Ik zoek een goede gratis softsampler, maar er zijn er zoveel voor handen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Daar komt bij dat ik geen held ben in het softgebeuren.
Als ik hier op KVR zoek, krijg ik prachtige samplers, maar voor ik ze allemaal doorploeg vraag ik eerst hier maar even naar ervaringen.
Ik heb een paar belangrijke puntjes:
Kort samengevat: alles wat een goede hardware sampler ook kan, alleen dan in een PC met geluidskaart.
Wat ik ermee wil? Ik wil een pc, waar ik al mijn samples op wil hebben. Deze moet als sampler in de hardware kring mee kunnen draaien. Daarnaast komt er ook een sequencer op (iets eenvoudigs) zodat ik een avondje alleen met die pc kan jammen.
Ik ben benieuwd. Alvast bedankt voor de reacties!
Als ik hier op KVR zoek, krijg ik prachtige samplers, maar voor ik ze allemaal doorploeg vraag ik eerst hier maar even naar ervaringen.
Ik heb een paar belangrijke puntjes:
- Eenvoudig losse samples in nieuwe programs/banks plaatsen.
- Alles moet via midi bestuurbaar zijn. Dus ook de effecten en de filters. De softsampler gaat namelijk extern aangestuurd worden.
- Multiple audio uit.
- Standalone alswel als VST (is volgens mij wat veel gevraagd)
- Aardig goed filter zou mooi zijn.
- Goede ingebouwde effecten zou ook mooi zijn, maar op de één of andere manier effecten extern gebruiken (vst?) zou ook fijn zijn.
- Samples editten is niet echt nodig.
- Een gelikte interface doet me niets. Als het maar logisch en prettig van opzet is.
Kort samengevat: alles wat een goede hardware sampler ook kan, alleen dan in een PC met geluidskaart.
Wat ik ermee wil? Ik wil een pc, waar ik al mijn samples op wil hebben. Deze moet als sampler in de hardware kring mee kunnen draaien. Daarnaast komt er ook een sequencer op (iets eenvoudigs) zodat ik een avondje alleen met die pc kan jammen.
Ik ben benieuwd. Alvast bedankt voor de reacties!