewerken. klinkt zo al goed, maar met de juiste externe fx gewoon beter, er is maar 1 reverb, 1 delay en 1 effect naar keuze tegelijkertijd mogelijk, dus...

Origineel geplaatst door feindbild
gewoon veel beter om te mixen als je je kick en je bas en je lead apart kan zetten en bewerken. klinkt zo al goed, maar met de juiste externe fx gewoon beter, er is maar 1 reverb, 1 delay en 1 effect naar keuze tegelijkertijd mogelijk, dus...

khad t nie beter kunnen zeggen8) wat niet wil zeggen dat ik dat niet ga proberen........

ik stuur de drums, bassen en overige geluiden apart uit. als alles uit een stereo mix komt, dan wil de basskick nog wel eens in het gedrang komen. dit valt in je thuisstudiootje vaak niet op, maar als je live aan het knallen bent over een grote geluidsinstallatie......

Ook kan ik door de vele outputs mn mixer als een muziekinstrument gebruiken. 2 xtra fxloops die ik op alleen de drums/bassen/synths kan loslaten.

Als laatste neem ik thuis vaak ook jams op. nu kan ik dit over 6 kanalen spreiden, zodat ik later makkelijk aanpassingen kan maken, en van mijn jam van een half uur een vette plaat van 6 minuten kan maken.

en nu hou ik me mond:bekdicht:

Origineel geplaatst door fenderbender
khad t nie beter kunnen zeggen8) wat niet wil zeggen dat ik dat niet ga proberen........

ik stuur de drums, bassen en overige geluiden apart uit. als alles uit een stereo mix komt, dan wil de basskick nog wel eens in het gedrang komen. dit valt in je thuisstudiootje vaak niet op, maar als je live aan het knallen bent over een grote geluidsinstallatie......

Ook kan ik door de vele outputs mn mixer als een muziekinstrument gebruiken. 2 xtra fxloops die ik op alleen de drums/bassen/synths kan loslaten.

Als laatste neem ik thuis vaak ook jams op. nu kan ik dit over 6 kanalen spreiden, zodat ik later makkelijk aanpassingen kan maken, en van mijn jam van een half uur een vette plaat van 6 minuten kan maken.

en nu hou ik me mond:bekdicht:

Ik zag zelf het voordeel van 6 outputs natuurlijk wel :) echter is dat niet bij iedereen zo vandaar dat ik om uitleg vroeg!

Back