Moet je nou als polysynth een OB-6 nemen of een vintage Roland Juno 106?

retro fairytales

Ingeburgerd
Op mijn bureau staat een module OB-6 aangesloten op mijn DAW,

Fantastisch mooi man!

Ik wil graag ook een vintage Roland Juno 106.

moet de 106 erbij of in plaats van de OB-6 ?

ik heb beiden verkocht, de juno 60 mocht blijven. Is dat n goed antwoord? Voor mij wel :D

Een Juno 106 heeft een mooiere chorus.. maar verder niets speciaals.. OB6 heeft ook een chorus maar een analoge chorus, van Roland lijkt toch iets voller te klinken.. Je kunt dit effect ook los kopen. Ik heb ooit een Boss CE3 gekocht maar er is ook onlangs een Behringer clone op de markt gekomen..

Oh.. en je moet helemaal niks verder.. maar meer is altijd beter.. :D

Los van de chorus zijn het sowieso compleet andere synths qua type en aantal oscillators, filters, modulatie-mogelijkheden, keyboard, moderne integratie, etc. Een klassiek Roland-filter werkt en klinkt heel anders dan een SEM-filter. Ik denk dat ze elkaar heel goed kunnen aanvullen. OB-6 in unison fat line bass mode + Juno-106 voor pads = instant synthwave. Of andersom, de Juno is ook super voor baslijntjes natuurlijk.

In het algemeen zou ik zeggen dat de OB-6 meer mogelijkheden heeft en wat robuuster voor de toekomst is. Maar de Juno is natuurlijk ook fantastisch, dus hoe dan ook niks weg doen als het niet hoeft.

Laatst gewijzigd:
Als je nu nog twijfelt en het niet hoeft te verkopen om de andere te kunnen kopen zou ik pas beslissing maken als je ze beide hebt. Als je dan na tijd merkt dat je de ene of de andere vrijwel niet gebruikt kun je die altijd nog verkopen.

Als je nu nog twijfelt en het niet hoeft te verkopen om de andere te kunnen kopen zou ik pas beslissing maken als je ze beide hebt. Als je dan na tijd merkt dat je de ene of de andere vrijwel niet gebruikt kun je die altijd nog verkopen.
Eens. Je kunt honderd meningen vragen en evenveel recensies lezen of YouTubes bekijken: zelf ondervinden is de énige manier om zeker te weten of een instrument bij je past. Hier spreekt een 'ervaringsdeskundige' (met minstens twintig Thomann-returns op z'n naam).

PS. De Alpha Juno is tevens 6-stemmig, heeft zowaar SWM (dus op de Saw ipv de Pulse) en ook die vette chorus. Of maak ik het je nu nóg ingewikkelder? ;)

Een Juno 106 heeft een mooiere chorus.. maar verder niets speciaals.. OB6 heeft ook een chorus maar een analoge chorus, van Roland lijkt toch iets voller te klinken.. Je kunt dit effect ook los kopen. Ik heb ooit een Boss CE3 gekocht maar er is ook onlangs een Behringer clone op de markt gekomen..

Oh.. en je moet helemaal niks verder.. maar meer is altijd beter.. :D
Ik vond dat FX bakkie niet goed genoeg eerlijk gezegd..

Nee, die TC Juno chorus was niet echt goed gelukt geloof ik.

Nee, die TC Juno chorus was niet echt goed gelukt geloof ik.
Je kan hem wel modden maar destijds deed ik dat nog niet.. maar er zijn echt betere dingen te koop idd

Back