Tc Electronic D*Two

Status
Please reply by conversation.

Acidfever

There's no "I" in denial.
Ben hier naar op zoek om mijn M*One en Triple*C aan te vullen.

Wel een normale prijs natuurlijk, let me know.

Als je overigens suggesties hebt voor een soortgelijke of betere delay unit sta ik open voor suggesties.

Had hem al een PB'tje gestuurd :D Maar toch bedankt!

Ik heb die D-two ook overwogen, maar ben uiteindelijk voor een Roland SDE-330 gezwicht

Geen spijt van

Groet
Joost

Heb je de Alesis Q20 wel eens gehoord? Het is geen speciale delaybak weliswaar, maar het vermelden waard. Hij is al een tijd uit de handel (en niet al te vaak op het internet te vinden), maar is een prima en professionele effectenbak voor een niet al te hoge prijs met tevens hele goede en mooie delays tot 5 seconden. Overigens zijn er een paar ook met MIDI-clock te synchroniseren. Daarbuiten kan er gewoon ongelovelijk veel met de Q20, hij is zeer complex doch betrekkelijk makkelijk te bedienen. Tot acht effecten achter elkaar of 'onafhankelijk' met alle mogelijke manieren van koppelen onderling, interessant voor delays. Ook de chorussen en phasers klinken heel goed! Heb ik de uitstekende reverbs (als extra in jouw geval) al genoemd?

Origineel geplaatst door Vizion
Nope die is naar Leo..:o:

ja, en als ik dit dan lees, denk ik toch weer even.... zal ik die d-two overdoen en dan de mf104 van dob kopen, is iedereen weer een beetje blij.......

maar ik doe het niet. de d-two is echt geweldig, deze blijft lekker hangen. ik zal wel voor je uitkijken.

Origineel geplaatst door Leo
ja, en als ik dit dan lees, denk ik toch weer even.... zal ik die d-two overdoen en dan de mf104 van dob kopen, is iedereen weer een beetje blij.......

maar ik doe het niet. de d-two is echt geweldig, deze blijft lekker hangen. ik zal wel voor je uitkijken.

Ik hoor het wel :D

Origineel geplaatst door Leo

Idd, niet doen hoor Leo, daar krijg je tov de D2 echt heel snel spijt van... De D2 is echt de vetste betaalbare delaybak van allemaal...

D-Two is tweedehands moeilijk aan te komen.
Als je budget iets hoger is (of als je het er voor over hebt) zou ik eens kijken naar een 2ehands TC fireworx. Dat is helemaal top of the bill

Origineel geplaatst door sten
D-Two is tweedehands moeilijk aan te komen.
Als je budget iets hoger is (of als je het er voor over hebt) zou ik eens kijken naar een 2ehands TC fireworx. Dat is helemaal top of the bill

een Fireworx kopen voor delays is zoiets als een Porsche kopen als boodschappenwagentje ; wel stoer,maar niet erg praktisch......:D

anyway...een Fireworx 2e hands is minstens 2 keer zo duur als een D-Two....

Een FireworX raad ik ten strengste af voor delays en andere 'gewone' effecten! Veel te complex, die bak. Ik gebruik 'm veel i.c.m. stemmen, microfoonopnames en drumloops. Voor andere doeleinden gebruik ik veelal mijn Alesis Q20. Zelfs voor de galmpjes en zo, klinken in mijn oren ook warmer.

Ik kan hem nieuwe nog voor 518 Euro kopen.

Maar da's toch nog pittig vindt ik. Vinden jullie dat de unit dit waard is?

De FireworX is super voor vreemde, bizarre effecten. Ook perfect voor gekke stemmetjes en voor het bewerken van geluid bij film. Als je (veel!) tijd hebt en je je wilt verdiepen in de architectuur van het apparaat kun je ook zeer creatieve eigen patches maken. Bijna niets is onmogelijk. Nieuw bij Feedback is ie nu 1000,-. Als jij 'm voor iets meer dan 500,- nieuw kunt kopen en deze bak wekt zwaar jouw interesse, moet je dat zeker doen. Ik vind 'm overigens niet geschikt als delay of reverb bak. Daarvoor is ie te complex.

Origineel geplaatst door MuziekFriek
De FireworX is super voor vreemde, bizarre effecten. Ook perfect voor gekke stemmetjes en voor het bewerken van geluid bij film. Als je (veel!) tijd hebt en je je wilt verdiepen in de architectuur van het apparaat kun je ook zeer creatieve eigen patches maken. Bijna niets is onmogelijk. Nieuw bij Feedback is ie nu 1000,-. Als jij 'm voor iets meer dan 500,- nieuw kunt kopen en deze bak wekt zwaar jouw interesse, moet je dat zeker doen. Ik vind 'm overigens niet geschikt als delay of reverb bak. Daarvoor is ie te complex.

Ik bedoelde dat de D*Two nieuw zo duur was.

De Fireworx vindt ik erg vet maar ik weet niet of je met een fireworx soortgelijke effecten aan de D*Two kunt maken.
Ik vindt de delays in de D*Two echt geweldig namelijk.

Mmm, ik ken de D-Two niet. Weet alleen dat het een bekende delaybak is uit de serie van drie (M-One, D-Two, Triple-C). 518 Euro is misschien wat aan de dure kant. Ik zag 'm op het internet voor $500 (U.S. Dollars). Dat is toch omgerekend minder dan 500 Euro?

Nog steeds niemand mensen????

ja, ik misschien. ik wil toch overstappen op pc en dan ben ik waarschijnlijk de aux sends/returns kwijt.

als ik dat doe gaan mijn tc electronics apparaten de deur uit, maar wel samen. d-two en m-one xl, beide in nieuwstaat (de m-one xl is in feite nieuw) met handleiding maar zonder doos, voor 650 samen.

ik hou je op de hoogte.

Status
Please reply by conversation.
Back