DW-8000 voor weinig

Hooihuis

Acta est fabula
Gespot op Marktplaats, voor maar E 75,-. Volgens eigenaar bijna niet gebruikt! Is toch niet veel lijkt me; op zich een zeer bruikbare synth met een goedklinkend filter.

Ik zou het niet weten. Ken de sound van deze synth totaal niet. Lijkt me wel een koopje.

En het is vlakbij. Hmmmmm :confused:

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik zou het niet weten. Ken de sound van deze synth totaal niet. Lijkt me wel een koopje.

Ik heb die bak ook en hij wordt zeker onderschat maar er zitten toch aardige 80's pop stringetjes in.

Zelfs Rick James ala glow strings.

Ik vind het wel een gave bak. Qua geluid heeft 'ie een beetje een analoge zowel als een digitale sound. Erm... hoe maak je zoiets duidelijk? ... Ik weet niet of jullie dat ook hebben, maar soms zoek je bij analoge sounds een wat digitalere sound, maar zijn de meeste digitale synths net weer té digitaal. Of andersom: je hebt wat digitale geluiden en zoekt iets analogers en dan zijn al je analoge bakken weer net iets té analoog. Dat is waar de DW8000 echt een goede plek heeft: qua geluid zit ie overal een beetje tussen. Hoe dan ook, een opmerkelijke synth, zeker voor 75 euro de moeite waard (ik geloof dat ik voor de mijne rond de 125 euro heb betaald, wat al niet veel is, ik denk dat 200 euro gangbaar is).

ik begrijp die mensen niet die op MP gaan overbieden... als je'm wilt hebben bel je toch dat je'm voor 75 wil?... dan ga je toch niet 100 bieden en wachten tot er iemand 115 biedt ofzo???

als ik poen had had ik nou al op de fiets naar sliedrecht gezeten. ;)

Origineel geplaatst door koediman
ik begrijp die mensen niet die op MP gaan overbieden... als je'm wilt hebben bel je toch dat je'm voor 75 wil?... dan ga je toch niet 100 bieden en wachten tot er iemand 115 biedt ofzo???

als ik poen had had ik nou al op de fiets naar sliedrecht gezeten. ;)

Ik heb poen maar krijg geen reactie van die gast :confused:

Die E 75,- had ik ook nog wel maar helaas geen ruimte meer.....=( Anders had ik hem zeker gekocht! Toch vind ik zijn sampelende broertje (DSS-1) nog interessanter. Heeft volgens mij hetzelfde filter e.d. maar voegt interessante mogelijkheden toe. Ik geloof dat dat 1 van de grootste / zwaarste synths is die er bestaat!

Origineel geplaatst door Hooihuis
Die E 75,- had ik ook nog wel maar helaas geen ruimte meer.....=( Anders had ik hem zeker gekocht! Toch vind ik zijn sampelende broertje (DSS-1) nog interessanter. Heeft volgens mij hetzelfde filter e.d. maar voegt interessante mogelijkheden toe. Ik geloof dat dat 1 van de grootste / zwaarste synths is die er bestaat!

Ah, ik wist niet dat de DSS-1 uit die hoek kwam. Klinkt inderdaad erg intressant. Zijn die moeilijk te vinden?

yep komt inderdaad uit die hoek , van de DW6000 , DSM-1 en de DSS1.

De DSS-1 is echt een bak van een ding maar je moet wel de ruimte hebben
hij is vrij diep.

Origineel geplaatst door Chinetti
Ah, ik wist niet dat de DSS-1 uit die hoek kwam. Klinkt inderdaad erg intressant. Zijn die moeilijk te vinden?

Erg vaak zie je ze niet, maar zo af en toe komt er wel eens eentje langs op diverse advertentiesites. Niet uitermate zeldzaam of zo, en ik denk (maar pin me er niet op vast) dat je er tegenwoordig tussen de 200-300 euro voor moet dokken mits in goede staat.

Je kan er golfvormen mee "tekenen" hetgeen aparte sounds kan opleveren, dit gecombineerd met een smakelijk analoog filtertje.......:W

Damn ik wil een grotere studio!!!

Yep, de DSS-1 is een leuke bak (heb er zelf een).
Lekker filter.
Werd enkele jaren geleden in de Future Music genoemd als 1 van de 10 geheime wapens voor loodzware bassen :)

DW8000 is gewoon een leuke bak en hij klinkt opmerkelijk lekker mits je er wat effecten achter hangt anders is hij behoorlijk droog.
Qua apparaat is hij niet al te stevig gebouwd en kan het plastic niet tegen al te lomp geweld.
Gelukkig zat de mijne in een flightcase.
Misschien dat de verkoper geen kenner was en dat een eerlijke prijs vond. Met een gangbare prijs van rond de 200 (sterk afhankelijk van de staat) is 75 euri een koopje.

Het "koopje" is er nu wel van af, want dezelfde eigenaar vraagt er nu ineens E 250,- voor 8D 8D 8D

Haha! Zou het een forumlid zijn, of kreeg hij gewoon iets te veel enthousiaste reacties?

Back