[Roland] SVC-350 vocoder

analogicbear

LSD Flesh of the devil
Wat vinden wij van de Roland SVC-350 vocoder??, Heb er van de week een aangeschaft en moet zeggen dat deze zeker erg vet klinkt incl. in schakelen van de ensemble
Ben begonnen met de microkorg maar dit is wel even wat anders, Heb hem aangeschaft om 80's vocoder vocale te produceren aka Dayton-The sound of music/Kleeer-Tonight etc. etc. ook komt de SVC toch aardig in de buurt van de typische Zapp talk box mits je een goede mic gebruikt.

Zo !!!

Origineel geplaatst door mikanik
En ook nog carrier input...

Wat zou je beginnen zonder carrier input???

Voor mij is de VP-330/SVC-350 nog altijd de beste vocoder (in het "niet-overdreven-budget-segment").

Heel verstaanbaar en met het ensemble erg warm ... En zonder ensemble kan je de robot in jezelf ontdekken.

Laatst gewijzigd:
Ha,

Ik was in de war met de VP330+ (die ik zelf heb), vandaar de 'carrier input' opmerking... Maar het blijft een mooi ding.

Tja, ik moet nog steeds zo'n VP-330 (als ze eindelijk weer eens een normale prijs ervoor vragen) =(

Overigens gaat waarschijnlijk dan de String Ensemble er bij mij uit, aangezien er ook een hele mooie string geluid in de VP330 zit. ;)

Origineel geplaatst door radiance
Heb net een scv 350 op de kop getikt maar echter zonder handleiding.
Weet iemand wat die ensemble output doet?

Is niet echt een output. Als je hier een footswitch op aansluit kun je het ensemble-effect aan en uitzetten.

Voor zover ik weet zit er geen ensemble output op een SVC-350, maar enkel een controle-input voor het ensemble effect. Die zal waarschijnlijk gewoon voor een footswitch dienen waarmee je het ensemble aan en uit kan zetten ...

Origineel geplaatst door Mennomoog
Overigens gaat waarschijnlijk dan de String Ensemble er bij mij uit, aangezien er ook een hele mooie string geluid in de VP330 zit. ;)

Da's slechts een persoonlijke opvatting, maar een Solina heeft een veel warmer karakter dan de strings uit de VP330 ...

Je kan daar gewoon standaard switch-pedalen insteken. Ook in de hold input. Kan je het geluid bevriezen en met de carrier melodien spelen.

En stereo klinkt uiteraard beter (het ensemble)

De robot-mode (zonder ensemble) rulez!!!!

:okdan:

Da's slechts een persoonlijke opvatting, maar een Solina heeft een veel warmer karakter dan de strings uit de VP330 ...

Mmmm, gelijk heb je. Beetje overhaaste reactie, ik hou hem! :okdan:

Origineel geplaatst door Mennomoog
Mmmm, gelijk heb je. Beetje overhaaste reactie, ik hou hem! :okdan: [/QUOT

Ik stuur m'n SVC-350 soms aan met de Solina of met een string/organ van het merk Antonelli

Back