Audiophile 2496 installatie probleem

patrickto

Ingeburgerd
Ik heb het volgende probleem: ik heb mijn audiophile geinstalleerde de nieuwste driver geinstalleerd en het werkt. Alleen werkt de mixer niet, ik kan het volume niet aanpassen. Weet iemand hoe dit kan?
Heb een Win Xp Pro

Eh, wellicht ten overvloede, maar de 'gewone' windows mixer werkt niet meer als je de Audiophile hebt geinstalleerd.
Dan moet je dus je toevlucht nemen tot de 'M Audio Delta Control Panel' (dat zwarte M'etje rechts onderin je systray).

Ja dat weet ik maar deze werkt niet. Ik kan het wel openen maar kan het volume niet harder of zachter zetten. Heb alles al geprobeerd.

Bericht door een moderator:
Overigens, we waarderen het niet echt als je dubbele accounts gebruikt. Kies er ééntje en houd het daarbij, wil je?

Je moet dan eerst bij Patchbay/Router bij de eerste HW Out 1/2 even veranderen in Monitor Mixer.
Als het goed is moet je dan het volume kunnen veranderen.

Volgens mij ligt het aan de drivers...
Virusscanner uit bij instaleren?
Probeer even de oude drivers te verwijderen en opnieuw te instaleren.
Dit soort euvels zijn vrijwel altijd softwareproblemen....Je zou ook de kaart in een ander pcislot kunnen plaatsen en goed opletten bij het instaleren van de nieuwste drivers:geen virusscanner o.i.d laten aanstaan!

Ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd en nog steeds hetzelfde resultaat. Windows Xp service pack 1, helemaal kaal.
En nog steeds kan ik wel muziek horen maar kan ik via de m-audio mixer geen volume aanpassen. Wie weet er een oplossing, snap er niks van. Alles al zowat geprobeerd, pci slots, software enz.

Heb je toevallig een geluidskaart op je moederbord zitten?
Zo ja kan deze in de weg zitten bij andere geluidskaarten.
Deze kun je waarschijnlijk uitschakelen in je BIOS.

PIE

screenshots ?

1. van control panel > sound and audio devices, tab audio
2. van control panel > system, apparaatbeheer
3. van je m-audio mixer

ik heb een vaag vermoeden dat ik hetzelfde probleem (heb..., nee:) HAD. Zo ziet de 'mixer' van M-audio eruit:
m-audio1.jpg

Het gekke is, als je de master-schuif naar beneden haalt, dat het volume hetzelfde blijft. M.a.w.: je kunt schuiven wat je wilt, het geluid blijft er even hard uit komen. Hetzelfde geldt voor de "WavOut 1/2"
Bij het muten verandert er ook niets, behalve dan dat de mooie groen/gele balken verdwijnen. Maar geluid uitspugen doet ie dan nog steeds. Eigenwijs ding.

Is dit wat je bedoelt, Roel?

Oplossing: op het tabblad Patchbay/Router een vinkje zetten bij "Monitor Mixer" i.p.v. "WavOut 1/2" (1e kolom, onder "H/W Out 1/2"). Volgende keer ook zelf wat meer durven uitproberen ;)
:engel:

Origineel geplaatst door TeaMoots
Is dit wat je bedoelt, Roel?

Oplossing: op het tabblad Patchbay/Router een vinkje zetten bij "Monitor Mixer" i.p.v. WavOut 1/2 (1e kolom, onder "H/W Out 1/2"). Volgende keer ook zelf wat meer durven uitproberen ;)

ja dat is wat ik zo ongeveer bedoelde! ;)

en, ik denk dat de oplossing van TeaMoots de juiste is!

Origineel geplaatst door Prowler
Je moet dan eerst bij Patchbay/Router bij de eerste HW Out 1/2 even veranderen in Monitor Mixer.
Als het goed is moet je dan het volume kunnen veranderen.

Dat was dus ook de oplossing van Prowler... :D

(en ook die van mij, want ik denk dat jullie allemaal gelijk hebben...)

En als je nu eens in kijkt in controlpanel, "sounds and audio devices", advanced (sorry ff geen NL win XP bij de hand).

Origineel geplaatst door Hanz
Dat was dus ook de oplossing van Prowler... :D

(en ook die van mij, want ik denk dat jullie allemaal gelijk hebben...)

Ik ben het helemaal met je eens :z

Back