Drumpad met MIDI-uit?

DJ F-Asis

...
Hallo,

Voor een bandlid van mij die de (afrikaanse) percussie op zich neemt de volgende vraag:

Bestaat er een losse drumpad met INGEBOUWDE, programmeerbare trigger --> MIDI converter voor weinig geld?

Ik heb zelf al lopen zoeken hier en verder op internet, maar kan weinig vinden, wel veel losse trigger-MIDI converters en alles bij elkaar wordt het dan te veel geld voor 1 geluidje in 1 nummer :)

Weinig geld = 50 - 100 euro (nieuw, 2e hands, DIY, alles mag)

thnx,

Floris

P.s. Mocht iemand een pad en een converter hebben liggen voor die prijs dan is dat natuurlijk ook geen probleem... ;)

hoi,

een boss mpd4 moet wel kunnen wat jij wil.

Helaas erg moeilijk te vinden.

hier meer info.

Attachments

• mpd4b.jpg
    mpd4b.jpg
    24,7 KB · Bekeken: 87
thnx, maar is inderdaad lastig te vinden.. :D

nog meer suggesties?

ehm

SPD-6 of 8 van Roland (Roland heeft nog meer van die pads ook)

of eh die losse MPC pads kunnen dat volgens mij ook.

ow ik zie nu dat dat wel boven die 50-100 komt..

hey, heb hier nog drummer triggers liggen (6 stuks) met een midi-converter kastje erbij...

die triggers kun je gewoon overal opplakken...

je kan ze wel voor een schappelijke prijs overnemen!

Ik ben ook naar zoiets op zoek, eigenlijk naar iets zoals een SPD-6, maar dan alleen een midi controller, geen interne sounds. (heb al een sampler en drumcomputer, dus nergens voor nodig) Maar ik kan dus niet echt iets vinden. Die losse mpc pads, maar die vind ik eigenlijk te klein + de prijs staat me niet echt aan. Weet iemand nog een alternatief?

De Roland pm-16..trigger naar midi converter.16 inputs,je kunt er ook gewone microfoons aan hangen.Je ziet ze wel eens te koop.Ik heb er een met 7 pads die ik wel wil ruilen voor iets leuks....
Zie web voor meer info...:yamaha:

octapad in da house

octapad in da house

Misschien ken je de Roland Pad 8 Octapad een midi trigger met 8 pads en een hoop triggeringangen.
De voorloper van de spd serie van Roland (zonder enig geluid). Ik heb er een paar jaar geleden een gekocht voor erg weinig (€75,-)
Ik heb er reuzeveel plezier van. Dat zou je kunnen proberen.
Groeten
Geert

Re: octapad in da house

Re: octapad in da house

Origineel geplaatst door Mole
Misschien ken je de Roland Pad 8 Octapad een midi trigger met 8 pads en een hoop triggeringangen.
De voorloper van de spd serie van Roland (zonder enig geluid). Ik heb er een paar jaar geleden een gekocht voor erg weinig (€75,-)
Ik heb er reuzeveel plezier van. Dat zou je kunnen proberen.
Groeten
Geert

dat is dus echt PRECIES wat ik zoek! :okdan: nu alleen nog ergens vinden. THANX!

Re: Re: octapad in da house

Re: Re: octapad in da house

Origineel geplaatst door Vlex
dat is dus echt PRECIES wat ik zoek! :okdan: nu alleen nog ergens vinden. THANX!

die dingen zijn dus echt te moeilijk te vinden, iemand nog meer van dit soort super tips?

Re: Re: Re: octapad in da house

Re: Re: Re: octapad in da house

Origineel geplaatst door Vlex
die dingen zijn dus echt te moeilijk te vinden, iemand nog meer van dit soort super tips?

Tja
Geduld!!! is de super tip: All good things come to those who wait

Re: Re: Re: Re: octapad in da house

Re: Re: Re: Re: octapad in da house

Origineel geplaatst door Mole
Tja
Geduld!!! is de super tip: All good things come to those who wait

yeah i know, maar ik kan niet geloven dat er niet meer van dit soort midicontrollers zijn, dus vandaar dat ik nog even vraag naar alternatieven

yamaha drumpads

yamaha drumpads

Ook een idee zou kunnen zijn om een van de Yamaha drumpadjes op de kop te tikken. Beschikken geloof ik over midi en het geluid kan je gewoon uitzetten. Kwaliteit weet ik niet, want ik heb ze nooit geprobeerd. Duur zijn ze in ieder geval niet, lelijk wel.

Ik vind er onmiddelijk 4 op ebay trouwens: ebay.com en zoeken op octapad Dussssssss

Back