gekocht prosample CD session.. kwaliteit slecht?!?

Don Borito

Fantasie lid
Ok sommigen zullen wel zeggen,.. daar heb je hem weer... maar goed...:stupid

heb voor mijn a5000 van prosound een sample cd gekocht (de session voor de kenners)
op deze cd staat onder andere een rhodes...
de samples zijn eigelijk voor de s1000 maar gelukkig leest yamaha dat,.. dus ik dacht ach wtf,.. en gaf mijn 42 eurootjes aan de winkel..
thuis meteen uitproberen...
WAT een tegenvaller...!!!!!:( de sample ruist als een zee bij woeste storm...
doe ik misschien wat fout? of is dit gewoon ECHT zo'n slechte sample? en kan ik verwachten dat andere cd's uit deze serie net zo ruizen als deze?

iemand hier ervaring mee?

Origineel geplaatst door Kenny
Misschien is de ruis expres meegesampled?
heb je een beetje goeie audiokaart?
je bedoelt, dat ik hem op mijn pc eens zou moeten laden? om te kijken of die ruis daar ook in zit?
let wel... ik laad hem in mijn hardware sampler he.. de yamaha A5000

Ik zou in de eerste instantie zeggen laad ze in je pc, maar dat gaat natuurlijk niet want hij leest geen akai formaat.
beetje dom van mij.
Ach ik ben ook net klaar met werken, ;)
Je kunt wel kijken of de audio van 1 van de 2 cd's in je cd speler ook zo ruist.
staat op de zelfde cd trouwens, maar je moet dan track 1 overslaan want dat is dus de akai partitie.
Je kunt dan ook nog kijken op cd 2 of de wav en aiff files ook ruisen, op je compjoeter.

Als je de EXS softsampler hebt, kan het wel. Die kan gewoon akai lezen.

Sommige sample cd's zijn idd bedroevend slecht.

Op de 2e cd staat ook dezelfde samples in EXS24 formaat, maar ik geloof dat Donnie ze in zijn A5000 wildde hebben.

heb net ff cd 2 uitgeprobeerd in mijn lappie.. en daar klinkt het loop zuiver..

bah.. zal er dan TOCH wat met mijn sampler aan de hand zijn? :confused:

Ik heb ook, lang geleden, problemen met erg slechte kwaliteit van samples in m'n Yamaha sampler gehad(A4000), vooral bij grotere samplesets. Achteraf bleek dit aan het gebruikte geheugen van m'n sampler te liggen. De Yamaha's zijn erg kieskeurig wat betreft memory modules. Ik heb uiteindelijk voor een scheet en drie knikkers 128 mb fast page (geen edo) geheugen op een computerbeurs gekocht en vanaf toen nooit meer problemen gehad met m'n A4000.

Zou je me wat meer willen vertellen over wat precies jouw klachten waren? bij mij is het voornamelijk een hele erge ruis..
maar als ik wafs inlees heb ik daar nagenoeg geen problemen mee...

en samples die ik van flop inlees (inderdaad dus kleinere samples dus) kennen het probleem ook niet...

maar met de sample die ik dus nu inlees, valt op deze manier gewoon niet te spelen,.. de ruis is zo erg,.. (niet overdreven hoor) dat het overal doorheen klinkt...

Klachten waren dat bij grotere sample sets de samples erg ruisten, er klikjes en popjes te horen waren en sommige samples helemaal geen geluid gaven. Bij kleinere samplesets had ik er nooit last van.

Wat je evenuteel kan checken:

Neem eens wat andere grote samplsets in ieder geval over de 10mb en check of je daarmee dezelfde klachten hebt.

Ik heb hier trouwens ook een aantal ProSamples cd's liggen en die doen het allemaal prima.

Origineel geplaatst door SoLiS
Wat je evenuteel kan checken:

Neem eens wat andere grote samplsets in ieder geval over de 10mb en check of je daarmee dezelfde klachten hebt.

Ik heb hier trouwens ook een aantal ProSamples cd's liggen en die doen het allemaal prima.

ik probeerde zojuist een grd piano (bestaat uit 6 floppies) en die klinkt een stuk beter...
maar ... ook DAAR hoor ik ergens in de verte een storing er doorheen lopen,.. maar dat valt bijna niet op,.. aangezien de sample zelf zo op de voorgrond staat,.. qua geluid...

ik heb er zomaar wat geheugen ingepropt.. als jij zegt dat het DAAR mee te maken zou kunnen hebben,.. welk geheugen raad je mij dan aan?

Ik heb allerlei soorten geheugen geprobeerd. Persoonlijk is het me in ieder geval nooit gelukt om het met EDO geheugen soepel te laten draaien. Het schijnt wel te kunnen volgens sommigen. Ik zou gewoon standaard 'fast page' geugen gebruiken. Welk merk ik uiteindelijk erin heb zitten weet ik niet meer. Daar zou ik mijn sampler voor uit mijn rack moeten halen en openschroeven. Maar ik weet 100% zeker dat het 4 fast page modules van 32 mb per stuk zijn.

Als 't aan 't geheugen ligt, moet je een s kijken in je gebruiksaanwijzing. Daar staat als 't goed is wel de specs van de erin te proppen SIMMetjes in vermeld (althans bij m'n RS stond dat er duidelijk in.) Als je dat weet, kan je gaan rond kijken voor SIMMs met dezelfde specs (maar een fractie van de prijs v/d orginele Yammies).
De RS is vrij kieskeurig qua SIMMs, weet ik en aangezien de A5000 óók een Yammie is, zou dat best eens 't probleem kunnen zijn (?)
SIMMs van 't merk Dane-elec werken goed bij mij en zijn makkelijk te bestellen voor weinig.

Succes!!

Back