Bouwverslag Gyraf SSL Kloon

Heb deze thread pas ontdekt. Echt Super!
Bedankt dat je hier zoveel tijd insteekt om je bouwervaring te delen, Radiance (en de anderen ook natuurlijk).

Hier is een afbeelding van de originele Quad Compressor uit de handleiding van de SSL4000G+ ter referentie.

Attachments

• SSL-Quad-compressor.jpg
    SSL-Quad-compressor.jpg
    61 KB · Bekeken: 118
In Duitsland is er iemand die deze clone heel bijzonder afwerkt. link
Dit is een recente versie.

attachment.php

Attachments

• SSL-clone-diygallery.de.jpg
    SSL-clone-diygallery.de.jpg
    30,3 KB · Bekeken: 102
Best wel slecht, ik heb bijna alle onderdelen (behalve de vca chips geloof ik) al een dik half jaar of langer liggen en nog nooit aan begonnen :( domweg geen tijd.

Moet maar eens een keer tijd maken, wat is de turbo mod chosenminder ?

Best wel slecht, ik heb bijna alle onderdelen (behalve de vca chips geloof ik) al een dik half jaar of langer liggen en nog nooit aan begonnen :( domweg geen tijd.

Moet maar eens een keer tijd maken, wat is de turbo mod chosenminder ?

Ingewikeeld verhaal maar het komt er op neer dat de gssl minder heftig reageerd op mono signalen. De echte ssl compressor heeft dat ook. Het verschil met of zonder turbo mod zit hem vooral in het stereo beeld. Met turbo mod is beter voor op de master bus....

Wat doet ie als beroep? Raket ontwerper voor de NASA? Super indrukwekkend. :)
Zijn naam is Steffen Müller en volgens zijn Gearslutzprofiel is hij producer/sounddesigner.
Hier meer van zijn buitengewoon werk: http://www.diygallery.de/gallery/images/ :)

Zijn recente toevoegingen aan het ontwerp van de clone zijn:
wet/dry mix
germanium distortion with pre-/de-emphasis
(pre comp, post comp, drypath)

Ja hij is idd mooi, maar iedereen kan een paneeltje laten maken bij Schaeffer*D En idd wel erg groot voor iets wat ook in een 1U kan. Die meter is wel geil btw *kwijlende smilie :D

Edit:oja wie moet er nog chippies bestellen? Misschien een groupbuy?

welke vca gaat erin? de That?(heb niet de hele topic gelezen, te druk)
grote aantallen kan ik waarschijnlijk direct bij de fabrikant kopen.
ik kan er ook weer wat gebruiken, ben door m'n DBX vca's heen.
met wat gekllooi is de ssl ook zonder vca in de sidechain te maken.
het is nu een feedforward compressor, door er een feedback compressor van te maken kan er 1 vca vervallen.
dit ontwerp was zo gemaakt om externe cv sturing to te staan ( fader en auto -fade), bij normaal gebruik als compressor heb je dat dus niet nodig....
het is verder een erg goed ding.
de originele dbx vca's zijn erg goed, de that weet ik niet, nog nooit gebruikt, ben benieuwd.
dus bij interesse, roep even wat aantallen, dan kijk ik wel hoever we komen.
groeten,
jeroen

@ Radiance ja das waar...zullen wel dure draaiers zijn.

@ Jeroen je kan kiezen of DBX 202 C of THAT 2150 vca chips. de pcb is zo gemaakt dat je kan kiezen. ik ga voor de THAT chips. hier en daar gelezren dat ze goed bevallen bij de mensen, niet zo transparant als de DBX 202C.
ik heb, toen ik het pakketje overnam van champ, me er wel ff in verdiept maar ik moet me nog meer inlezen...

maar voor die THAT chippies, daar heb ik er dan sowieso zes van nodig.

als ik dan toch strax ga bouwen dan maar ook meteen een zijdtsjeen.

Die duitser heeft ze iig niet meer.
Discontinued Legacy VCA Products

Note that the 2180 and 2181 Series VCA ICs offer superior performance at similar prices to the 2150 Series.
Furthermore, the 2180 and 2181 Series ICs are
pin-compatible with the 2150 Series. ????

THAT2150A
VCA Discontinued

THAT2151
VCA Discontinued

THAT2155
VCA Discontinued

en bij de amerikaan zie ik ze niet staan?

:(

Ik bedoelde THAT2180 VCA's....

Die THAT/DBX2150's zijn echt niet beter ofzo...wat een onzin.

Die bedoel ik dus ook....had alleen ff snel op de print gekeken en daar nog 2150 op......sorry voor de verwarring:stupid

2180 vca's werken perfect en ze zijn al pre-trimmed wat beterft distortion, scheelt ook weer, potmeter weglaten dus en let ook even erop dat 1 pin los moet, weet zo uit mijn hoofd ff niet welke, ik dacht pin 4 maar staat duidelijk beschreven overal.
Die buig ik altijd helemaal tegen de behuizing aan.

Dus.. gewoon 2180's doen en zoals radiance al zegt, onzin dat de that's beter zijn.

hmm... inderdaad.. bedoelde DBX.. het was nog vroeg :)
2180 is inderdaad de VCA om voor te gaan, ik zou bij KA electronics bestellen, kan zonder invoerrechten alss het onder de 50 dollar blijft.
Ze zijn vrij soepel daar als je aangeeft dat het in een gewone envelop kan worden verstuurd, is er sneller en geen invoerrechten.

Back