Eindelijk : MacBeth M5 is ready to rock & roll

Zo zo gaan we nu nog over de zeik?
Er staan aaaaanhalingstekens he bij die opmerking.
En ik heb het erna nog is uitgelegd.

Nico gefeliciteerd!

Origineel geplaatst door n0_key
Bwahahahahaaaa! :D

:mega: te gek zeg! Je hebt ook lang genoeg gewacht lijkt me.....

Ik denk dat jij het aankomende weekend niet veel buiten zult komen :)

Ja, ik zou eigenlijk niet weten hoe snel dat gaat....zou natuurlijk wel leuk zijn zo vlak voor een weekend lijkt me.

Zeg Nico, heb je wel voldoende patchkabeltjes? :D Ik denk dat ome Ken die er niet bij doet namelijk.

Gaatie met de zeecontainer toevallig?

Toch maar een paar oude zeemijnen kopen dan.

"Achtung minen!"

Ken%20M5%201234.jpg

Tjonge, wat ontzettend bruut... die dingen zijn toch altijd groter dan je dacht. :o:

Wat denk je Nico, betere aankoop dan die MS20? ;)

Patchkabels zat. Dit weekend zal wel niet lukken denk ik, dat is wel erg snel. En ja, ik denk dat deze wat langer blijft hangen dan die MS20.

Als ie dit weekend bespeelbaar is in casa n0_key, dan heeft ie overigens wel pech, aangezien ik dan kozijnen sta te schuren in m'n nieuwe hok. Prioriteiten he...

Damn, ik word helemaal gek! :D

En ja, ik denk dat deze wat langer blijft hangen dan die MS20.

Off Topic misschien, maar mijn MS-20 gaat dus nooit meer de deur uit. Ik denk zelfs dat het een prima combinatie is met de M5, daar deze laatste denk ik meer precies en dus minder ranzig klinkt (die voorstelling heb ik er tenminste van).

Qua looks….tsja, de MS-20 ziet er cool uit maar kan natuurlijk niet tippen aan de Macbeth.

Het enige wat niet onaardig aan die MS20 is, is dat filter. Maar zelfs al dat schurige gejank kan niet verhullen de oscillatoren gewoon zielig zijn. In My Not So Humble Opinion natuurlijk...

Ik ben er toch weer ingetrapt met dat verzenden. Als Ken zegt 8-10 weken levertijd en het wordt 9 maanden en counting, dan moet je er ook niet van opkijken dat "intend to ship" niet betekent dat het ding daadwerkelijk de deur uit gaat. Eerst natuurlijk weer zoeken naar goedkoper verzenden omdat dat toch wat tegen blijkt te vallen. Beetje slap om daar nu achter te komen, maar dat is tekenend voor het gebrek aan corporate en is het dus ergens ook wel charmant... Bummer. Ik wacht weer lekker verder af.

Ha, en terwijl dat bericht werd geplaatst krijg ik een belletje van Ken the Man. Superaardige gozer. Ik moet bekennen dat het de eerste keer was dat ik 'm aan de telefoon had. De M5 gaat morgen onderweg en we hebben nog wat zitten babbelen over z'n synths en synths in het algemeen. Hij heeft er inmiddels bijna 20 van de geplande 30 verkocht.

Hij vroeg of ik dat Messe filmpje nog had gezien. Vooral om zich te verontschuldigen voor het feit dat, zoals hij het zelf zei: "Looked like an arse". :D Prachtig.

Zodra hij meerdere units op een rijtje heeft komen er wat foto's. Het gaat nu vooral stuk voor stuk, dus echt spannende foto's van 3 op een rij zijn er nog niet. Uiteindelijk gaat hij er zelf een drietal houden begreep ik. Dikke sjit! :)

Tevens heb ik 'm nog even gepord voor een Q&A. Zodra deze serie de deur uit is ga ik wat met 'm regelen. :okdan:

Gaaf! Ik vind 'm zo mooi, dat zelfs ik even naar m'n bankrekening heb zitten staren.

Misschien dat ik het even heb gemist, maar een MIDI->CV en keyboard moet je zeker zelf schaeffen?

Jep. Pro-2(000) of Pro-4 van Kenton is mooi als convertor. Helemaal de shit is die Encore Expressionist wat mij betreft. Pro-2 heb je vanaf 100 euri's, dus dan zit je tegen de 3800 euri aan voor een set... ;)

Encore is idd echt de SHIT.
Ik vond Kenton altijd helemaal het.
Maar eigenlijk vragen ze veeel te veeel geld voor hun kits etc.
Wat dat betreft kunnen ze nog een berg leren van de producten en prijzen van Encore.
En damn die frequency shifter en envelope generator module van Enecore Electronics krijg ik het ook wel warm van.

Jep. Pro-2(000) of Pro-4 van Kenton is mooi als convertor. Helemaal de shit is die Encore Expressionist wat mij betreft. Pro-2 heb je vanaf 100 euri's, dus dan zit je tegen de 3800 euri aan voor een set... ;)

Ja, ik heb er nog maar een Pro Solo bijgekocht...voor 80 euro inclusief verzending wel redelijk dacht ik zo (ik moet hem nog wel binnenkrijgen maar daar heb ik alle vertrouwen in ). Niettemin moet je het wel bij de prijs optellen natuurlijk; de Cwejman bijvoorbeeld heeft gewoon standaard MIDI aan boord.

Anyway, als het allemaal werkt zoals ik wil zal hij waarschijnlijk vaak aan mijn SQ-10 hangen :W

Origineel geplaatst door mono-poly
Aan je SQ-10 lijkt me niet echt handig.
Want de outputs zijn helemaal niet (goed) gequantized.

Dat begrijp ik niet helemaal ben ik bang. Dat gaat dan toch ook op als je er een andere synth mee aanstuurt?

Volgens mij zijn de ouputs niet ge-eikt per 1/12e noot.
En zowiezo niet op volt/oct.
Als die het wel is zou het op volt/hz zijn.
Maar volgens mij is heel de sq niet gequantized.

Back