[Roland] SH-32 versus Juno 6(0)

Heine

Passief toetsenist
Dames, heren

ik wil dolgraag weer een Juno 6(0).
Het geluid vind ik waanzinnig, maar in een moderne setup kan je er eigenlijk niet veel mee.
Vlak voor de vakantie heb ik heel even een SH-32 onder mijn handen gehad.
Meer dan een aantal presets luisteren en een beetje stoeien met de knoppen heb ik niet
gedaan.
Op zich vond ik het aardig kastje, met eigenlijk een hele lading mogelijkheden.

De vraag aan jullie is: is de SH-32 qua geluid een waardig vervanger van de Juno 6(0) ?
Stop ik mijn geld in een oude synth (ik heb vroeger al eens een Juno 6 gehad) of schaf ik mezelf een modern kastje aan ?

Alvast bedankt voor de reacties.

Hmmm.....ik denk dat wat betreft beheersbaarheid en bediening de Juno6 op het gemak wint.

De Sh-32 moet hier en daar nogal wat inleveren (als je osc sync kiest raak je zo'n 50% controle mogelijkheden kwijt bijvoorbeeld maar dit is goed in reviews besproken).

De Sh-32 klinkt ondanks z'n lage prijs wel erg leuk en ik weet niet wat het prijsverschil is tussen deze 2 machines.

De Juno6 zal zonder twijfel echter wel een krachtiger apparaat zijn.

Anders probeer je een Juno 60 met ingebouwde midikit op de kop te tikken of je koopt er een losse midi to CV converter bij. Puur op het geluid zou ik nl. toch wel voor een Juno gaan.

Appels en peren met elkaar vergelijken. Zoals al gezegd wordt, zorg dat je een juno met midi kit koopt, werkt wel in een moderne z-up.

Is de SH32 niet eerder vergelijkbaar als synth zijnde (afgezien van het polyfonische gedeelte) met bijv. een oudere SH2 of zoiets?:confused:

Origineel geplaatst door phochos
Is de SH32 niet eerder vergelijkbaar als synth zijnde (afgezien van het polyfonische gedeelte) met bijv. een oudere SH2 of zoiets?:confused:

Zoals een mc-303 te vergelijken valt met een tb-303 zeker :doei: :z Het is gewoon verkooptechnisch handig om iets uit de naam/ type aanduiding van een apparaat met cult-status te lenen.

Origineel geplaatst door Hazes
Anders probeer je een Juno 60 met ingebouwde midikit op de kop te tikken of je koopt er een losse midi to CV converter bij. Puur op het geluid zou ik nl. toch wel voor een Juno gaan.

Volgens mij is zo'n juno met midi-kit aanzienlijk duurder. Als ik het goed begrijp komt er een extra kastje van Kenton bij. Op hun site staat een mooi plaatje, met op het kastje een aux-out. Gaat er via die DBC ook audio naar het kastje ?
Kan ik dan ook het geluid aanslaggevoelig uit die Kenton krijgen ?
Lijkt me wel errug gaag.
Enne, wat doet die LFO in die Kenton ?
Zat er eigenlijk ook een DBC op een Juo 6, of alleen op de 60 ? Ik weet het niet meer.
Anders is het per definitie een 60 op de kop tikken.

Juno 6 heeft geen dbc aansluiting.Als je een Juno 60 wil met midi dan kun je het best een Kenton DBC converter kopen of een Pro 2000 + DBC optie. :)

www.kenton.co.uk

Ik ben net van het weekend in het bezit geraakt van een Juno 60 met Kenton PRO-DCB. Ik kan je zeggen dat als je alleen al voor het geluid gaat je al verkocht bent.. YUM!

De Juno 60 heeft DCB en de Juno6 niet. Maar je kunt de Juno6 wel laten fitten met dcb als je zou willen, maar dat is denk ik erg prijzig..

De Kenton PRO-DCB heeft aux uit en ARP uit en die kun je in de achterkant van de Juno60 steken. Op die manier kan je bv de VCF besturen met midi controllers of Velocity. Da's erg cool! De ARP is om de arp van de Juno60 te kunnen syncen met de MIDI clock. Je kunt er tevens de LFO mee syncen!
Ook kan je de Juno60 dan gebruiken als mastermidi synth, want de Kenton heeft midi out..
Jammer genoeg is de Juno NIET velocity sensitive! (maar daar heb ik geen problemen mee)

gr
R

De Kenton DBC kit kost 88,13 Pound incl VAT en Factory Installed 141 Pound incl VAT en dat is denk ik ex porto.Dus het is een slecht keus om een Juno 6 te kopen inpv een Juno 60 als je hem met midi wil gaan gebruiken.

Origineel geplaatst door marcuuu
De Kenton DBC kit kost 88,13 Pound incl VAT en Factory Installed 141 Pound incl VAT en dat is denk ik ex porto.Dus het is een slecht keus om een Juno 6 te kopen inpv een Juno 60 als je hem met midi wil gaan gebruiken.

precies, omdat je dan nog steeds die dcb-midi convertor erbij moet hebben!

Juno 60 incl Kenton converter

Juno 60 incl Kenton converter

Hoi,

volgens mij heb jij precies die Juno te pakken die ik hoopte te kunnen aanschaffen

Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt ?

Dan weet ik wat ik ongeveer moet reserveren voor de volgende keer dat zo'n setje langskomt.

Al lezend en kijkend op de diverse sites over de Juno en de Kenton converter vrees ik dat ik zo'n
combinatie wel erg graag zou willen hebben.

Vroeger speelde ik eerst alles in wat met midi werkte, en uiteindelijk kroop ik achter de Juno 6 om het laatste
toe te voegen.

Een Juno met midi is natuurlijk helemaal te gek.
Maar, het moet wel betaalbaar blijven.

Een beetje inleveren op geluid en 'direct control' en toch gaan voor de SH-32 blijft natuurlijk een optie.
Had ik de centen, dan had ik ze allebei.

Groeten,

Voor de Juno-60 en Roland MD-8 midi DCB converter heb ik 420 euro betaald.

Ben er erg tevreden mee en zullen ook niet snel weggaan.

gr,
Jop

Origineel geplaatst door elektrovolt
hoe klinkt die sh32 nou eigenlijk ? ik kan nergens voorbeelden vinden. is het filter net zo slecht als op de mc303 ?
Ik vind de filter zeker niet slecht klinken. Stukken beter dan bijv. die van de K-station. Het enige nadeel is dat ie nogal gaat clippen als je er veel Q bij gooit, en je dus een hele lelijke digital dist krijgt. Ik vermoed dat dat komt omdat er geen gain compensation in zit.

Re: Juno 60 incl Kenton converter

Re: Juno 60 incl Kenton converter

Origineel geplaatst door Heine
Hoi,

volgens mij heb jij precies die Juno te pakken die ik hoopte te kunnen aanschaffen

Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt ?

iIk had mijn grens bij 450E gelegd en dat is gelukt!

succes
R

Back