genelec 8040

trancer

Royal Member
Is er iemand die hier al mee heeft gewerkt?
En kan iemand vertellen wat de essentiele verschillen zijn met b.v. de voorganger 1030?
Ben nog niet in de gelegenheid geweest om te luisteren, maar het stereobeeld schijnt zeer goed te zijn?!

Wat zou eventueel een goed alternatief zijn voor de genelec 8040, met name voor danceproducties?

Hoi,

Ik heb de Genelec 8040 nu ongeveer 2 maanden en ik ben er ZEER tevreden mee.
De klank is erg goed/fijn en vooral eerlijk wat natuurlijk belangrijk is bij studio monitoren.

Ik heb ze uitgebreid getest in vergelijking met de 1030A serie. Alleen al bij de eerste kennismaking met de 8040 serie was ik eigenlijk meteen verkocht. Ik vind er een groot verschil tusen zitten. Dit verschil zit hem voornamelijk in het laag en hoog. Het middengebied van de 1030A serie was natuurlijk al top, maar in het hoog kon deze speaker nogal schel zijn. Hier heeft de 8040 geen last van en je krijgt dus ook geen pijn in je oren.

In het laag is ook een duidelijke verbetering te zien. De speaker gaat gewoon veel dieper.

Maar, wat ik het mooiste van deze speaker vind is, dat je het gevoel hebt dat het geluid door de ruimte zweeft (geen idee hoe ze dat gedaan hebben). Je hoeft dus niet altijd perse precies in een driehoek met je monitoren te zitten om alles goed te horen.

Kortom, ik vind de nieuwe 80xx lijn erg fraaie monitoren die heel breed in te zetten zijn (in zowel pop- als dance producties).

Groet,

WLC

Back