Virus C en Virus Rack

VlEen

Ouwe rot
Ligt het nou aan mij?

Heb hier een Virus C te leen en heb zelf een Virus rack gehad, niet de XL.
Ik vind de rackversie veel beter klinken, ondanks dat ik de Virus C even heb geupdate naar 6.5?
Heb toch maar weer de rack versie gekocht...
Overigens is het software programma Vanguard Vsti, de beste benadering van een Virus!

nee dat lag gewoon aan al die prachtig geprogrammeerde presets van mij :dj: }:|

hehe maar ga dan voor de B man, heb wel vaker gehoord dat de C iets dunner klinkt (zelf geen ervaring mee trouwens)

Heb zelf eens een draadje geopend over de geluids-kwaliteit van de C en werd op een haar na verbaal gestenigd, met als hoofd-argument dat ik 'm waarschijnlijk niet in staat was 'm te bedienen. Ik zou werkelijk eens heel graag de rack, b en c naast elkaar willen hebben en vervolgens de exact identieke patch (Voor zover dat gaat) willen opnemen/horen.

Ik heb ook de vanguard gekocht meteen nadat ie uitkwam en ik gebruik de synth vaak en graag. Afgezien van de discussie of het nu een trance synth is of niet: Het is zeker weten 1 van de betere softsynths op dit moment.

De Virus Rack is inderdaad de Virus B in een rack.

Ik heb Access een keer een email gestuurd waarin ik o.a. vroeg waar het aan lag dat mensen over het algemeen de Virus B beter vinden klinken dan de Virus C, en of dit recht gezet zal worden in de toekomst. De mederwerker werd nogal pissig en zei dat dit niet mogelijk is, sinds ze op precies dezelfde engine zijn gebaseerd. Tja, toch wel vreemd. Misschien ligt het aan de veranderde interface, waardoor mensen het geluid eerder negatief veranderen... Of is er misschien een enhancer of iets dergelijks voor de outputs geplaatst buiten de engine om. Is er ook verschil bij indentieke patches?

Vanguard is geen slechte softsynth, maar ik vind hem absoluut niet de Virus benaderen. Hij kan misschien wel sommige geluiden heel erg goed vervangen (ja, o.a. de trance patches :D ) maar hij kan zeker niet alles wat de Virus kan.

Origineel geplaatst door Breed
De Virus Rack is inderdaad de Virus B in een rack.
Maar dat klopt niet : de B heeft 24 voices en 3 oscillators, en de Rack maar 16 voices en 2 oscillators. Ook klinken de geluiden niet hetzelfde - er ontbreekt gewoon een onafhankelijke oscillator. Dit kwam ik al te weten toen ik zelf op de B aan 't azen was maar 'm niet kon betalen.

Ik heb Access een keer een email gestuurd waarin ik o.a. vroeg waar het aan lag dat mensen over het algemeen de Virus B beter vinden klinken dan de Virus C, en of dit recht gezet zal worden in de toekomst. De mederwerker werd nogal pissig en zei dat dit niet mogelijk is, sinds ze op precies dezelfde engine zijn gebaseerd. Tja, toch wel vreemd. Misschien ligt het aan de veranderde interface, waardoor mensen het geluid eerder negatief veranderen... Of is er misschien een enhancer of iets dergelijks voor de outputs geplaatst buiten de engine om. Is er ook verschil bij indentieke patches?
De C heeft nog een 16 4-bands EQ's er in zitten. Misschien is het zo dat die bij het importeren van B-patches op een foute instelling staan zodat 't geluid niet meer zo goed klinkt? Ik weet het niet, ik heb niet de luxe om een B en een C naast elkaar te hebben :).

Back