Amiga Mod files op PC??

Oxy-Yan

Action
Ik heb in de kast nog een oude Amiga 500 liggen met daarbij een paar honderd diskettes. Die oude Protrackermodules wil ik overzetten op de pc en daarna op een cd branden als Wav. bestand. Hoe moet ik dat doen??

Ik heb het geprobeerd om met fasttracker een amiga-diskette te openen, maar die wordt niet herkend (This Disk is Unformatted...)

Weet iemand of er een ergens een programma te downloaden is, zodat ik mijn oude amigamodules op de pc kan horen!!
:confused:

Ja je moet crossdoss hebben, dit is een programma die van je amiga drive een pc drive maakt, heel handig. Maar je moet dus wel de amiga floppy hebben. Je kan hem wel met een pc downloaden van het internet maar hoe krijg je hem dan op Amiga? Ik heb de originele floppy hier, maar hij is tegen kopieren beveilligd, das spijtig. Maar goed CrossDos dus, die moet je hebben :)

Om teveel geklooi met software te voorkomen: Hang een kabel van de audio-out van de amiga naar de audio-in van de PC, en neem ze op als wav. die kun je een beetje editen/masteren en dan op CD fikken. Er zijn trouwens mensen die vinden dat protrackermodules alleen origineel klinken op een amiga en dan zou dit voor jou dus dé manier zijn om ze toch op CD te krijgen, via een PC klinkt het toch anders, en dus niet zoals de maker het ooit heeft bedoeld...8> ;)

oke, thnx. Ik zal op zoek gaan naar Crossdoss en mocht dat niet lukken dan zit er niets anders op dan de andere te gebruiken.

Nog wat, als je een nieuwere kickstart heb op je amiga, (3.0 meen ik, misschien 2.0) dan zit het crossdos programma standaard in je workbench, dus die versie kan van je amiga drive een pc drive maken. Ga niet zoeken naar een PC programma die van je pc drive een amiga drive maakt, want dit is, zonder hardware ervoor te kopen, onmogelijk.

hear u l8er oscill8er

Jammer is dat, een Commodore 15x1 diskettedrive kun je met een kabel van €5 aan je seriele poort hangen, en dan met een gratis progje wel alles overzetten wat je wilt... Weet je zeker dat dat met Amiga niet op die manier kan?

Misschien is het inderdaad wel mogelijk om je amiga via seriele poort aan je pc te hangen, ik heb er wel es iets over gelezen maar ik weet niet of je daar extra hardware voor nodig hebt, ff naar www.google.com die weet het vast ff kijken.....

Three solutions are known to be able to connect Amiga drives to the PC, but no one currently offers low-level drivers for transparent integration in Windows:

The Disk2FDI software by Vincent Joguin, combined with a second floppy drive. This software works with the most common floppy disk controllers used in industry standard PCs, requiring no custom hardware other than an inexpensive additional PC floppy drive. This is a read-only solution.

The "Catweasel" floppy controller, by Individual Computers, which is an 8-bit ISA board (to be mounted inside the PC) to which the disk drive can be connected. The Catweasel is also available for the Amiga, but the one needed here is the PC version. This is a read/write solution.

The "Amiga Floppy Reader" (AFR), designed by Marco Veneri, is an interface which can connect an external Amiga floppy disk to the PC's parallel port. This is a read-only solution.

Dusz..

Laatst gewijzigd:
Wat dacht je van WinUAE?
Windoze Amiga emulator.
Kun je ook nog ouwe zeut van je amiga spelen.
Weet niet of die de disks aankan van je amiga.
Anders moet je inderdaad crossdos gebruiken.

En d'r zijn ook winamp pluggo's voor modplayers. (ook voor midi,sid files en nog zoveel meer)
Of een van de vele modplayers voor de PC die ook Amiga mods slikken.

Weet niet of die de disks aankan van je amiga
Lees het vierde bericht hierboven ff dan weet je het :)

Kijk dat Amiga geen fatsoenlijke floppystations kan maken heb ik wat aan. ;)
Maar eh misschien met een emulator dat het toevallig wel kan. Of de hardware moet anders zijn, wat ik niet logisch zou vinden.

M'n Atari Falcon had gewoon HD floppy's. Die heb ik toen ik hem verkocht allemaal op een CD (let wel één CD) gezet.
Nu nog een Falcon emulator (waar ze mee bezig zijn) en ik is blij.

Nee amiga en atari drives zijn complexer (lees: fatsoenlijker) dan een een pc drive, als je perse amiga schijven wilt lezen met je pc drive moet je hardware aanschaffen die dit mogelijk maakt. Je kunt toch ook geen atari disk inlezen in een pc, je kunt alleen een pc disk inlezen in een atari.

Laatst gewijzigd:
Oxy ik heb nog een extrene drive van de amiga en nog 1000 diskettes van Peter B misschien kun je die ook wel gebruiken.

Origineel geplaatst door Twin-x
Oxy ik heb nog een extrene drive van de amiga en nog 1000 diskettes van Peter B misschien kun je die ook wel gebruiken.

1000!!!?8D :confused: Laat ik het eerst maar eens met die van mij proberen (daar zitten er ook al een aantal van Peter B tussen volgens mij)

thnx

Misschien als je die ouwe amiga van je aan de PC aansluit via null-modem of printerkabel dat je met een progje de boel over kan zetten. Dat heb ik toen ook met de Atari gedaan.

Trouwens heb ik ooit ook een CD tje op een beurs gekocht met allemaal mods en d'r zitten alleen maar foute tussen. Maar wel ideaal voor gave rotte samples. :)

Back