Muizen verpesten alles!!

Lacrosse

Rise of the Machines
Ben ik een half jaar bezig geweest om mijn studio te optimaliseren; kan ik eindelijk weer aan de slag, wordt de isolatie van de muren en plafond bevolkt door een hele kolonie muizen. In een aangrenzende ruimte van de buren wordt kattenvoer bewaard. Die k_tbeesten gaan daar vreten en bouwen in de isolatie van mijn verwarmde studio een nest. Uit frustratie heb ik een hele bus muizengif tussen de isolatie gesmeten. Nu gaan die beesten idd dood maar stinken gigantisch doordat ze aan het rotten zijn op plaatsen waar ik niet bij kan.
Ik ben een gigantische perfectionist en de studio moet dan ook 100% zijn. Ik heb er gewoon koppijn van.
Zijn er lotgenoten hier op het forum?

=(

Balen, man!

Slecht nieuws... die lucht kan hééél lang aanhouden. :(

Ik heb gezien dat er muizen in mijn Mellotron hebben gezeten =(

Heb ooit hamstervoer in mijn voorraadkast gehad en geheid muizen op bezoek...
Ben er nu vanaf maar het is best lastig ze te pakken te krijgen (valletjes zetten).

Succes!

Het huizenblok waar ik ook in woon heeft ook last van muizen. Nu heb ik een studio op zolder en dacht altijd dat ze daar neit zouden komen omdat er geen eten is. Jammer maar helaas....ik heb al keutels zien liggen. Ze zitten bij mij ook in de isolatie (van het dak). Ik hoop niet dat het toe gaat nemen....

Ik ben bang dat je toch de isolatie eraf moet halen en de muizen moet verwijderen. Je isolatie is waarschijnlijk ook aangetast zoals je zei, dus misschien kan je die beter vervangen.

Re: Muizen verpesten alles!!

Origineel geplaatst door Lacrosse
In een aangrenzende ruimte van de buren wordt kattenvoer bewaard.

Maar waar zit die kat dan?? Maak het gaatje groter dat ze d'er ook door kan. :)

Aangezien je er toch op een of andere manier tussen kon om het gif te plaatsen, kan je niet met een sterke stofzuiger of zo proberen zo veel mogelijk smurrie op te zuigen?
En daarna misschien terug gaan naar de ouderwetse muizenvallen, dan kan je tenminste alles opruimen.

Mensen, bedankt zover voor de tips! Ik zit er inderdaad sterk aan te denken om de hele boel open te gooien en de isolatie te vervangen en niet te vergeten alle openeningen naar de buren met gewapend beton dicht te storten en af te werken met purschuim. Muizenvallen zijn idd ook een goede optie! dan weet ik zeker dat ik er bij kan. Zodra de lucht te harden is zal ik maar eens een track gaan maken gebaseerd op de destructie van de muizen.
Nog suggesties voor een titel? Eens zien hoe killing een zaagtand kan zijn!!

Misschien: 'Appetite for Mice Destruction'

HEHE ik had een keer een rat van 25 cm +staart in mn studio. Ik ben gillend weggerend. Maar mn kat wist er wel raad mee ja... Katten zijn de baas van de wereld jongen!

Ik weet niet wat voor muizengif je gebruikt hebt, maar de keer dat ik last van muizen had heb ik van een collega welke van een boerderij komt een partij rattengif gekregen. In tegenstelling (blijkbaar) tot jou had ik het probleem overdacht en was ik bang voor rottende muizenkarkassen op mijn systeemplafond en tussen de houten muren in. De collega van wie ik het gif gekregen had vertelde mij echter dat het uren (/dagen) duurt voor de muis van binnen helemaal weggezuurd is. Meestal zijn ze dan al teruggekeerd naar hun nestjes die zich meestal buiten of in kruipruimtes bevinden.
Dit bleek inderdaad het geval te zijn en alle muizen waren uitgeroeid zonder dat ik er ook maar 1 geroken heb. Ik denk dus dat het er maar een paar kunnen zijn (tenzij ze een nestje in je warme isolatie hebben) en al is het een raar idee, misschien moet je de tijd die het duurt om alles te verbouwen eens tegenover de tijd die het duurt voor de stank verdwenen is zetten. Ik zou dan kiezen voor wachten, want zolang kan het volgens mij niet duren.

Origineel geplaatst door Lacrosse
Mensen, bedankt zover voor de tips! Ik zit er inderdaad sterk aan te denken om de hele boel open te gooien en de isolatie te vervangen en niet te vergeten alle openeningen naar de buren met gewapend beton dicht te storten en af te werken met purschuim. Muizenvallen zijn idd ook een goede optie! dan weet ik zeker dat ik er bij kan. Zodra de lucht te harden is zal ik maar eens een track gaan maken gebaseerd op de destructie van de muizen.
Nog suggesties voor een titel? Eens zien hoe killing een zaagtand kan zijn!!

Misschien: 'Appetite for Mice Destruction'

pur-schuim komen ze ook doorheen.. enne die killing zaagtand kan wel werken.. es nagaan welke freq ze hekel aan hebben.. maak dan zoiets in je synthje en wie weet rennen ze naar de buren toe ;)

Origineel geplaatst door Kraan
misschien moet je de tijd die het duurt om alles te verbouwen eens tegenover de tijd die het duurt voor de stank verdwenen is zetten. Ik zou dan kiezen voor wachten, want zolang kan het volgens mij niet duren.

Hmmm, ik had eens een dooie muis onder de kast zitten (bedankt poes !!!) en die lag er toch al een heleboel weken, voordat ik 'm vond en eindelijk wist waar die verschrikkelijke lucht vandaan kwam....

Origineel geplaatst door hermax
Maar waar zit die kat dan?? Maak het gaatje groter dat ze d'er ook door kan. [/B]

Ja, die kat ziet je al aankomen; "mmmm, lekker, rottende dooie muizen met een lading gif in hun donder"

8~

Ik heb een paar weken geleden mijn hele atelier | kantoor | studio moeten leegtrekken. Ik zat daar al de hele dag te werken toen het binnen een uur stikte opeens van de (moeilijk vliegende) grote grijze vliegen. Ik dacht dat ik helemaal gek werd, binnen een paar uur waren het er echt een paar honderd! Vrijwel alles doodgemept maar ze bleven verschijnen. 's Nachts schrok ik thuis wakker met het horrorbeeld weer terug in die ruimte te komen en door duizenden vliegen te worden 'aangevallen'. David Lynch achtig beeld. Nou ja, na echt alles van z'n plek te hebben getrokken vond ik een half verteerde muis in de achterkant van een schilderij dat tegen de muur stond. Het stikte daar ook van de larven, en voila, de vliegenfabriek dus gevonden. Nog een paar dagen een beetje last gehad. Nu alles vliegenvrij. Wel een trauma aan overgehouden geloof ik.

Wat ik maar wil zeggen: muis en larven opruimen !

Succes ermee ;)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door conso
..knip..

Nou ja, na echt alles van z'n plek te hebben getrokken vond ik een half verteerde muis in de achterkant van een schilderij dat tegen de muur stond. Het stikte daar ook van de larven, en voila, de vliegenfabriek dus gevonden. Nog een paar dagen een beetje last gehad. Nu alles vliegenvrij. Wel een trauma aan overgehouden geloof ik.

Wat ik maar wil zeggen: muis en larven opruimen !

Wees blij dat het geen ingemetselde lijken waren! :r

Origineel geplaatst door OnAcid
Wees blij dat het geen ingemetselde lijken waren! :r

Hmmmm, die had ik waarschijnlijk niet zelf hoeven opruimen! :smeris: :smeris: :smeris:

(Was dat een voordeel geweest?)

Gif werkt beter maar vallen hebben het voordeel dat je die lijken op kan ruimen en de andere muizen ook heel snel pleiten zijn als ze die lijken tegenkomen.

En die buren moeten hun zooi ook beter wegbergen want anders blijven er altijd muizen komen en dan is een kat idd de beste lange termijn oplossing.

Als je hem elke dag een beetje eten en drinken kan geven (studio in huis?) zou ik een kat nemen. Hier heerst een muizenplaag maar hier binnen heb ik er nog nooit een gezien

Back