Machfive en Kontakt

Mensch-Maschine

:mekanikal:
Vandaag heb ik bij een kennis MachFive gehoord - Zo dat klonk goed zeg! - Mooie grote interface - en vooral de klank - die had echt een hardware - gevoel!(let op:gevoel) - kwam echt in de buurt van de levendigheid van echte hardware filters.

Nu dacht ik terwijl ik al een tijdje vrij vaak Kontakt gebruik. Zullen de mensen van Native Instruments zich niet achter de oren hebben gekrabt toen ze dit hoorden? Klinkt veel levendiger en vetter dan Kontakt. Ik vond het minder fijne aan Kontakt dat het altijd een eigen aluminium achtig nep geluid over zich heen had.

Hebben jullie mach five ook gehoord en weten jullie of er een nieuwe Kontakt aan zit te komen? Of een nieuwe dedicated sampler van NI?

FF een ander vraagje: Kan je in een van deze samplers net zoals in recycle de samples slicen en de slice op verschillende keyzones zetten ?

Ik ben namelijk op zoek naar zo'n sampler.

Als iemand wat weet hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Origineel geplaatst door boestaman
FF een ander vraagje: Kan je in een van deze samplers net zoals in recycle de samples slicen en de slice op verschillende keyzones zetten ?

Alvast bedankt.

Dan kan je beter naar NI's Intakt kijken.

Origineel geplaatst door boestaman

Alvast bedankt.

In Kontakt kan je wel slicen, maar voor zover ik weet niet handmatig. Wat je wel doen kan is in Recycle slicen en de rex.file dan loaden in Kontakt zodat ie dan al geslyced is.

Voor de ultieme Slice sampler: Phatmatik Pro VSTI. Dat is pas een vette funkmachine. Gewoon waffie inladen kun je met je een balkje grotere en kleinere slices maken die over je keyrange verdeeld worden. Oftewel instant Rexalizer ;)
En bijna geen CPU belasting.

hmmm,ken de mach five zelf niet,zal er eens naar kijken,maar ik vond de filters van de kontakt (1.5.1) al tig maal beter dan de filters van halion 2 die ik daarvoor gebruikte...(maar voor het echte filterwerk gebruik ik ook een mfc-42)

wat betreft het slicen van samples,dit gaat prima met kontakt,en ja je kan de samples ook zelf handmatig slicen,en verdelen over verschillende toetsen van je klavier...

slicen in Kontakt gaat prima....met de hand dan....

De klankkwaliteit van Mach5 viel mij ook meteen op. Als ik ooit op de laptop zou werken, zou dit sampler nummer 1 zijn.
Ik ga mee met Mensch-Maschine ivm met het grote verschil met contact.

Bestaat er geen demo van dit ding? De Mach 5 dus.

Ik kan niks vinden op Motu.com

Back