[track] Jewel In The Crown

MOOIE TRACK!!!! :okdan:

Heb weinig toe te voegen, ik vind de drumpartij alleen wat soft, beetje saai. Je speelt met een elektronische gitaar, dan mag je best wel van die stevige drums gebruiken. (geen dance gebeuren) Wat ik in m'n hoofd heb, is ongeveer zoals het nummer van Phil Collins - Against All Odds. Het begin van dat nummer is heel relaxt, dan halverwege komt de drumpartij, en waarbij in het begin de hihat de tempo aangeeft, en dan langzamerhand iets opbouwen naar een stevige drumpartij. Hopelijk is 't een beetje duidelijk?

Misschien is het nog verstandig om eventueel een andere sound / instrument toe te voegen, het duurt namelijk een beetje lang, veel blijft t zelfde. Misschien een extra pianopartij? Of Saxofoon?

Ben benieuwd als ie af is! Succes! :biertje:

GrTz

Ik ben van plan om er een solo in te doen...ben er nog niet uit met wat voor instrument. Er is idd weinig afwisseling.

En ik ga kijken wat ik met die drums ga doen

Weinig afwisseling hoeft niet altijd slecht te zijn.
En dit nummer is gewoon goed hoor. Als je er nog meer mee doet loop je het risico dat het te druk wordt.

De balans in de mix zou wel wat beter kunnen vind ik. Met name de bas dreunt teveel door. Die wat minder zetten en de drums wat strakker maken mbv compressie en dan scheelt dat wel wat denk ik.

Klinkt lekker vol. Gitaar spel valt wel mee wou dat ik zo snel na een paar maanden was.
De bass vind ik eiegnlijk niet super storend doro mijn hoofdtelefoon de drums mogen tikje harder maar niet te veel.

Ik heb nu enkele dingen veranderd.

- Bas iets zachter: Ik heb het op meerdere geluidssystemen beluisterd...en soms was die bas erg aanwezig.

- Drums: Ik heb wat meer compressie over de drums gegooit. Zodat ze wat beter hoorbaar zijn.

Ik heb er geen solo partij bij gedaan....dan word het idd iets te druk...Ik ben er nu tevreden over...

link: http://members.lycos.nl/futurestudio2/Mark ten Veen - Jewel In The Crown.mp3 (save as)

Wat vinden jullie ervan???

klinkt erg lekker, mooi warm en clean.
de drums vinnik wel ok klinken, past wel aardig bij de rest.
Ik vind de baspartij niet zo denderend bijzonder en lijkt een raar huppeltje te hebben.
Dat vind ik niet zo mooi aan de bas (loopje!?!) maar dat is wellicht persoonlijk.
Ga zo door, het klinkt echt erg lekker !:okdan:

Vergelijkbare discussies

Back