Eindelijk : MacBeth M5 is ready to rock & roll

Voor de liefhebbers staan er weer wat nieuwe sounds op de website van Macbeth. Kennelijk heeft hij hem o.a. aan een Korg SQ-10 gehangen zoals ik zelf ook al van plan was.

.....en op deze site staan ook weer wat nieuwe geluiden. Kan ze alleen zelf even niet beluisteren omdat ik op mijn werk zit (iedereen is hier in diepe concentratie :) ).

Op dit moment is Ken overigens volop bezig een tweede partij van 30 M5's te bouwen.

Mooi apperaat. Moooooi!

brrrrr, als ik die demo's luister en die foto's bekijk krijg ik rillingen over mn rug... damnn... dit is echt een droombak voor mij... wie weet, wie weet...

tering wat een ding... erg groot! ander half een 2600 denk ik
Heb hem uit kunnen testen. Mooie sound niet zo krachtig als een 2600 maar wel een beter filter.
En hij voelt echt lekker aan.

ofwel.. MOET HEB!!! 8D damn, als ik niet naar school zou gaan in september zou ik ff mooi doorsparen voor deze bak..

Origineel geplaatst door Hooihuis
.....en op deze site staan ook weer wat nieuwe geluiden. Kan ze alleen zelf even niet beluisteren omdat ik op mijn werk zit (iedereen is hier in diepe concentratie :) ).

Op dit moment is Ken overigens volop bezig een tweede partij van 30 M5's te bouwen.

faatt uh demo helder en dikkkkkk [arp sounds]http://uk.youtube.com/watch?v=57SWJxuGLM4&mode=related&search=

gast heeft een heeeeellekker setje

volgens mij is de m5 gewoon echt mofo groot!!

en persoonlijke vind het ik het echt een ernstig saaie track maarja dat is weer een ander verhaal (smaak en twisten enzo :) )

Is dat nou een subliminal kleuter of is die M5 nou echt zo bizar groot?

Subliminal kleuter :dubbel:

De M5 is wel groot maar in het filmpje lijkt het inderdaad nog wel erger. Bij mij staat hij op de grond en valt het niet zo op eigenlijk.

Voordeel is wel dat je, ook als er flink wat patchkabels inzitten, gewoon goed bij alle knoppen kan. En het ziet er bruut uit natuurlijk :D

Subliminal kleuter :dubbel:

De M5 is wel groot maar in het filmpje lijkt het inderdaad nog wel erger. Bij mij staat hij op de grond en valt het niet zo op eigenlijk.

Voordeel is wel dat je, ook als er flink wat patchkabels inzitten, gewoon goed bij alle knoppen kan. En het ziet er bruut uit natuurlijk :D
heb de jouwe al inde mijn studio annex crib-thread gezien, maar is jouw macbeth veel aanwezig in je producties?
Zijn er bovendien nog gevallen bekend van M5-gebruikers in de "hippe dansmuziek", in dans muziek als house, techno, electro, minimal, acid, ...

Dank

Gagarin

Kweenie hoor. Maar met een M5 mag je het geen minimal meer noemen. :D

heb de jouwe al inde mijn studio annex crib-thread gezien, maar is jouw macbeth veel aanwezig in je producties?
Zijn er bovendien nog gevallen bekend van M5-gebruikers in de "hippe dansmuziek", in dans muziek als house, techno, electro, minimal, acid, ...

Tsja, zoveel M5's zijn er überhaupt niet, waarvan een groot deel waarschijnlijk weer bij verzamelaars en hobbyisten. Plus dat er bij mijn weten geen signature M5-sound is. Dus bevestiging zou moeten komen van een producer waarvan bekend is dat-ie een M5 heeft. Lijkt mij een bijzonder beperkt aantal...

Tis me niet echt duidelijk op het filmpje maaar ging de M5 nu door die chorus of de 909 ?
Tenzij het geen corus was ...maar zo te horen wel ..

dat is volgens mij de ring modulator van de m5\,

er zijn 50 zwarte 60 witte 2 rode 1 blauwe en nog een aparte blauwe, iets in die geest kan er een paar naast zitten, wat ik weet is dat die na die zwarte wilde stoppen.

Er was er veel vraag en toen heeft die die witte gemaakt, er waren er nog zeven nu iig nog maar zes mischien zijn ze allemaal wel weg.

die 2 rode gaan er ook nog uit geloof ik.

hier de twee blawe en een rode en een witte

Attachments

• m5ttrbigsm.jpg
    m5ttrbigsm.jpg
    34,6 KB · Bekeken: 93
  • FH03[1].JPG
    FH03[1].JPG
    78,2 KB · Bekeken: 80
  • 2425707822_aa0d9a61ac_o.jpg
    2425707822_aa0d9a61ac_o.jpg
    28,9 KB · Bekeken: 84
Laatst gewijzigd:

Dank

Gagarin

Eerlijk gezegd maak ik sowieso niet veel producties :) Van alle tijd die ik heb voor muziek / synths ben ik meer dan de helft bezig met geluiden maken en experimenteren zeg maar. Maar in sommige tracks heb ik hem inderdaad wel gebruikt.

De M5 heeft zoals Cheimoon al zegt geen "signature sound"; je kunt er heel veel mee maar er is denk ik niemand die aan een track kan horen dat er een M5 is gebruikt, wat je bijvoorbeeld met een TB-303 weer wel hebt.

Ik weet ook niet veel van andere M5 gebruikers, behalve dan Rombraz op dit forum :D Zoals hij al zegt zijn er ook niet veel van die bakken gemaakt zodat je van populariteit niet echt kan spreken.

Maar op een paar bakken na (zoals 303, 808, 909) maakt het volgens mij ook geen moer uit wat je gebruikt voor de muziekstromingen die jij opnoemt. Een Roland D-110 is voor mij net zo muzikaal als een Macbeth M5 als het er op aankomt.

Ik ben wel nog steeds benieuwd of die X-factor synth zou aanslaan.. toetsen is toch een verhaal apart.

Back