Hardcore geluidje gezocht !

Kevin

Tis niet te gleuven
Dus Endonyx,Catstcan,Dione,The Unholy en consorten oftewel onze gabbercoriefeën hier binnen ons forum...

Ik wil het niet gebruiken (ik maak geen Hardcore dus.....) maar goed toen ik ik nog wel Hardcore was had je een plaatje genaamd Razzle Dazzle en die Lead sound zoek ik dus althans hoe word deze gemaakt ? Het is echt zo'n scheurgeluid (lijken wel autobanden maar is unne synth)

Dat geluidje kun je misschien wel samplen en loopen?

Hij word in meerdere tracks gebruikt bv. Rattle Brain(+ Isaac remix) van Razzle Dazzle Trax, How Much Can You Take van Bodylotion of de remixen daarvan van Catscan en Nosferatu. Dan zal Catscan dat geluidje ook wel hebben..

Heb het zelf welleens proberen na te maken maar het is toch niet helemaal hetzelfde geworden.

Ik wil geen sample !!!!! :D:D
We zitten op een Synthforum en ik wou dus weten hoe dit geluidje tot stand komt/kwam dus vandaarrrr
In elk geval bedankt voor je toelichting (mensen weten dus welk geluidje ik bedoel ;) )

ik denk dat 't gemaakt is door white noise als lfo te gebruiken om de pitch te moduleren, probeer 't 's met de superwave p8 (softsynth van de jp8000)

Dat met piepende banden door de bocht geluidje zit in een van die Roland keyboards onder zo'n patch waarin onder iedere toets een geluidje zit van een blaffende hond en een telefoon enzo.

Succes.

Origineel geplaatst door Nightstorm
ik denk dat 't gemaakt is door white noise als lfo te gebruiken om de pitch te moduleren, probeer 't 's met de superwave p8 (softsynth van de jp8000)

Dat denk ik ook inderdaad. Beetje unison d'r over.

Idd. De Nordlead is er ook erg goed in dat soort geluiden....

Ik heb wel zo'n geluidje nagemaakt voor de "LikeThis" remix....

Tis gewoon een kwestie van een envelope op je pitch zetten....als basis-geluid kun je een simpel ontstemd zaagtandje nemen (noise als pitch-modulatie kan erbij,fm is ook leuk) en dan je pitch-envelope zo instellen dat je het gewenste effect krijgt....beetje oversturen voor het hardcore-gevoel en klaar is Klara...;)

...is goed te doen met zo'n beetje elke synth....maar ik geloof dat het origineel een Nordlead was....op de Virus gebrukte ik de 'filt env mode' en een beetje fm....

Het geluidje dat uit het Roland keyboard kwam was trouwens die lead van die track waarin gezegd wordt"sex and drugs and rock and roll? sex and drugs and house!"

2 Dione: of misschien iemand anders:

Ik ben nu zo'n Razzle Dazzle achtig geluid aan t maken, maar ik kan op de JP8080 nergens de pitch moduleren m.b.v. ruis.

Op de virus trouwens ook niet, maar daar gebruik ik met een omweg een van de Wavevorms als LFO die op ruis lijkt, en dan hang ik daar vervolgens OSC 1 & 2 aan, dat gaat wel redelijk goed. Maar ik hoor hier iedereen over de Nordrack en JP praten, met deze 2 synths krijg ik het iig niet voor elkaar.

Of sturen jullie soms ruis via een externe bron in? maar dat lijkt me sterk.

Alvast bedankt.

gewoon een pitch envelope gebruiken...

op de a6 heb je pitch-modulatie...ik denk dat het op andere synths weer anders heet ?

op de Virus kom je een eind met FM...

maar de basis blijft een pitch-envelope...met LFO,noise of FM kun je het geluid vervolgens meer laten 'krassen'...

Yo Dione Thanks voor de snelle reactie!

Ik heb trouwens sinds deze week je nieuwe plaat eye of the storm, daarin zit in de A1 'the way is shut' een soort 'wanhopig' krijsende synthlead, die vind ik echt superVET!!

Sinds Tommyknocker's Shogun ben ik al een beetje bezig met het uitvinden van hoe je zulk soort geluid maakt, in jouw plaat zit precies hetzelfde karakter.
Bij sommige synth geluiden krijg ik dat voor elkaar door een 'vals' akkoord te spelen, maar dan klinkt t toch net weer een tikkeltje anders.
Of gebeurd er iets met de pitch??
Zou je een tipje van de sluier willen oplichten ;)

Alvast bedankt!

Origineel geplaatst door mikeyd
Yo Dione Thanks voor de snelle reactie!

Ik heb trouwens sinds deze week je nieuwe plaat eye of the storm, daarin zit in de A1 'the way is shut' een soort 'wanhopig' krijsende synthlead, die vind ik echt superVET!!

Sinds Tommyknocker's Shogun ben ik al een beetje bezig met het uitvinden van hoe je zulk soort geluid maakt, in jouw plaat zit precies hetzelfde karakter.
Bij sommige synth geluiden krijg ik dat voor elkaar door een 'vals' akkoord te spelen, maar dan klinkt t toch net weer een tikkeltje anders.
Of gebeurd er iets met de pitch??
Zou je een tipje van de sluier willen oplichten ;)

Alvast bedankt!

Dat geluid komt uit de SE1-x....een monosynth,dus geen vals akkoord...:) ...maar wel een vals geluid,kep geen idee hoe ik die gemaakt heb,gewoon een beetje ontstemmen en oversturen...volgens mij is 1 osc aan een pitch-envelope gekoppeld,de andere 2 osc niet...

Haha, heb t al voor elkaar gekregen ondertussen.

Dione nogmaals Thanks!!

Op de virus kun je zelfs OSC 1 en OSC 2 qua pitch tegen elkaar in modeleren, dan krijg je ook aparte maar wel hele vette geluiden!

Haha slimme verkoop praatjes!

Ik zie dat je er een te ruil hebt, maar ik ben al voorzien van een MKS50

Heb het geprobeerd na te maken:
Klik

Wijkt een klein beetje af van het origineel, misschien dat hun nog wat ge-eq't hebben maar het gaat om het idee ;)

Heb het gedaan hoe dione zegt. Alleen als je op de NL2 de pitch wilt envelopen dan zal je toch met een LFO moeten werken omdat je alleen de 2e oscilator kan pitchen met de envelope, dus voor dat krijs effect moet je dan een noise op de LFO zetten. Datzelfde krijseffect kan je ook met de FM krijgen, maar dan kan je dus niet pitchen ;)

Misschien wel op een andere synth, maar op mijn NL2 gaat dat niet :P

2 DaRoot:

Snap precies wat je bedoeld
Welke synth is dat fragmentje?
Nordlead2 of een andere?

Back