Depeche Mode samples

Alan Wilder houdt zich nu met NI Battery bezig dus als je nu al z'n sounds interessant vind moet je daar ook maar eens mee bezig houden. ;)

Daar zijn ook extra CD's met patches voor te koop die zeker de moeite waard zijn.
En er zijn ook redelijk goede sample CD's voor drumkits waarmee je redelijk snel mee vooruit kunt. Die zijn er zowieso genoeg maar de echte goeie zijn behoorlijk aan de prijs. Van die 24 bits uitgebreide die niet op één CD passen enzo.
En CD's met vintage drumcomputers zijn ook erg handig om creatief mee te doen.

Origineel geplaatst door Pim
Ik vind jou een grappig mannetje. Wij gaan nog veel plezier aan elkaar beleven! :D (dit is alweer een mening, dus lees er maar overheen)

Blij dat je er de humor van inziet. Je trapte gewoon *even* op een verkeerde teen...

Maar goed, ik weet nu in ieder geval dat Wilder het met oude EMU's deed en daar een gedeelte van zijn sound vandaan komt (die ik NIET wil immiteren). Ik denk aan albums als Violator and Songs of Faith and Devotion (ook de live versie daarvan).

Pim, heb jij ergens muziek van jezelf online te beluisteren?

@ Pim, interessante aanpak...ga ik een proberen -> klopt ook met mijn beschrijving, luchtig, glasachtig en een tikkie vocaal. Volgens mij zit er dan ook een tweede korte snare oid onder geplakt. Ik heb altijd gedacht dat dit een stukje ruis + filters was en heb het wel tig op manieren (stomper, nova, an1x, machinedrum et cetera) geprobeerd.

Volgens mij heeft Depeche Mode ze ook veel gebruik gemaakt van de Roland R8.

Kijk ook even naar de Q + A op www.recoil.co.uk Alan Wilder beantwoordde daar onder meer technische DM vragen.

Violator is voornamelijk met gesamplede drumgeluiden gemaakt (de bassdrum van Personal Jesus, is "gewoon" gemaakt door met een stel laarzen op een kist te gaan stampen). Op Songs of faith and devotion is vooral meer een echt drumstel (Yamah dacht ik) gebruikt (dat zag je ook live tijdens de Devotional tour).

Kijk, zo langzamerhand komt er toch aardige info los 8)

Bedankt heren!

Boele

Trouwens, de recoil homepage lijkt behoorlijk outdated. Bestaat die band nog eigenlijk?

Boele

Back