handshake d.m.v. sysex

wiener303

Terug van weggeweest
Weet iemand toevallig wat meer over sysex. Er schijnt een manier te zijn om een handshake uit te voeren via sysex.
Ik weet van een Data set 1 command en een data request 1 command. Deze commands komen voor in de sysex header en hebben de hexadicimale waarde 0x12 en 0x11. Weet iemand toevallig de hexwaardes voor data set 2 command of wat er dan zoal nodig is voor een handshake. Request to send of zo??

Heb al gegoogeld en kan echt niks vinden op het net. Dus.......... wie o wie???

Ja OK Pim, bedankt voor de moeite. Maar ik was eerlijk gezegd niet van plan om $65,95 te betalen voor dat document, waarvan ik maar 1 dingetje hoef te weten.

Dus mijn vraag blijft nog onbeantwoord.

Ik meen me te herinneren dat die MIDI specifications vroeger wel gratis te downloaden waren. Maar dat weet ik dus niet meer zeker. Maar als iemand die toevallig heeft liggen, dan zou ik graag een kopietje willen. Of alleen dat stuk over sysex command ID's is al voldoende.

Ik heb wat gevonden voor degenen die ook geïnteresseerd zijn. Ik moet het alleen nog uitproberen of de mc-303 ook met handshake kan werken. Het staat in ieder geval niet in de midi specifications.

Attachments

• rolandhandshake.jpg
    rolandhandshake.jpg
    61 KB · Bekeken: 117
Back