Korg MS-2000B on sale!

The Q

out in the fields
Het merk Korg heeft nogal eens de neiging produkten uit te brengen met een redelijk prijskaartje om ze vervolgens 2 jaar later min of meer te dumpen.

Check Music Store Köln

Heb vaak zitten denken het bakkie aan te schaffen ondar ie al zo lekker geprijst was bij de heren van 'terugkoppeling' maar nu kon het wel eens heel makkelijk worden om te besluiten tot aanschaf van een MS2000B.

korg_ms2000b.jpg

€ 666,00

Is idd een dikke koop.
Maar omdat iedereen zegt dat hij goed is voor erbij en niet als hoofdsynth, heb ik zoiets van; je kan misschien voor deze prijs een echte MS20 scoren en die is dan nog de helft beter van klank.

Natuurlijk zit je dan weer met die CV/Gate te kloten en geen presets en dergelijke. Maar ja...
Ik vind het alvast een argument. Als je voor deze bak gaat, veel succes! Is idd een prachtbak voor weinig geld en nieuw!

:kimono:

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Is deze synth ni hetzelfde als de microkrog, maar dan met veel meer knoppies en full-sized piano toetsen?! En zo ja, kan ie dan microkorg patchen laden?

zo zou je het kunnen noemen ja. Alleen heeft de ms2000 een betere vocoder (16 bands i.p.v. de 8 op de microkorg) en de mod sequencer aan boord.

Patches uitwisselen schijnt geen problemen te geven, heb hier alleen geen ervaring mee.

Wie zou er voor mij van de microkorg een sysex dump kunnen maken van de presets? FF kijken of dit werkt op de ms2000. Want ik heb de presets gehoord van dat bakkie en ze klonken wel intresting:)

tis wel koopjestijd, ms2000B rack en KSrack samen voor 800 euro, heb je toch leuke bakkies! kan que prijs al concurreren met de betere softsynths! ben benieuwd wat ze 2dehands over een half jaar moeten kosten :D

Ik zag laatst een ms2000 rack (dus niet de B) tweedehands al voor € 299,- weggaan. Dat zijn wel relaxte prijzen, en zo groot is het verschil tussen de A en de B versie nou ook weer niet.

Back