Depeche Mode samples

SCD

Gearlust [on]
Weet iemand hier ook of er sample-cd's bestaan, die Depeche Mode achtige drumsamples bevatten? (EMU of Akai formaat).

Boele

Origineel geplaatst door 6 trak
zeer waarschijnlijk doel je op drumsounds uit hun oudere werk neem ik aan?

Ja, van die vette Alan Wilder klappen 8) , van die twintigvoudig gelayerde snares en zo.

Volgens mij zijn daar geen sample cd's van.
Die drums zijn ook allemaal zelf gemaakt,met hun oude emu's
Mischien moet je zelf eens gaan stoeien?
Je hebt een hele lijst aan mooie gear in je sign staan,daarmee moet je toch wel van zulke achtige samples kunnen maken?

Origineel geplaatst door trash
Volgens mij zijn daar geen sample cd's van.
Die drums zijn ook allemaal zelf gemaakt,met hun oude emu's
Mischien moet je zelf eens gaan stoeien?
Je hebt een hele lijst aan mooie gear in je sign staan,daarmee moet je toch wel van zulke achtige samples kunnen maken?

Ja, dat daar geen rechtstreekse cd's van bestaan snap ik, maar ik bedoelde ook DM-achtige sample cd's.

Tuurlijk kan ik zelf ook rommelen, heb twee EMU samplers zelfs, maar om zulke sounds te maken vraagt wel enige kennis van zaken qua eq-ing, compressing etc. Dat is echt niet eenvoudig. Bovendien zijn veel van die oude DM drumsounds gebaseerd op echte drums en niet op drummachines. Vooral de snares. En een drumstel heb ik niet :D
En op sample cd gebied heb ik niet zoveel qua drums.

't kan toch zijn iemand hier dit leest en een of meerdere cd's weet die als uitgangspunt kunnen dienen?

Gr, Boele

misschien heb je TE vette spullen?... met een oude digitale 12bit drumdoos kom je al snel in de buurt van ouderwetse DM sounds.... echte drums heb ik nog nooit gehoord op 80's DM platen, maar misschien heb ik niet goed opgelet?

Gebruik je fantasie. Depeche Mode had veel minder mogelijkheden dan de gemiddelde thuismuzikant van nu. Als je andermans werk gaat samplen, leer je nooit produceren.

Tip: layer een omlaag gepitchde snare eens met een ruisklank en handclaps. De ruis en claps moet je met een lo pass filter tunen.

Origineel geplaatst door koediman
misschien heb je TE vette spullen?... met een oude digitale 12bit drumdoos kom je al snel in de buurt van ouderwetse DM sounds.... echte drums heb ik nog nooit gehoord op 80's DM platen, maar misschien heb ik niet goed opgelet?

Ik bedoel de iets latere sounds. En dat zijn definitely echte drumsamples.

Ik wil die sounds niet zelf maken omdat ik daar geen zin/tijd voor heb, vandaar nogmaar s mijn orginele vraag:

Weet iemand hier ook of er sample-cd's bestaan, die Depeche Mode achtige drumsamples bevatten? (EMU of Akai formaat).

Origineel geplaatst door Pim
Gebruik je fantasie. Depeche Mode had veel minder mogelijkheden dan de gemiddelde thuismuzikant van nu. Als je andermans werk gaat samplen, leer je nooit produceren.

Tip: layer een omlaag gepitchde snare eens met een ruisklank en handclaps. De ruis en claps moet je met een lo pass filter tunen.

1. Ik gebruik mijn fantasie, want ik ben op zoek naar sample cd's met DM achtige drumsamples, die ik fantastisch wil gebruiken in nieuwe muziek. Het gebruik van een sample als uitgangspunt is toch net zo valid als het gebruik van een analoge drummachine? Bovendien ben ik op zoek naar samples van ECHTE drums... dus....
2. Wie zegt dat ik wil leren produceren?
3. Bedankt voor de drumtip evenwel.

Boele

Laatst gewijzigd:
Ik ben wel benieuwd waarmee ze die low-pass ruissnare hebben gecreërd van de song "World in my eyes"?

Maar qua drumgeluiden heb je al de ultieme drummachine in je bezit SCD! daarmee moet je toch wel dicht in de beurt komen voor die drumsounds.

Origineel geplaatst door MSDOS
Ik ben wel benieuwd waarmee ze die low-pass ruissnare hebben gecreërd van de song "World in my eyes"?

Die 'luchtige' een beetje tja...vocaal of glasachtige klap....ik heb er geen goed woord voor maar DAT geluid probeer ik nu al TIJDEN (zeg maar jaren) met enige regelmaat te ontrafelen...wat een lekker geluidje, het draagt gewoon dat ritme...lekkere fijne attack, lekkere body zonder te overheersen.

Sowieso vind ik violator een van de beste albums ooit. Period.

Als iemand dit geluid weet na te maken of de bron er van kent: ik hou me bijzonder aanbevolen.

Origineel geplaatst door SCD
1. Ik gebruik mijn fantasie, want ik ben op zoek naar sample cd's met DM achtige drumsamples, die ik fantastisch wil gebruiken in nieuwe muziek. Het begruik van een sample als uitgangspunt is toch net zo valid als het gebruik van een analoge drummachine?
Boele

Fantasie gebruiken is iets anders dan iemands sound imiteren. Al die vragen als: ik zoek de sound van 'bekende band' maken mij nog wel eens moedeloos. D.i.y!

Maar genoeg gezeik (zowel van mij als van jou), noem even een songtitel als voorbeeld, dan luister ik even.

@ Bazziman: neem een flesje gevuld met water en blaas over de tuit heen. Gebruik meer of minder water om te tunen. Sample dit, hak het eerste gedeelte van de attack van de sample af en gebruik wat je overhoudt als snare. EQ op je mixer moet de rest doen.

over weinig mogelijkheden gesproken: die EMU samplers gebruikten ze alleen maar om alles live te brengen. In de studio kwamen de meeste samples uit een synclavier.... (ooit eens gelezen in een interview met Alan Wilder)

Origineel geplaatst door Pim
Fantasie gebruiken is iets anders dan iemands sound imiteren. Al die vragen als: ik zoek de sound van 'bekende band' maken mij nog wel eens moedeloos. D.i.y!

Beste Pim,

Sorry hoor, maar hier zaag ik nog *even* over door }:|

Ik *wil* helemaal niet iemands sound imiteren. Dat staat nergens in mijn posts. Als je goed leest, lees je dat ik een DM ACHTIGE sound zoek. In dit specifieke geval zoek ik knallende akoestische drumsamples a la Wilder.
Weet jij veel wat ik DAARNA nog allemaal ga doen met die samples???

En in dit specifieke geval heb ik helemaal geen zin en tijd om ze zelf te maken. Waar bemoei je je eigenlijk mee?
Als je een vraag niet kunt beantwoorden ga dan niet in plaats daarvan je mening ergens over geven. Daar ben ik helemaal niet in geïnteresseerd.

Dit IS toch de *sample* (het opnemen van een bestaand geluid: SAMPELEN) afdeling van synthforum??? Toch??? Legitieme vraag toch: "Weet iemand hier ook of er sample-cd's bestaan, die Depeche Mode achtige drumsamples bevatten? (EMU of Akai formaat)"???

Voor hetzelfde geld zoek ik een goeie Mellotron cd, of Bosendorfer cd. Zou je dan ook zo'n antwoord geven? NOU dan.

Zit ik me nog op te winden ook. Ben verdorie net lid hier. Nou... kalm maar weer...

Jongens, relax.

Ik denk dat Pim in het merendeel van de gevallen gelijk heeft als hij zich stoort aan kansloze threads als "ik wil precies klinken als DJ 303 808 ... you name it".
Vervelend genoeg vormt Boele (SCD) in dit geval de positieve uitzondering, en is hij onterecht het doelwit van Pim's irritatie. Maar dat weet Pim vermoedelijk weer niet...

Maar goed, legitieme vraag en nog best interessant ook.
Interpreteer het desnoods als "hoe maak ik deze sound" en kom met tips. :eureka:

Origineel geplaatst door SCD
Beste Pim,

Waar bemoei je je eigenlijk mee?

Ik vind jou een grappig mannetje. Wij gaan nog veel plezier aan elkaar beleven! :D (dit is alweer een mening, dus lees er maar overheen)

Origineel geplaatst door Hanz

Interpreteer het desnoods als "hoe maak ik deze sound" en kom met tips. :eureka:

Dus vroeg ik om een voorbeeld van een song... Maar ik zal mij proberen van meningen te onthouden.

Back