krakende Tannoy Signal Inputs

pal

Mannelijk lid
Beste mensen,

Ik ben in het bezit van een paar Tannoy reveal Actives. Bij lage frequenties of een lekkere kick komt er door de druk schijnbaar beweging in mijn jack's die in de Tannoy zitten. Het gevolg is verschrikkelijke kraak of gedeeltelijk wegvallen van geluid zoemen enz.enz...

Ook als je een beetje rommelt aan de jack krijg je dit probleem. bij gewoon en laag volume is er niks aan de hand...

Als beginner denk ik dat de signal input versleten is...

Iemand een mening, tip, oplossing of het zelfde probleem?

klinkt bekend in de oren ja....heb er ook mee te maken. wel zout af en toe. Is t geluid bijv zachter of met kraak, moet je aan de inputs rommelen en dan gaat t weer

Origineel geplaatst door pal
iemand die een oplossing weet?

XLR aansluitingen gebruiken? Bij XLR wordt de connector vergrendeld dus dat zou een verbetering moeten zijn.

Je inputs onder mechanische spanning vastzetten door met PA of GAFFA tape je kabels vast te tapen.. en er vervolgens niet meer aan te komen..

Niet de perfecte oplossing.. maar op deze manier zou je een lange tot zeer lange tijd zonder problemen kunnen werken..

Is het mogelijk om iets in de signal input te buigen waardoor de jack weer strak zit?

er zit helaas geen xlr aansluiting op....

geen xlr? uhhh op de mijne toch wel hoor!

die inputs zijn multifunctioneel; een in waar trs en xlr in past

Tannoy Reveal Active zonder? Heb jij een afwijkend type dan? Die van mij hebben XLR en jack in een gecombineerde aansluiting (gat voor jack zit precies tussen de 3 pinaansluitingen van de XLR in).

dit is toch xlr

dit is toch xlr

deze xlr krijg je hier toch niet in?

Attachments

• images-1.jpg
    images-1.jpg
    1,9 KB · Bekeken: 133
dat gat waar ik mijn jack in stop, kan daar ook een male XLR in?

Attachments

• tn_revealactive.jpg
    tn_revealactive.jpg
    14,7 KB · Bekeken: 131
die op t plaatje krijg je er niet in nee. Maar n male wel - die je ook in die op dat plaatje kan steken

Een mannetje kan daarin, een vrouwtje niet.

Een XLR wordt bij aansluiting hoedanook vastgeklemd.

Back