Bouwverslag Gyraf SSL Kloon

Hey lekker bezig!

Hier is een kleine Java applicatie waarmee je een schaalverdeling voor rondom je knoppen kan kamen.

Het is me niet helemaal duidelijk hoe ik dit programmaatje opstart?

Waar je ook ff naar kan kijken is de lettertypes, die schelen best wel veel in prijs.
Maak een panel op met alle lettertypes, zelfde maat, zelfde text en kijk dan in de prijs het verschil.
Zitten een paar lettertypes tussen die op de een of andere manier best wel een stuk duurder zijn, weet niet waarom.

Heb het geprobeerd en er zijn inderdaad veel duurdere lettertype's maar ik heb nu een goedkoop lettertype, waren er nog een paar net iets goedkoper maar dat scheelde niet gek veel helaas.

waarschijnlijk zal ik wel niet de goede java hebben geinstalleerd, welk bestand dubbelklik je? jskala.class?

Heb nog niets gebruikt alleen verzameld. Ben er ook nog niet helemaal uit of ik die mod er ook in ga maken of niet,

hier het schema en component plaatje

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Attachments

• IntCrushSchem2.jpg
    IntCrushSchem2.jpg
    34,7 KB · Bekeken: 87
  • IntCrushComponents2.jpg
    IntCrushComponents2.jpg
    78,1 KB · Bekeken: 84
  • IntCrushEtch small.bmp
    33,7 KB · Bekeken: 86
Voor die Jskala kan ik gewoon op jskala_english.jar dubbelklikken. Dat is namelijk al het javabestand.

Van een forum:
For running the program make a new text file in the same directory as the jskala.jar, name it jskala.bat, open this new file with an editor and type "java -jar jskala.jar" and save.
Now double click this jskala.bat and the program is starting.

Mensen, wie o wie zo mij willen helpen:

Ik heb met succes een ssl clone gebouwd ongeveer 1,5 jaar geleden. Deze heb ik met het idee er "gemakkelijk" nog een te kunnen bouwen verkocht. Echter de tweede ging erg moeizaam. Er blijft een storing inzitten en de meter reageert niet zoals hij zou moeten. Ik heb zelf de main en control pcb opnieuw gebouwd maar nog steeds zonder resultaat. Ik heb het idee dat iemand die hier wat ervaring mee heeft en het schema snapt in plaats van alleen maar namaakt :) hem zo werkend kan krijgen. Zou iemand die van mij kunnen repareren/afmaken en zo ja, wat zouden de kosten daarvan zijn, evt in ruil voor spullen of iets dergelijks.

Ik hoor graag!

Mensen, wie o wie zo mij willen helpen:

Ik heb met succes een ssl clone gebouwd ongeveer 1,5 jaar geleden. Deze heb ik met het idee er "gemakkelijk" nog een te kunnen bouwen verkocht. Echter de tweede ging erg moeizaam. Er blijft een storing inzitten en de meter reageert niet zoals hij zou moeten. Ik heb zelf de main en control pcb opnieuw gebouwd maar nog steeds zonder resultaat. Ik heb het idee dat iemand die hier wat ervaring mee heeft en het schema snapt in plaats van alleen maar namaakt :) hem zo werkend kan krijgen. Zou iemand die van mij kunnen repareren/afmaken en zo ja, wat zouden de kosten daarvan zijn, evt in ruil voor spullen of iets dergelijks.

Ik hoor graag!

kun je iets specifieker zijn over de storing en de meter?

en wat ze je bij groupdiy ook als eerste zullen zeggen:

- je soldeerverbingen gecontroleerd? zeker weten? heel zeker?
- heb je de +/- van al je caps goed staan?
- heb je je voltages nagemeten? zowel de 12v rail als de 15v rail?

Ja alles honderdduizend keer gechecked en na 2 maanden in een oude doos gegooit (zeer gefrustreerd).

Nu zijn de pcb's los van elkaar, maar dat is zo gefixed. Het beste resultaat heb ik bereikt met een bypassknop die niet werkte 1 kanaal compressie en kanaal ruis, en een meter op max (vast kortsluiting)

bedankt!

Oke bedankt mensen, heb de schaal verdelingen klaar!
Ook in de case alles netjes geprobeerd te bundelen, heb alles maar wel harde kern kern kabel gehouden, om alles opnieuw te leggen zo met dit eerste projectje is ook weer zo wat. Ik zie dit vooral om te leren wat ik bij de volgende anders ga doen.

Ook neem ik de 19 inch cases van dickbest niet meer want ze zijn echt slap!, staal is 1 mm dik en dat is echt te weinig, bij een beetje metaal bewerking buigen ze alle kanten op,dan heb ik het nog niet eens over de panelen (zijkant, boven, onderkant etc) die je beter 1 keer vast kunt draaien en niet meer los draaien want de schroefjes draaien snel dol. Daarnaast heb ik er nu een 30va ringkern in van 40 euro (inclusief verzendkosten, de 15 of 20 va scheelde bijna niks in prijs) en misschien wel een beetje overkill omdat de 5va pcb mounted travo die ik er eerst op had het ook prima deed eigenlijk.

Ook een hoop onnodige onderdelen besteld, maarja daar leer je van bij de volgende bestelling en wie weet komt het nog van pas. Die blauwe input xlr op de foto voor de ext sidechain mod (moet er nog 1 bij) waren goedkoper dan de originele neutrik xlr's (7 euro vs 2 euro bij dickbest) Blijk ik nog 2 neutriks input connectors te hebben liggen om ooit eens in een versterker te bouwen, agja leer je van.

Ben nog niet helemaal uit over wat ik met de meter doe, de vu-meter die ik er nu aan heb hangen kost maar 7 euro en is lekker oldskool. Hij is wel 0,5 mA maar dat kon ik in principe makkelijk oplossen door de range weerstanden te veranderen en desnoods zelf een meter scale te maken.

Al met al een erg leuk projectje om zelf te doen, veel geleerd wat vroeger bij mijn opleiding door desinteresse in saaie materie niet is bijgebleven. Ben ook erg trots dat het 1 een keer allemaal goed is gegaan, maar ik zie ook bij bovenstaand forumlid dat het de volgende keer anders kan gaan.

attachment.php

attachment.php

Attachments

• front panel sfforum.bmp
    320,6 KB · Bekeken: 94
  • DSC_0109 small.jpg
    DSC_0109 small.jpg
    54,9 KB · Bekeken: 90
Laatst gewijzigd:
Ohja voor de geïnteresseerden,

Ik heb nogal een zoektocht gehad naar GR of VU-meters en het is eigenlijk niet in nl te krijgen en bij buitenlandse webshops schrik ik van de prijzen plus de verzendkosten die er nog bij opkomen. Ik kwam op een mooie ebay website voor onderstaande vu-meter voor 13 euro plus verzendkosten er nog extra bij op dat leek me nog schappelijk.

Naar lang zoeken heb ik diezelfde vu-meter met toeval gevonden bij een nederlandse jukebox reparateur voor maar 7 euro. Mooi mazzeltje dus.

sd39vu.jpg

Link naar de website, http://jukebox-revival.eu/algemene-onderdelen/meters/meter-dc-500-ua-vu.html

ja ik weet het maar bij hairball krijg ik er gek genoeg 35 dollar verzendkosten bij op, mij te duur. deze meter werkt nu ook met weerstandje en een andere schaal verdeling kan ik er zelf altijd nog wel in maken.

Ik ben een nieuwere revisie van deze compressor aan het bouwen (revisie 12 van de pcb). Nu merk ik op dat de 7815 en 7915 redelijk warm worden.
Ik gebruik een 2x18V trafo.
Heeft iemand hier deze spanningsregelaars van een koellichaam voorzien?

Verder werkt eigenlijk alles goed.

Als VCA's heb ik geen THAT2181 maar een Coolaudio V2181 gebruikt. Dit klinkt verder prima.
Ze zijn ook compatible, alleen een stuk goedkoper.

En op de nieuwere PCB zit een uitgang voorzien voor een HPF. Gebruik je die niet, moet je dit stuk wel bruggen. Anders werkt de compressor niet.

wat noem jij redelijk warm? Kun je ze (even) aanraken?

Ze zijn aan te raken ja. Maar kan ze niet heel lang vasthouden.

Ik weet ook niet zeker of er in de originele versie die hier in dit topic beschreven is al 78L12/79L12 werden gebruikt voor de sidechain. Op de huidige pcb wordt de trafo ook niet meer op de pcb zelf gemonteerd.

Back