rm1x en micromodular vraagje

chielos

...
hoi,

ik heb sinds een tijdje een micro modular en nog niet zo heel erg veel verstand van midi
ik vroeg me af hoe het werkt als ik verschillende parameters vanaf mijn rm1x wil besturen.
ik zou graag cut off, resonance, mate van distortion via de draaiknoppen op mijn rm1x willen besturen zodat ik de spaarzame knoppen op de MM zelf kan gebruiken voor andere parameters.
en dan natuurlijk distortion het liefst via de knop voor het variation effect, de bovenste vier knoppen bijvoorbeeld voor adsr envelope enz.

bij voorbaat dank,
chielos

Dat is niet geheel moeilijk. Je kunt aan de betreffende parameter in de micro een midicontroler hangen, in de setup van je RM1X kan je bepalen welke midicontroler er door een knop wordt aangestuurt.

Dat is het eigenlijk zo'n beetje wel. De RM1X + de MM is een prima combo! Dus veel tweak plezier ermee.

O, ja voor nog meer details zou ik even met Protohuman pb'en, die heeft deze spulletjes staan.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
O, ja voor nog meer details zou ik even met Protohuman pb'en, die heeft deze spulletjes staan.
Ja, ze staan hier naast me te glimmen, dus als je vragen hebt.... :)

ehm kan ik ergens een lijst vinden van alle nr's met hun bijbehorende betekenis?
bij de meeste midi controllers staat er nl niet bij welke parameters bestuurd worden.
(welke midi controller kan ik bijv toewijzen aan een distortion module?)

Dat is nou zo leuk aan een Modular... Dat mag jij helemaal zelf kiezen. Slechts een paar zijn onmogelijk, bv CC # 32, omdat die vaak voor Program Change wordt gebruikt. Dus wat je moet weten is hoe het andere apparaat uitstuurt. Klik de parameter met de rechtermuisknop aan, kies MidiController > others en je kunt er uit 119 kiezen. Draai aan de knop en die in de Editor draait mee.

Wout

Back