Helaas werk ik ook nog steeds met het allereerste OS op de ION; het is me nog steeds niet gelukt hem te upgraden. Ik werk met een I-Mac (OS versie 9.2) en mijn bedoeling is om het sys-ex bestandje via Cubase 5.1 VST naar de ION te zenden.
Het downloaden van het OS is uiteraard geen enkel probleem, ik loop echter vast op het moment dat ik het bestand IN Cubase wil krijgen. Verslepen lukt niet (doet het simpelweg niet) en de importeer-functie werkt ook niet. Wat ik van vroeger weet (ik heb natuurlijk wel eens eerder met sysex in Cubase gewerkt) is dat het uiteindelijk gewoon als een part op een track te zien moet zijn. Zover kom ik dus helemaal niet.
Misschien dat het bestandje niet de juiste "vorm" heeft om in Cubase geimporteerd te worden? Ik weet wel dat het door de Mac automatisch "ge-unzipped" wordt bij het downloaden middels Stuff-it, maar het kan zijn dat dit niet voldoende is.
Ik hoop dat het probleem een beetje duidelijk beschreven is; ik ben qua computers niet echt een genie, dus.....het zou ook best kunnen dat het maar om een klein rotdingetje gaat dat ik verkeerd doe of zo. Hoe dan ook, indien er forumleden zijn die een idee hebben, alvast mijn dank.
Erwin