Logic 7 is uit!

Komt standaard met Ultrabeat, Sculpture en EFM1 samen met nog wat synthesizers.

De doos is wel radicaal veranderd, en de site van Emagic zelf is een beetje leeg op een vreemd aanvoelende manier, maar alle drivers voor externe apparatuur zijn er nog.

Nu maar eens zien wat ze van Apple geleerd hebben... :)

Attachments

• logic.jpg
    logic.jpg
    21,3 KB · Bekeken: 176
Re: Logic 7

Re: Logic 7

Origineel geplaatst door Mattijs Janssen
...Weet toevallig iemand iets van de compensatieregelingen van Emagic/Apple? Ik heb nl. in augustus nog Logic Pro 6 gekocht, maar heb niet zoveel zin om nu meteen weer het volle pond voor een upgrade naar 7 te kopen?

Kreeg net een telefoontje van mijn dealer. Omdat er nogal wat extra's bij zitten en het dus een grote upgrade is, moet iedereen betalen voor de overstap naar 7. Lekker als je toevallig vorige week nog Logic Pro 6 hebt gekocht...Ikzelf heb 'm ook pas anderhalve maand. Zal Apple wel weer achter zitten met deze rare actie. Je zou je klanten toch wat beter kunnen behandelen lijkt me...

Ja, zo weet je niets en zo ligt ie al in de winkel. Nou effe sparen dan maar.

Ik vindt wel dat ze de release wel wat ruimer mogen aankondigen idd voor de mensen die zeer recent een logic6 hebben gekocht. Is wel wat anders bijv Halflife2 voor PC (hoezo niet relevant)

Fuck, moet is toch gaan sparen voor een appel. :verkoght:
Een appeltje voor de dorst is geen goede uitspraak meer!

Die node optie is errug dope!

Als je op de apple site op het voorbeeld-screenshot plaatje gaat staan, staat er

"need a better callouts image than the one we have from the box"

What the hell betekent dat?

Da's alt-text - oorspronkelijk bedoeld omdat als het laden van een plaatje over je stoomaangedreven 28k8 van je 486 met hamster-power te lang duurde je al een beschrijving kon zien van wat er op zou staan. Tegenwoordig is het gewoon praktisch voor text-based browsers (Lynx) en blinden en slechtzienden; alt-text kan namelijk voorgelezen worden :).

Hoogstwaarschijnlijk een foutje van de designer die even een aantekening maakte over hoe hij een betere afbeelding nodig had (en gelijk heeft 'ie, deze is te klein). Screenshots op 100% doen echt geen pijn of zo.

Origineel geplaatst door Yoozer
Da's alt-text - oorspronkelijk bedoeld omdat als het laden van een plaatje over je stoomaangedreven 28k8 van je 486 met hamster-power te lang duurde je al een beschrijving kon zien van wat er op zou staan. Tegenwoordig is het gewoon praktisch voor text-based browsers (Lynx) en blinden en slechtzienden; alt-text kan namelijk voorgelezen worden :).

Haha, dat wist ik! :) Heb wel enige ervaring met notepad-html

Hoogstwaarschijnlijk een foutje van de designer die even een aantekening maakte over hoe hij een betere afbeelding nodig had (en gelijk heeft 'ie, deze is te klein). Screenshots op 100% doen echt geen pijn of zo.

Dat bedoelde ik meer - beetje slordig op een officiele Apple site :)

Ik baal er dus ook ontzettend van! Heb net een maandje geleden de PRO update van 6 gekocht en nu kan iedereen, zelfs vanaf versie 5, voor € 299 de upgrade kopen naar 7. Plus dat ik daarvoor nog eens verschillende losse plugins van emagic heb gekocht voor veel geld... #%&^$#^ Ik vind dat de mensen die vaak upgraden erg hard genaaid worden door emagic c.q apple.

Origineel geplaatst door Guillaume
Ik baal er dus ook ontzettend van! Heb net een maandje geleden de PRO update van 6 gekocht en nu kan iedereen, zelfs vanaf versie 5, voor € 299 de upgrade kopen naar 7. Plus dat ik daarvoor nog eens verschillende losse plugins van emagic heb gekocht voor veel geld... #%&^$#^ Ik vind dat de mensen die vaak upgraden erg hard genaaid worden door emagic c.q apple.

Ja vind ik ook erg jammer.
Hieronder het officiële bericht van Mopro (logic importeur van Nederland) wat ik zojuist per mail kreeg:

Utrecht 30 september 2004

Beste Logic gebruiker,

Gisteren heeft Apple bekend gemaakt dat Logic Pro 7 en Logic Express 7 er is.
Ik zal de belangrijkste links geven zodat je het zelf kunt nalezen.
Allereerst natuurlijk http://www.mopro.nl
Gedetailleerde informatie vindt je op http://www.apple.com/logic/ en http://www.apple.com/software/logicexpress/ en in het pdf document http://images.apple.com/logic/pdf/LogicPro7_PO.pdf

De prijzen zijn als volgt:
update vanaf Gold/Platinum 5/6 of Logic Pro 6 -> Logic Pro 7 Euro 329
upgrade vanaf Logic Audio 5/6 of Logic Express 6/7 -> Logic Pro 7 Euro 769
update vanaf Logic Audio 5/6 of Logic Express 6 --> Logic Express 7 Euro 105
Deze prijzen zijn inclusief BTW en verzendkosten.

Niet eenvoudig te vinden in de beschrijvingen maar echt waar; samen met Logic Pro 7 en de updates wordt WaveBurner Pro voor OSX geleverd!

Dan een paar antwoorden op de meest komende vragen:

1. Wanneer wordt de nieuwe versie leverbaar?
Naar verwachting krijgen wij volgende week de eerste levering binnen!

2. Ik heb net een update / Logic Pro 6 pakket gekocht. Krijg ik een gratis update naar Locic Pro 7?
* Logic Pro 6 is nog maar sinds maart verkrijgbaar, dus vrijwel iedereen heeft Logic Pro 6 'net' gekocht.
* De vele extra's in vergelijking met Logic Pro 6 en WaveBurner Pro OSX rechtvaardigen de prijs van de update.
Dus, nee, niemand komt in aanmerking voor een gratis update.

3. Waar kan ik nou de update het beste bestellen?
MOPRO levert nog steeds Logic Pro en ook de updates in de Benelux. Wij doen dat makkelijk en snel. Wij hebben ervaring met de XSkey en het aanvragen van codes. Verder weten wij waar u mee bezig bent, namelijk het maken van muziek! Op http://www.mopro.nl/bestelprocedure.html staat uitgelegd hoe u kunt bestellen.

Origineel geplaatst door Guillaume

Waarom zouden ze je niet matsen met die updates?
Als ik jouw was ging ik gewoon zeuren dat ze je die update omzetten naar versie 7.

Re: Hier gaan we weer...

Re: Hier gaan we weer...

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik vind ze altijd leuk die threads over nieuwe soft. En dan vooral wat je er allemaal mee kan.
Alle mooie toeters en bellen ten spijt blijft de realiteit dat je zelf muziek moet maken. Daar zullen Spacebeaters, Voicetrackers en alle andere mogelijke obscure plugins geen moer aan veranderen.
Ik ken mensen die nog steeds met een Atari en Notator werken en daar dan ook nog dingen mee realiseren die oneindig
veel beter zijn dan het geklooi van mensen met (te) dure Mac's en gigantische mengpanelen.
Tot nader order blijf ik rustig verder werken met Logic 5 en PC. Let gewoon even op de nieuwe single van Tina Bride - Funky Fever, soon to be released.
Het orgineel heb ik 10 jaar geleden in elkaar gedraaid...op een Atari.

maar op een mac met toeters en bellen en met een gigantisch mengpaneel kun je ook zelf muziek maken hoor 8o)

ik vind het heel leuk zo'n atari met een w30, ik grijp er soms ook weleens op terug, ik 'beperk' mezelf ook weleens expres om weer eens vanuit een andere invalshoek muziek te maken. maar toch kan ik me ontzettend laten inspireren door een softwarepakket als logic. ik voel me dan net een kind in de snoepwinkel *D
ik denk dus niet dat het een beter of slechter is dan het andere, het is gewoon anders...zolang je maar plezier hebt in muziek maken...

die node functie is trouwens wel erg fijn. wij hebben nog een mac in de studio staan die zo nu en dan gebruikt wordt voor grafisch werk, die kan ik mooi misbruiken om te 'noden' :duivels:

jammer dat de sampler nog steeds hetzelfde (lees: onbruikbaar) is.

Re: Re: Hier gaan we weer...

Re: Re: Hier gaan we weer...

Origineel geplaatst door Dobre
jammer dat de sampler nog steeds hetzelfde (lees: onbruikbaar) is.

Bedoel je die EXS24mkII?
Wat vindt je er niet goed aan? Waarom is ie onbruikbaar?
Wat gebruik je dan, Mach5, of iets van Native?

Re: Re: Re: Hier gaan we weer...

Re: Re: Re: Hier gaan we weer...

Origineel geplaatst door Mattijs Janssen
Bedoel je die EXS24mkII?
Wat vindt je er niet goed aan? Waarom is ie onbruikbaar?
Wat gebruik je dan, Mach5, of iets van Native?

kontakt en emu e6400.

ik vind 'm niet handig, ff snel iets sampelen en hop spelen, filteren etc. is er niet bij. je moet eerst dit saven en dan zus en zo doen.
misschien ligt het wel aan mij, maar kontakt werkt vele malen sneller.

vroeg me nog af,
bij de beschrijving staat dat je voor het 'node'verhaal minimaal een g5 nodig zou hebben.
weet iemand of het totaal niet mogelijk is om te 'noden' met een g4?

:erm:

vroeg me nog af,
bij de beschrijving staat dat je voor het 'node'verhaal minimaal een g5 nodig zou hebben.
weet iemand of het totaal niet mogelijk is om te 'noden' met een g4?

:erm:

Ik dacht je een snelle ethernet vervinding moest hebben (1000MB?) en minsten een bepaalde versie van MacOSX? En of dat nu op een G4 of G5 is moet toch niet uitmaken? Maar ik heb me er nog niet in verdiept. Wellicht dat Apple nog met meer info hierover komt binnenkort. Het is in ieder geval een leuke optie.

lijkt mij ook dat het ook op een g4 moet kunnen...

anders is er weer een goed excuus bij om toch maar zo'n nieuwe imac aan te schaffen :D

lijkt mij ook dat het ook op een g4 moet kunnen...

Apple's website* -- How it works --
A distributed audio network requires at least two Apple computers running Mac OS X version 10.3 or later, with one acting as a master system (1GHz G4 or faster recommended) and additional computers serving as “nodes” (G5 recommended). Logic node software uses each networked computer as an additional processor for your Logic Pro 7 system. You may install Logic Node on an unlimited number of Macs. Gigabit Ethernet provides the best performance. If you use more than one node, the switch that manages them must be Gigabit to avoid data transfer bottlenecks.

G5 is aangeraden ... maar geen vereiste dus.

* Bron:http://www.apple.com/logic/distributedaudio.html

Upgrade vanaf Big Box versie?

Upgrade vanaf Big Box versie?

Iemand een idee of een upgrade vanaf Big Box versie mogelijk is en wat dat dan zou kosten?
Of had ik al lang naar 6 gold moeten upgraden om nog naar 7 te kunnen?

Origineel geplaatst door Hover
G5 is aangeraden ... maar geen vereiste dus.

Je weet toch dat in de regel dit soort aanbevelingen min of meer maar beter op kan volgen.

Origineel geplaatst door fuse
Je weet toch dat in de regel dit soort aanbevelingen min of meer maar beter op kan volgen.

maar ik ga het toch proberen :P
we hebben namelijk een g4 in de studio staan die we zo nu en dan voor grafische toepassingen en wat internet gebruiken. ik vind dat het ding wel iets meer mag doen voor zijn geld :walker:

Back