Eindelijk : MacBeth M5 is ready to rock & roll

die slaat wel aan, die heeft ook pwm en dubbele adsr, en nog wat extra dingen tegen over de m3x., er zullen er ook niet veel van gemaakt worden denk ik,

m3x zijn er 80 van , ook in het groen gezien, de morroco zijn er 27 van ,echt een heel mooi filter

als we dan toch off topic gaan:

m5 of 2600 ?

ow: x-factor. ik dacht altijd dat een lekkere compacte synth met toetsen het helemaal was, vind ik eigenlijk nog steeds, hou wel van alles erop en eraan, maar ik begrijp de vraag, er wordt wel heel, heel veel gesequenced vandaag de dag, hoe vaak ik al niet de vraag gelezen he of je een synth kan aansturen, terwijl er overduidelijk een rij toetsen opzit....
want naast de extra's die de x-factor brengt, zal de prijs toch ook heel bijzonder zijn, ben ik bang.

als we dan toch off topic gaan:

m5 of 2600 ?

.

M5 dubbel en dwars,

Die filters zijn om te kwijlen, en wat ik er allemaal uit heb gehaald,zo divers en dik ,bijna alles is bruikbaar er zit ongelooflijk veel laag in wat ik mis in de 2600 , die ringmodulator is zo magnifiek op die m5, nog nooit zoiets gehoord, van heel rauw tot glazig,

Een supersynth!! ik wil er nog 1.

Alles is te moduleren, hij kan ook veel synth,s heel goed nadoen, van een SH5 tot een tb303 aan toe,

Ik kan de vergelijking niet echt maken, want ik heb nog nooit met een 2600 mogen spelen helaas.

Maar op papier is de M5 volgens mij wel flexibeler qua opzet en mogelijkheden. Je kunt van alle drie de oscillators volstrekt vrij kiezen welke waveforms je gebruikt (ook allemaal tegelijk als je wilt) en op de 2600 zijn daar meen ik beperkingen. De M5 heeft natuurlijk ook 2 heel verschillende filters, waarvan 1 multimode. Daar kun je echt gekke dingen mee doen en het klinkt allemaal erg lekker.

Als je gaat voor vintage dan wint de 2600 natuurlijk sowieso; voor sommige mensen is dat toch belangrijk.

En, niet te vergeten.......... volgens mij bestaat er geen 2600 met je initialen in het serienummer ;)

bedankt voor de tip, dan ga ik eens kijken of ik iemand kan vnden die wil ruilen

En, niet te vergeten.......... volgens mij bestaat er geen 2600 met je initialen in het serienummer ;)

pfff daar gaat de lol ook vanaf, ik heb hier een magnetron en een tv staan, ook nog een dvd-speler, allemaal met mijn initialen.

Initialen of achternaam? Want we kunnen niet allemaal Philips heten he... (of LG)

Saint Eric vertelde me dat de ARP-2600 na filtermodificatie door hem de M-5 wegblaast en ik geloof hem.

Bijna goed..
Soundpath- en vca upgrade.

Hoi Eric pakt dat hetzelfde uit als bij een Avatar? ik heb een gemodde cms maar die wordt wel weggeblazen door mijn m5

Synths moeten elkaar niet wegblazen...ze moeten gebroederlijk samenwerken :engel:

Hoi Eric pakt dat hetzelfde uit als bij een Avatar? ik heb een gemodde cms maar die wordt wel weggeblazen door mijn m5

Nee.
De mixer in de avatar (aanbevolen om over te slaan) is waardeloos en de vca haalt het bij lange na niet.
Kortom, er moet minstens een andere vca in en de het filter mag ook wel iets aan gebeuren.
:eureka:
Het is natuurlijk ook mogelijk om er mijn versies van de 4012 (ladderfilter)en de 4019(vca) in te zetten met wat aanpassingen. Dan gaan we een eind komen.

Saint Eric vertelde me dat de ARP-2600 na filtermodificatie door hem de M-5 wegblaast en ik geloof hem.

Bijna goed..
Soundpath- en vca upgrade.[/QUOTE

yooooh go eric
maar k geloof wel in de m5 storys
goed nieuwe extreme machines kunne ook erg vintage klinken en modern raw en zijn dus meer flexi
denkik
:luv::luv:vintage
maar kwil best graag een voyager ipv een ...uhh mn moog [x2]
:halleluja:halleluja

Synths moeten elkaar niet wegblazen...ze moeten gebroederlijk samenwerken :engel:

kijk
idd....best of both worlds ...en dat samen working on a better [musix ] world
:doei::doei:

:) In 't zwart issie toch echt wel mooi..

macbeth_m5.jpg

Hee Leo, heb je 'm dan toch ;) Gaaf man! :okdan: En wat lijkt die Voyager klein zo he :D

Erg leuk setje heb je weer staan....wat vind je overigens van de M5? En is het interfacen met de Moog een beetje interessant, of ben je daar nog niet aan toe gekomen?

Back