Ik zit nu te pielen met alleen de RM1x. Techno gaat al lekker maar als het meer op trance moet lijken mist de Yamaha toch wat power. Nu wilde ik een sampler gaan gebruiken om zo'n lekker vette combo van diepe kick + vette bas. Zo'n echte dikke dichtgesmeerde basis, die je muziek "bottom" geven. Ik heb al wat goedkope samplers op het oog. Akai S1000, 3000 3200(XL) of Emu Esi serie.
Nu heb ik al begrepen dat de Akai's lekker knallen, maar de Emu's betere filters heeft. Echter een Esi zonder Turbo-kit heeft nogal weinig outputs.
Met welke goedkope sampler bereik ik eenvoudig dit resultaat? Akai of Emu?
Nu heb ik al begrepen dat de Akai's lekker knallen, maar de Emu's betere filters heeft. Echter een Esi zonder Turbo-kit heeft nogal weinig outputs.
Met welke goedkope sampler bereik ik eenvoudig dit resultaat? Akai of Emu?

. Wel cheap, maar geen waveform display, en het overzetten gaat niet echt makkelijk. Bij alle samplers is het wel aan te bevelen om je ook goed even te verdiepen in de extra (SCSI)-zooi die je er bij moet halen (HD, CD). Dit vind ik zelfs zo'n gedoe dat ik je eigenlijk aanbeveel om gewoon soft te gaan; genoeg storage, makkelijk mee te werken, geen obscure formaten.
.
(O ja, de filters zijn wel gelijk de reden dat ik de topic starter de Emu aanraadt).