FS1-R bank request super traag (SoundDiver/Midi Quest)

Sjaak

Ouwe rot
Ik heb diverse editors geprobeerd mare...de FS1-R is echt super traag als je bv een bank opvraagd (synth->editor). 10 minuten is niks. Het editen van 1 voice of performance lukt vervolgens redelijk. Tis dus puur het opvragen en versturen van banks.

Geteste software:
- SoundDiver 3.0.5 (full)
- MidiQuest 9.1 XL
- FS1-R Editor

Zegt iemand dat iets? Bugs in de firmware? Bugs in de editors?

Idd met MIDIOx kun je meten wat er binnen komt en er uit gaat.

Misschien dat je een soort MIDI loop hebt?

Ik had trouwens enorme problemen met sysex van/naar m'n FS1R als deze niet direct was verbonden met de MIDI interface. Thru verbindingen en werken via 'n MIDI patchbay wilde in ieder geval niet lekker werken.

Misschien heb je last van hetzelfde probleem? :eureka:

Beetje off topic misschien, maar is er nog een manier om aan de originele Fs1r-editor te komen eigenlijk? Ik vind het een geweldige experimenteerbak en het editen op de machine zelf gaat me op zich niet slecht af, maar mis soms toch wel een beetje overzicht (kan ook haast niet anders).

Ik heb een I-Mac en werk nog met OS 9.2; vraag me af of die editor via CD-ROM gewoon te installeren is of zelfs via e-mail verstuurd kan worden (misschien een beetje a dumb question, maar computers zijn niet echt mijn terrein).

Nou we toch off-topic bezig zijn over deze fijne synth: op deze site heeft forumlid Niff een aantal zelfgebouwde en zeer coole FS1R tools geplaatst. Aanrader!

Origineel geplaatst door Hanz
Nou we toch off-topic bezig zijn over deze fijne synth: op deze site heeft forumlid Niff een aantal zelfgebouwde en zeer coole FS1R tools geplaatst. Aanrader!

Goeiendaag zeg.....ziet er echt goed uit dit! :)

screenshot_fseqedit1.gif

weer ff offtopic :)

Hoe zijn die effecten die in de fs1r zitten??? Kan je er een input doorheen routen???

Uit de Sound on Sound review:

Effects
The FS1R's complement of four effects processors is comprehensive enough, with a straightforward signal path. There's a 'send' for each of the global effects (reverb/delay and variation) from each Performance Part. In addition, an insert effect can be switched into any (or all) Parts, allowing a single Part to be treated with a different effect than the remaining three Parts. This is a good, modern, touch, but how much nicer if there had been four insertion effects! Insert effects include some simple multi-effects, as well as various modulation, delay, and distortion options. In addition, there are some cross-patching parameters that pass the variation effect through the reverb/delay, and the insert effect through the variation and/or the reverb/delay. As mentioned elsewhere, a fully parametric three-band EQ is also counted amongst the effects; this is global for all four Parts.

Het is even geleden dat ik serieus met de FS1r aan de slag was, maar zover het me bijstaat was de kwaliteit van de effecten gewoon goed, op het niveau van andere goede in synths ingebouwde FX.
Niet zo goed als een moderne dedicated unit, maar ja.

In ieder geval, om op je vraag terug te komen, even wat regen op je optocht: géén external IN's.
Jij dacht twee vliegen in één klap te slaan? ;)

Ik had trouwens enorme problemen met sysex van/naar m'n FS1R als deze niet direct was verbonden met de MIDI interface. Thru verbindingen en werken via 'n MIDI patchbay wilde in ieder geval niet lekker werken.

Misschien heb je last van hetzelfde probleem? :eureka:

Ga ik eens proberen...direct op de midi interface prikken. Ik heb trouwens iets gevonden in de documentatie van MidiQuest:

Important - the FS1R dumps its SysX data extremely slowly. This is the way the instrument works so expect long waits while Midi Quest collects data from the instrument

Origineel geplaatst door Sjaak
Ga ik eens proberen...direct op de midi interface prikken. Ik heb trouwens iets gevonden in de documentatie van MidiQuest:

Important - the FS1R dumps its SysX data extremely slowly. This is the way the instrument works so expect long waits while Midi Quest collects data from the instrument

ha ja, daar kun jij volgens mij niks aan veranderen aan die snelheid, euh sorry traagheid :)
Geduld is een schoon deugd ;)

Het is even geleden dat ik serieus met de FS1r aan de slag was, maar zover het me bijstaat was de kwaliteit van de effecten gewoon goed, op het niveau van andere goede in synths ingebouwde FX.
Niet zo goed als een moderne dedicated unit, maar ja.

Ik vind de effecten zelfs beter dan de gemiddelde synth. Heb gisteren nog live opnames gemaakt waar ik een aantal typische DX-7 sounds heb gebruikt, de FS1-R klinkt erg lekker in de mix. ;)

Het editen valt niet mee, maar ja, dit is dan ook 1 van de meest uigebreide synths die ik ken. De DX-7 was al uitgebreidt en complex....maar je krijgt er ook wat voor. Een editor is daarom eigenlijk een must, vandaar dat ik daar mee aan het pielen ben. Alleen jammer dat de sysex zo traag werkt.

Back