[oldskool] Pjotr G - X-ducated

Pjotr G

funky lid
Ja sorry hoor! Ik zit de laatste tijd veel naar ouwe houseparty CD's te luisteren. Hier een nogal stoffig aandoend nieuw nummer van mij :)

Download link:
http://homepage.uvt.nl/~s216887/samples/songs/Pjotr_G_-_X-ducated.mp3

Ik hoop dat iemand er lol aan beleefd, wil ook graag horen als je op- of aanmerkingen hebt.

Ingredienten: TR-909, Alpha Juno 1, MC-307, sampler, mengtafel, fx

:kimono:

Beste nummer van je tot nu toe. :mega:

Vind alleen de hoofd sample een beetje te lang.

leuk trackie man,
Mischien komt de sample van Public Enemy(malcolm x) iets te vaak terug.

ik ben nog steeds op zoek naar old skool stabs,

Hij klinkt erg goed. Echt die stijl.
Volgens mij moeilijker te maken dan dat het klinkt.

Doet me weer goesting krijgen naar de Turn Up The Bass reeks. Ik ga vanavond nog eens snuffelen m'n collectie.

Prima nummertje met een Dominator-sausje, ik herken mezelf erin ;)

erg vette track... zo iets heb ik al lang niet meer aan mn oren gehad...:)

ook nooit geweten dat er nog mensen waren die zich nog bezig hielden met deze soort muziek...

1 opmerking misschien.. dat hij toch stukken schoner klinkt dan echte ''oldskool''

Dit lijkt regelrecht van mijn House Party II CD af te komen. Leuk gedaan! Ik ga 't binnenkort ook eens proberen, begin helemaal in de sfeer te komen...

Lijkt idd wel op '89 - '01. Serious Beats enzo, lekker trackie, blijft voorlopig nog wel op m'n hd. Alleen dat vocal sampeltje mag wat minder vaak terug komen.

vette shit ouwe! :D

lekkere scheurjuno en onbeschaamde claps met reverb :dj:

ow en: lang leve de grote terts!:okdan:

tnx voor comments tot zover :)

Vocal....tja....ok komt vrij vaak, had zelf de indruk dat zoiets alleen storend zou zijn als je dan altijd alle rest stilgooit. Verder horen dat soort vocaltjes er wel bij :p (na veel bladeren in collectie vond ik dit preek sampletje toch t leukste), maar ok!

hij is ook wel cool, alleen komt ie te vaak terug op een amuziekale manier.

Als je trouwens luistert naar die ouwe tracks zoals Sadomassy en Dj One, N-Joy etc, zitten er veel meer samples in, en worden ze op een muziekalere manier verwerkt in de song.

Gruwelijk, joh. Hoeveel mensen zouden je op je woord geloven als dit uit 1991 kwam van een of ander stel ex-newbeat Belgen dat de 909 gratis bij een pak cornflakes had gekregen? Die "hoeuw" is helaas al iets -te- bekend, maar werkt geweldig. Klein puntje van kritiek; de chordstab klinkt nog -iets- te hi-fi ;).

:okdan: :dj:

Niet zo mijn stijl, ik ga graag met de tijd mee. :D
Maar het klinkt retevet, echt goed! :okdan:
Had je dit nummer nu maar een paar jaartjes eerder gemaakt dan had je er gegarandeert een release uitgesleept.
Ik weet eigenlijk niet of deze muziekstijl tegenwoordig nog populair is, maarja ik ben er ook niet echt in thuis.
Maar het klinkt iig erg authentiek.

Laatst gewijzigd:
Hey Pjot!

Ik vond hem wel grappig klinken. Je hebt zo'n beetje alle house cliché's dr in verwerkt ;).
Juno, pianohitjes, "Whooww!"sampletje, een ouwe hiphop stemsample, de groovy snares dr door, hihats die niet zo bruut overkomen maar wat laidback en zelfs de opbouw is wel van die tijd :D.

-C-

Gaaf gedaan hoor! Je hebt als het ware de tracks uit die tijd zowat exact nagemaakt, maar wel vedomd goed! Op die clap staat wat veel reverb imo, opzich niks mis mee, maar dan zou ie wat minder 'clean' moeten klinken.

wouw ik vind dit wel dope!

deze gaat op CD...
ik denk aan die WOEE en die drums erg aan quadrophonia...
of aan CAMEO - the money die breakbeat... of was het nou E-DANCER - velocity funk (<<<:halleluja )

misschien wat zeikerigheidjes nu....

ik zou die stem "best equiped" wel wat ruimtelijker maken. en die synth eronder mag wel wat meer naar voren.

Back