Iemand ervaring met de Virus z3ta+ MOD?

MIDIoot

Inactief lid!
Heeft hier iemand van de Z3ta+-gebruikers ervaring met de Virus mod? (die overigens gratis is).

Ik heb m vanmiddag geïnstaleert en hij klinkt VET!!:okdan: (thank you very much fr4ncesco from kvr )

Natuurlijk klinkt ie niet precies hetzelfde als de Virus maar er komen érg goede geluiden uit!

Alleen is dat installeren best wel een lastige klus, de beschrijving is niet echt duidelijk!
Ik krijg m dan ook alleen standalone draaiend. Want als ik de dll bestanden hernoem zoals in de beschrijving staat, doet ie helemaal niks.

Weet iemand hoe het wél moet?

Hij is inderdaad vet 8)

Heb je versie 1 of versie 2 van de mod? Versie 1 heb ik wel helemaal draaiend in de VST versie, bij versie 2 raakte ik halverwege afgeleid, dat ga ik vandaag nog maar 'ns proberen. Ik weet zo uit m'n hoofd even niet hoe het moet, als ik 'm werkend heb kom ik hier weer terug.

Francesco en consorten hebben erg goed werk geleverd :-) Voor z3ta+ zijn nu wel erg veel presets beschikbaar. :mega:

Bij mij doet ie et goed. Z3ta zit in één map. Als dat niet zo is kun je even de boel in de map gooien. Dan kopie maken van deze map. Dan hernoemen .dll. Dan de submappen met waves enzo vervangen met die van de virus. En als ik het me goed herinner was dat het. Er staan ook een aantal threads hier over op KVR. Succes.

Ik heb versie 2.
Is de eerste versie ook de moeite waard?

Maar zit ie bij jouw in één map MOON? Volgens de beschrijving moet je een nieuwe map maken.
Ik weet wel dat als je m niet goed geïnstalleert hebt dat een hele zooi van die presets geen geluid maken.

Ik heb ook versie 2. En ik had eerste het gedaan volgens de beschrijving en toen deed ie het niet goed. Nu heb ik gewoon een copy van de hele map met alles er in gemaakt. En nu doet iet het wel. Ik werk trouwens onder XP. Maar je kunt toch gewoon een copy maken en het uitproberen?

ik snap er geen reet van.

ik heb die file ook gedownload maar het zijn volgens mij alleen maar geluiden de setup file van het apperaat zit er niet bij.

waar horen die geluiden dan bij????

dit is toch geen synth

gr dizz

Origineel geplaatst door dizzy
dit is toch geen synth
Nee dit is ook geen synth, het is een modificatie voor de Z3ta+!.
En die moet je om te beginnen wel hebben.

Ik vind persoonlijk de presets van de v14 van z3ta zelf beter klinken dan de Virus Mod. Maar das een kwestie van smaak, maar de virus mod klinkt wel beter dan de z3ta v13.

waar kan ik die synth dan vinden of downloaden??

Je kunt hem hier vinden.

Origineel geplaatst door Roel
hoe moet ik me die virus z3ta mod voorstellen? als een patch voor de z3ta synthengine zodat ie meer "virus-like" klinkt?
Het is een modificatie voor de z3ta,
-met andere waveforms voor de oscillators (waveforms van de echte virus)
-andere arpeggio's
-en een andere soundbank.

leuke synth

alleen kapt hij er steeds mee geluid weg en dan is het geluid er weer beetje raar

heeft iemand ook een versie die het wel goed doet

gr dizz

leuke synth
alleen kapt hij er steeds mee geluid weg en dan is het geluid er weer beetje raar
Volgens de site :

Notes:
Demo limitation: Volume drops every few seconds.
All presets saved with demo version will work with purchased one.

Dus, dat hoort.

heeft iemand ook een versie die het wel goed doet
Tja, die moet je dan maar kopen.

En op KVR is een groepkoop aan de gang dus maak je kans om tot 50% korting te krijgen. Maar weet wat je doet. Deze synth is echt héél uitgebreidt en héél breed qua geluid. Hij is naar mijn gevoel niet makkelijk te temmen!!! :D

Ik heb hem ook (de oude versie dan), maar bij sommige presets hoor ik gewoonweg nix (kan komen door die demo misschien) en verder bestaan de presets zowat alleen maar uit vage blieps en grommetjes :D Wel leuk hoor natuurlijk, maar ik hoor liever een paar vette Virus leads enzo...

Kan iemand daarvan een voorbeeld posten?

Origineel geplaatst door Syntagma
Ik heb hem ook (de oude versie dan), maar bij sommige presets hoor ik gewoonweg nix
Dan heb je hem waarschijnlijk niet goed geïnstaleert.
Lees dit maar eens.

Ik heb me exact aan de install instructies gehouden uiteraard... maar tis lang geleden, ik zal het met de nieuwe versie nog eens doen.
Iemand nog een voorbeeld van een vette 'virus sound'?

Back