Nootlengte & Kontakt

daance

Nieuwkomer
Hallo, ik heb een probleempje met Kontakt 1.5.3 in Cubase SX 2 Als ik een reeks drumgeluiden map in de mapping editor van Kontakt en ik laat mijn sequence lopen, dan worden sommige noten (samples) lang afgespeeld en andere afgekapt, terwijl er niets anders is aan de midi-info. Dus in een hihat patroontje worden de hihats niet allemaal even lang afgespeeld. De midi-noten hebben dezelfde lengte, velocity info etc. Ik heb de f**king manual al gelezen, en op verschillende fori gezocht, maar ik kom er maar niet achter wat het zou kunnen zijn. Heeft iemand hier een idee ?

Werk je altijd met de loopfunctie in Cubase SX? Dus dat je een bereik selecteer en dat telkens opnieuw laat Loopen? Ik heb gemerkt dat Cubas dan wel eens raar kan doen en noten afkapt. Wellicht heb je wat aan deze info maar meer waarschijnlijk helemaal niks. Maar wie niet probeert zal ook nooit iets uitvinden natuurlijk ;)

Hm, ik werk inderdaad meestal met de loop-funtie in Cubase. Ik zal eens kijken of het hieraan ligt. Thnx

in welke machine van Kontakt werk je ? en heb je in Kontakt legato aan staan ?

Ik had namelijk een soortgelijk probleempje....legato uitgezet en geen problemen meer...(maar dat was volgens mij in de Time Machine)......

Ik zal het even bekijken als ik weer achter mn sequencertje nestel. Ik wordt er nl. knettergek van. Het lijkt erop alsof andere midi-messages interfereren met de midi-informatie die naar m'n hi-hatjes gaat. Het idee was namelijk om een aantal instrumenten (kick, snares, hihats, etc.) te hebben, met elk hun eigen controller-channel, adsr-envelopje en output-channel. Nu lijkt het alsof de midi-informatie van het ene midi-channel die van het andere kruist of iets dergelijks. AAAAAAH ! Misschien dat het ook aan de eigenschappen van de voice-group ligt, daar moet ik ook maar eens naar kijken misschien. Anyhoe, bedankt voor de input :)

Back