(trance) Tony C - Previous day

anthonievos

Stamgast
niet echt mijn genre, maar hier de in het kort mijn mening :)

* previous day is wel leuk om te horen en heeft wat meer pit dan connected. heb wel het idee dat de hats wat zachter mogen.
* connected is meer van datzelfde, heeft een nogal lange intro van 2.54 minuten naar mijn idee, ook hier mogen de hats zachter, vanaf 5.20 klopt de tijd niet meer, maar dat komt door de manier van encoden, na het rustige stukje rond dit tijdstip lijken wat nootjes wat minder strak ingespeeld te zijn?

"previous day" klinkt wel ok (voor trance dan :duivels: ), ben het met Catalunya eens dat er teveel (mid-)hoog inzit en ik mis de echt lage bas een beetje.

Ook in "connected" vind ik het hoog wat over-vertegenwoordigd. Verder wel ok, maar "previous day" is beter.

Beide tracks vind ik verder niet echt vernieuwend of echt een eigen sound hebben ofzo. Beetje 13 in een dozijn, maar het klopt allemaal wel (sounds, opbouw, etc) voor het genre.

Previous day komt chaotisch (anderen noemen dat verrassings elementen) op mij over. Ik mis een structuur.
Ik vind connected veel beter. Meer structuur in en loopt allemaal beter in elkaar overklopt gewoon beter.

Previous day:

Previous day:

Ik zou de beats allemaal wat meer tidy houden, kortere open hihat bijvoorbeeld.
Probeer er ook voor te zorgen dat de geluiden wat meer in your face zitten. Ze zakken nu nog iets teveel weg in de zee die galm heet...

De melodie vind ik erg sterk, alleen maat 3 en 4 doen onder aan e rest vind ik.

ow en nog iets: zoek een zangeres. Al is het voor aangenaam subtiele oehs en aahs tussendoor.
vanaf 2.50 krijg ik het gevoel dat je inspiratie voor het arrangement op zn einde is...probeer de overgang naar het B deel iets soepeler te krijgen.

suc6!
Hans

Ik vind previous day de beste synthforumplaat van 2004, alleen hij staat niet meer op zijn site, waardoor hij niet meer is te downloaden. Hij staat wel onder de favorieten op mijn harde schijf. Deze plaat verveelt gewoon niet en telkens wanneer ik previous day opzet, denk ik "wauw wat een te gekke plaat is dit toch"

Misschien kan Tony hem nog plaatsen op "synthforums beste voor 2004"

groet Erik

Back