Korg electribes MkII

Origineel geplaatst door feindbild
ik bedoel degene die in de post van dcdent rood omcirkeld staat. van de piens-pagina.

Ik heb ook nooit gezegd dan piens deze prijzen zelf direct biedt.

synthsite.com en boxymusic bijvoorbeeld zijn (heb ik me laten vertellen) online winkels waarvan piens de eigenaar is.

Piens en deze winkels houden wel andere prijzen aan.

Als je via deze online winkels besteld krijg je het product gewoon voor de goede prijs (Is mij ook bevestigd toen ik een telefoontje pleegde).

Dat is denk ik het verschil!

Heb m'n er-1 MkII inmiddels binnen overigens.

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik heb ook nooit gezegd dan piens deze prijzen zelf direct biedt.

synthsite.com en boxymusic bijvoorbeeld zijn (heb ik me laten vertellen) online winkels waarvan piens de eigenaar is.

Piens en deze winkels houden wel andere prijzen aan.

Als je via deze online winkels besteld krijg je het product gewoon voor de goede prijs (Is mij ook bevestigd toen ik een telefoontje pleegde).

Dat is denk ik het verschil!

Heb m'n er-1 MkII inmiddels binnen overigens.

ik gaf je dan ook gelijk :D

vanuit belgië is het blijkbaar onmogelijk om op die sites van boxymusic te geraken, ik kom telkens op piens.be uit :(

vind ik ook maar laag van hen... kzou wel graag die sx bestellen. 670 € (incl btw :D ) is echt wel goedkoop

Origineel geplaatst door dcdent
vanuit belgië is het blijkbaar onmogelijk om op die sites van boxymusic te geraken, ik kom telkens op piens.be uit :(

vind ik ook maar laag van hen... kzou wel graag die sx bestellen. 670 € (incl btw :D ) is echt wel goedkoop

misschien is dat de reden dat wij iets anders zien dan jij... als ik van thuis uit probeer, vergaat het me net zo.
ik had alleen op het werk gekeken, en dan kom ik wél op de site van boxymusic terecht. daar surf ik namelijk via een proxy in het buitenland.

heb je al een dagprijs aangevraagd bij piens? kan goed zijn dat je dezelfde prijs krijgt, hoor.

Is misschien 1 of andere vage constructie.

Vond het ook al zo raar dat dit zo werkte.

Ga denk ik nog eens bellen hoe duur ze die G2 engine nou kunnen leveren.

Als het via belgie echt niet kan moet je misschien even iemand in Nederland lief aankijken.

Hehehehe....EINDELIJK is mijn Electribe R Mk II binnen (ze waren door de voorraad heen :( )...anyways...wat een leuk bakkie is dat zeg...(en wat een lelijke kleur)....hij is inderdaad erg gelimiteerd, maar je kan er wel heel snel, heel intiutief (de handleiding heb ik zelfs niet opengehad) hele lekker loopjes mee klussen...en lekker live pielen...ja het is jammer dat de delay global is en ja het is jammer dat er niet meer outs op zitten, te weinig samples, geen filters, te weinig 'synth' om je samples heen...maar oh wat een leuk ding is dit.

Ik zou er zeker wel hele tracks omheen kunnen bouwen...een elctribe, een VA en een eenvoudige sampler en gaan met die banaan...

Ideetje: sinds er nu wel redelijk wat mensen een electribe hebben...misschien een keertje een kleine contest doen?

Origineel geplaatst door Roonan
Ik heb de ES1 gehad en nu heb ik de EXS1. Deze klinkt een stuk beter en heeft meer van alles, echt een aanrader.(als je het budget hebt) Als je toch voor de ES1 (MKII) gaat check dan of hij goed als slave synced. De originele had een 15ms lag waardoor hij er altijd net een beetje naast liep. Wellicht hebben ze dit opgelost in de MKII maar check het wel voor alle zekerheid. Het heeft mij de ES1 doen verkopen.......... Ronald. [/B]

[/QUOTE]Origineel geplaatst door bazziman
WAT? Is dit ook zo bij de andere eletribes? Dan ga ik nu mijn order cancellen![/QUOTE]

[/QUOTE]Nee, dat probleem zat alleen in de ES1, ik neem aan dat de MKII daar geen last van heeft maar toch......
En of dat wel of geen vesrchil uitmaakt? Het is MEGA irritant, dat hoor je dus echt heel goed. en compenseren via een sequencer kan alleen bij software of een enkele hardware bak.
Ronald.[/QUOTE]

Gebruikt iemand inmiddels die ES1 MKII en zo ja, is het hierboven aangehaalde '15 ms lag probleem' inderdaad opgelost?

Het sterkste punt van de ER blijft voor mij de sequencer, knoop er een willekeurige module aan en je bent in drum heaven.

Sta op het punt een ES te bestellen maar heb zelf ook nog twijfels vanwege die zgn lag. Begrijp ik het goed dat als ie clockmeister is er geen problermen zijn?

Die R MKII is toch echt wel een leuk bakkie...d'r komen allerlei maffe percussieve geluiden uit...tis wat beperkt en d'r zit idd niet een supersnare in maar icc met de MD is het lekker doorbeuken...die delay is trouwes ook freaky, vooral als je daar live de tijd aan verandert.

D'r zitten mooie 'rondere' kicks in, wat minder 'koud' en bonkerig dan de Machinedrum...en de 909 achtige hatjes die de MD mist (en dat is het enige wat ik echt miste naast dat wat kille geluid van de MD...nee...meer klinisch ofzo) die zitten wel weer in de electribe. Killercombi voor echte manne!

Origineel geplaatst door Dark System
ER-MKII:

Bij Feedback € 199,-
Bij Thomann € 198,-

dus waarom in Duitsland kopen?

Daar is nu idd niet echt reden meer voor. Toen ik hem uit duitsland kreeg was ie bij Feedback echter nog 289 Euro. En dan was het weer 90 Euro besparen zoals een echte Nederlander dat graag doet. Feedback zal zijn magazijn wel weer leeg willen hebben. Of een palletje korg binnen hebben gekregen. Zag er afgelopen weekend weer aardig wat over de toonbank gaan.

Wel jammer dat ze dit niet met de ESX doen.

:D

probleem bij Feedback is ook dat ze de aanbiedingen beperkt op voorraad hebben, 7 van de 10 keer als ik wat wil bestellen hebben ze het niet (meer).

Check de site maar eens, er staan nu nog dingen op die maanden geleden al niet meet te leveren waren (zoals clavia materiaal)

Origineel geplaatst door The Q
probleem bij Feedback is ook dat ze de aanbiedingen beperkt op voorraad hebben, 7 van de 10 keer als ik wat wil bestellen hebben ze het niet (meer).

Check de site maar eens, er staan nu nog dingen op die maanden geleden al niet meet te leveren waren (zoals clavia materiaal)

Dat is inderdaad knap irritant ja. Ik weet niet of ze de Roland SH-32 nog op de site hebben staan maar je kunt er zo goed als zeker van zijn dat ze deze al een behoorlijke tijd niet meer kunnen levering. Het is gewoon mooie vulling van de website.

Heb zo al meerdere malen achter het net gevist bij feedback, redelijk irritant moet ik zeggen.

Back