MS-10 cutoff potmeter trashed

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Tijs

Ouwe rot
Ik heb de cutoff potmeter van mijn MS-10 een tijdje geleden afgebroken (hij liep vast en toen iets te hard gedraaid). Weet iemand misschien de weerstandswaarde van deze potmeter, en of dit moeilijk is om zelf te vervangen (ik heb soldeerkennis en heb mijn MS al half gedemonteerd)?

Hij moet het snel weer gaan doen anders word ik gek!!!!!!!!:(

Re: MS-10 cutoff potmeter trashed

Origineel geplaatst door TijsDJ
Ik heb de cutoff potmeter van mijn MS-10 een tijdje geleden afgebroken (hij liep vast en toen iets te hard gedraaid). Weet iemand misschien de weerstandswaarde van deze potmeter, en of dit moeilijk is om zelf te vervangen (ik heb soldeerkennis en heb mijn MS al half gedemonteerd)?

Hij moet het snel weer gaan doen anders word ik gek!!!!!!!!:(

De cutoff potmeter heeft een waarde van 100K lineair. :)

TnX Levka en Boemtsjak,

Ik ben alleen nog een beetje bang om mijn laatste schroeven los te draaien. Ik heb nu alle potringen en jack ringen los + de zij schrouwen en de bendunit.
Ik ben alleen bang dat als ik de frontpanel schroeven van het PCB losschroef dat de hele handel naar beneden donderd en dat ik allees moet gaan vervangen.
Iemand ervaring met MS-10 uit elkaar halen zonder dat ie gesloopt wordt?

Is het voor die 100K lin nog belangrijk of het een metaalschacht of koolstof pots zijn?

Ik vermoedt dattie ongeveer hetzelfde in elkaar zit als een MS-20. Ik heb deze kort geleden helemaal uit elkaar gehaald om schoon te maken (zijpanelen en onderplaat los)

Zorg ervoor dat alle stekkers los zijn (verbindingen naar voeding, keybord etc - maar onthou wel waar ze zaten). Zet paneel zo neer, dat het PCB met de soldeerkant naar boven zit. Schroef nu de verbindingsschroeven los en haal de PCB er voorzichtig vanaf. Leg een krant o.i.d. klaar waar je de PCB op kunt leggen (Op zich kan er weinig mis gaan, zolang je geen brute kracht moet gebruiken om het los te krijgen).

Let op dat je bij het los solderen niet te lang met de soldeerbout de verbindingen verwarmt en gebruik een tinzuiger, dat gaat het snelst. Hoe korter je moet verwarmen, hoe beter..

Suc6

Tnx Jurgen. De PCB ligt klaar om gedesoldeerd te worden. Nu nog naar de lokale electronica boer voor een passende pot.

Dit forum is beter dan welk sevice centre dan ook :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back