Bouwverslag Gyraf SSL Kloon

Origineel geplaatst door EDP
sslklaarfront.jpg

dat pdfje wat je stukje terug in deze thread hebt geplaats. is de bypass switch als het goed is de external sidechain op het plaatsje in het midden toch? maar op het plaatje(niet pdf) wat is de laatste meest rechte knop? auto fade.
en is in dit geval de compressor knop de on off knop?

Eerst heb je de bypass (compressor) dan de External side-chain en dan de Side-chain listen knop.
Ik heb er geen aan/uit knop op zitten

[
hoe moet ik die in het relais schema passen?

Begrijp je vraag niet...

ok laat ik het anders vragen ik wil dat ding nu testen alles is gesoldeerd en aangesloten.

aansluitingen.JPG

ok als ik het goed heb, kan ik de bypass gewoon door verbinden op de pcb voor nu?
maar hoe moet ik die com on off aansluiten of doorverbinden als ik hem alleen maar wil testen?(dus die drie pinnen)

YOOO!

hij lijkt te werken...

tot dus ver althans lampje gaan branden meet volgens mij goede spanningen. \nu even de in en outputs aansluiten.

wat is de pin assigment van xlr

klopt dit? gezien van af de pinnen kant/ soldeer pennen van de xlr connenctor?

xlr.bmp

jo getest alles lijkt te werken hij compressed prima meter werkt. aleen hij bromt als een gek! en soms lijkt het ook wel of er hele hoge tonen uitkomt. wat zou dat kunnen zijn.

ligt niet aan de ingang volgens mij want zonder input bromt ie ook. heb de ground van 1 van de outputs verbonden met de kast dat zou toch genoeg moeten zijn?

Heb je de relais enzo ook al aangesloten? Zo ja, ontkoppel dit dan even en kijk of het nog steeds bromt.

Het klinkt als een aardingsprobleem. Goed opletten dat je geen aardlussen hebt.
Ik heb zelf ook een extra aarde draad van de pcb naar de xlr gesoldeerd (dit is niet zo mooi, je maakt zeg maar nog een aardlus, maar het werkt soms wel). Waar die precies moet komen moet je zelf uitvinden. Dat is bij iedereen anders.

nee die relais had ik nog niet gedaan. heb gewoon alles op het pcb zeg maar doorverbonden zodat ik geen knoppen nodig heb.

ben achter iets raars gekomen.

met de tl074( of LF347n ) compressed die dus ratio en zo werkt allemaal prima maar volume is erg laag. en het laag is ook uit het signaal. maar als ik de vca bij de sidechain er uit haal dan is het volume opeens prima brom natuurlijk een stuk minder. maar dan compressed ie niet meer. alle lorlin switchees werken niet meer evenals de treshhold allen de maku up gain.

heb die dbx 146732 vca's van prodigy pro forum. maar daar zou het volgen mij niet aan moeten liggen lijkt me.

de voltages zijn goed. bij de regulators maar ook op de print waar aangeven staat wat het moet zijn.

+14.82
-15.19
+12.05
-11.99

met de tl074( of LF347n ) compressed die dus ratio en zo werkt allemaal prima maar volume is erg laag. en het laag is ook uit het signaal.

Wat bedoel je hiermee? :confused: Mischien iets meer tijd nemen voor je berichten....begrijp er af en toe niets van.
Wat is er mer de TL074?

maar als ik de vca bij de sidechain er uit haal dan is het volume opeens prima brom natuurlijk een stuk minder. maar dan compressed ie niet meer. alle lorlin switchees werken niet meer evenals de treshhold allen de maku up gain.

Dit is correct. Kijk het schema er maar op na. Alle lorlins + de threshold pot hebben invloed op de sidechain dus als je de sidechain VCA eruit haald doen die niets meer. Make up gain werkt dan nog wel maar er is geen compressie. Klopt allemaal.

heb die dbx 146732 vca's van prodigy pro forum. maar daar zou het volgen mij niet aan moeten liggen lijkt me.

Deze VCA's ken ik niet. Het moeten DBX 2150/2151 of THAT 2180/2181 VCA's zijn voor zover ik weet.
Mischien word de brom veroorzaakt doordat je niet de goede VCA's gebruikt.
Als dat het niet is heb je een probleem in het side-chain gedeelte van je kloon.

Maar ff voor de duidelijkheid: je had toch alleen een brom in je kloon?

ja wat ik bedoel uitteleggen(zal me tijd er voor nemen:)) is dat met de 074 er in pls de vca hij wel goed werkt qua compressie maar het signaal heel zwak is. wanneer ik de sidechain vca er uit heeft het signaal een normaal volume ( maar zonder de compressie, maar dat hoort dus).

had idd alleen een brom in de kloon maar dus ook het zwakke signaal. ik denk overigens dat het laag dat ik mis voorkomt uit het te zwakke signaal.

dus eigenlijk heb ik twee problemen

zwak volume met sidechain vca
brom die idd wel als 50hz brom klinkt soms gepaard met hele hoge piepjes.

ik ga eerst wel even die help thread op prodigy pro door lezen(50 pag!) kijken andere op de zelfde problemen zijn gestuit)

lijkt me idd iets in de sidechain dat wordt kortgesloten ofzo zodat de 074 niet wordt gebruikt ofzo?

hmm ik wil toch het een en ander gaan uitsluiten. ik wil een setje that2150a's gaan bestellen maar de site geeft een errror elke keer. ligt aan de site heb het namelijk om verschillende pc's geprobeerd.

maar wat ik wil vragen is zijn die vca's nog ergens anders te krijgen dan op profusionplc.com?

zo ff een afbeelding van onze ssl clone ben nu in de fase dat de bedrading aangesloten moet worden

Attachments

• afbeelding 019.jpg
    afbeelding 019.jpg
    41,9 KB · Bekeken: 108
de eerste test met de voeding is net gedaan en ik heb een mooie strakke -15 en +15
ik ben nu met de bedrading bezig en wil alles met molex connectors aansluiten.

Attachments

• afbeelding 020.jpg
    afbeelding 020.jpg
    40,2 KB · Bekeken: 114
Waar halen jullie de body van die 19-inch behuizing vandaan?

En Radiance, dat frontplaatje van Schaeffer, is dat sterk genoeg om in een rack het hele doosje te dragen? 't Ziet er zo dun uit...

Origineel geplaatst door radiance
Mooie transformator is dat. Is ie shielded ofzo?

check: by farnell

Order Code: 4334462

Manufacturer: MULTICOMP

Fabrikantnummer: TI-027329

Omschrijving: TRANSFORMER, 30VA 2X 15V; Power, AC:30VA; Voltages, primary:0-230; Voltages, secondary:0-15, 0-15; Voltage, primary:230 V; Diameter, external:81.5mm; Length / Height, external:39.1mm; Regulation:12%; Diameter, fixing hole:5.1mm; Temperature rise:36°C; Voltage, output:15V; Weight:0.6kg; Current rating:1A; Power, per secondary winding:15VA

http://nl.farnell.com/jsp/endecaSearch/partDetail.jsp?SKU=4334462&N=401

Origineel geplaatst door AxiMaxi
Waar halen jullie de body van die 19-inch behuizing vandaan?

En Radiance, dat frontplaatje van Schaeffer, is dat sterk genoeg om in een rack het hele doosje te dragen? 't Ziet er zo dun uit...

Ik zelf bij (www.rs-components) >electrical >Enclosures - 19in Equipment and Racking >Chassis Trays

De frontplaat is niet van Schaeffer maar ook van RS (zit bij de behuizing) en is 3mm dik. Bij Schaeffer hebben ze ook 1,5mm en 2mm frontplaten (en meer diktes). Die zijn denk ik niet sterk genoeg maar je zou ze over de frontplaat die je bij je behuizing krijgt heen kunnen zetten. Dan heb je een hele dikke (en waarschijnlijk sterke) frontplaat.

@Matrixxx: Thanks voor de link. Valt nog mee trouwens die prijs.

Origineel geplaatst door radiance
Ik zelf bij (www.rs-components.nl) >electrical >Enclosures - 19in Equipment and Racking >Chassis Trays
Shit... duur... :(

Wilde een 2U SCSI drive bay maken om de niet-te-tillen 4U kast met 9 drives te vervangen.
Heb de voeding, heb de drives... maar ik ga geen 100 euro neerleggen voor een stukje ambachtelijk gevouwen staalplaat ;{

(Okay... de goedkoopste is 68,---. Nog teveel...)

Back