Eindelijk : MacBeth M5 is ready to rock & roll

Aha, op die manier. Zelf vind ik er in ieder geval prima mee te werken hoor. Ik stel alles puur op gehoor in en dat werkt voor mij het beste, of hij nu gequantized is of niet.

Maar eerlijk gezegd weet ik ook nog niet hoe de combi met de M5 zal zijn. Is het niets, dan maar gewoon via MIDI. Geen man overboord!

Origineel geplaatst door Patat Met
Je hebt helemaal geen quantisizer nodig, je hebt toch oren om te stemmen.
Klopt..

Maar het is wel handig. Je kunt ook lopend 40 km dag in dag uit naar je werk gaan, maar met een fiets is het wel net zo handig.

Het is weliswaar off topic en ik zal er verder niet al te diep op ingaan, maar als ik jullie goed begrijp dan zou de SQ-10 feitelijk helemaal geen goede / handige sequencer zijn, ongeacht welke synth je ermee aanstuurt? Waren andere sequencers uit die tijd (ARP e.d.) allemaal wel quantized dan?

Waren andere sequencers uit die tijd (ARP e.d.) allemaal wel quantized dan?

Volgens mij eigenlijk niet..Alleen ARP en daarnaast de digitale jongens. Maar ik laat mij graag voorlichten over andere voorbeelden.

Het verschil met die korg en de arp was live erg duidelijk.De arp kon ik live naar een andere sequens verstemmen, onhoorbaar, met een voltmeter. De korg kon niet verstemd worden. Dat moest echt op gehoor.

in ieder geval kun je je lol wel op met een sq10/M5 combinatie lijkt me.

Veel plezier.

Unquantized kan je er lekker een oscilator van maken of zo.
Doepfer heeft quantize modules voor volt/octave maar dan heb je wel een a100 rack etc nodig.
Maar de meeste sequencers hadden wel quantizers hoor zoals moog en arp etc.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hooihuis
Vorige week heb ik de importeur in Belgie een mail gestuurd met daarin een aantal vragen over de M5. Heb er nog geen reactie op gekregen (behalve dan een bevestiging van de mail) wat op zich wel vreemd is. Zulke moeilijke vragen waren het nu ook weer niet :)

Maar goed, ik wacht geduldig af. Veel haast heeft het niet natuurlijk.....

Ha! Heb een reactie binnen van de Belgische importeur. Heeft even geduurd, maar goed........

Ik zal hem hier niet neerzetten want dat is natuurlijk niet erg netjes, maar het komt er in ieder geval op neer dat zij de M5 nu in huis hebben (1 exemplaar). Het is er een van de eerste 5 die gebouwd zijn, maar het is me niet duidelijk of ze die nu willen verkopen of voorlopig als demo-model willen gebruiken (lijkt me op zich wel verstandig, want ik denk dat je daar kopers mee over de streep trekt).

Ik mag aannemen dat de Duitse importeur en nu ook eentje heeft staan. Maar hoe dan ook, voor mij komt het mailtje uiteraard te laat :)

Origineel geplaatst door Patat Met
De Sq-10 is een vete bak. Koop gewoon een doepfer quantisizer erbij.

De meeste analoge sequensers hebben geen quantisizer.
[ha juur,..wakker?]
ik denk dat dit verhaal ook opgaat voor mn cs30 ,...
die heeft een analoog sequencertje ,..8 steps en flinke octaven verschil per step instelbaar,
nou moet ik erlijk zeggen leuk voor acid/bassie like lead lines
maar egt muzikaal ist niet
ofje moet per step /noot gaan stemmen [met volt meter ofso,...]
intern de cs 30 kan ik niks veranderen hoe die invloed heeft op de osc van de cs30 maar ,...
met zo,n dual qantisizer van doepfer[a 120.-WAT]http://www.doepfer.de/home_e.htm
kan ik de cv gate out van de cs 30 in de quantisizer prikken ,...en hopla quntiszed notenn ,..instant gestemde sounds
klopt toch ,....nu nog een doepfer voeding [of alternatief,...ideetje iemand ???]:halleluja

Origineel geplaatst door Hooihuis
Het is er een van de eerste 5 die gebouwd zijn, maar het is me niet duidelijk of ze die nu willen verkopen of voorlopig als demo-model willen gebruiken (lijkt me op zich wel verstandig, want ik denk dat je daar kopers mee over de streep trekt).

Ik zal morgenvroeg eens m'n neus binnensteken (en de rest mss ook als ie der staat). :eureka:

Ik ben echt benieuwd n0-key!
Ik zit namelijk ook te twijfelen er 1 aan te schaffen! ;)

Twijfelen is voor mietjes!

(Te weinig geld hebben ook. :( )

Origineel geplaatst door fuse
Twijfelen is voor mietjes!

(Te weinig geld hebben ook. :( )

Haha... Ok, ik bedoel dan niet "twijfelen" maar meer de reacties afwachten?! ;)
Ik heb nog nooit op dat ding gespeeld, beetje riskant toch om iets te kopen alleen op z'n looks?! ;)

Maar grappige opmerking moon! :D

Origineel geplaatst door Cisco
Ik heb nog nooit op dat ding gespeeld, beetje riskant toch om iets te kopen alleen op z'n looks?! ;)
Ik zei daar gister nog iets over tegen Ken. Zo van, zelfs als het ding tien keer kut klinkt ziet ie er in ieder geval nog toppijoppi uit.

Live the life.

Luister die demo's maar eens die op de website staan.
Als je een vrouw was zou je spontaan beginnen te soppen, echt waar.

Origineel geplaatst door n0_key
Ik zei daar gister nog iets over tegen Ken. Zo van, zelfs als het ding tien keer kut klinkt ziet ie er in ieder geval nog toppijoppi uit.

Live the life.

Laat me even weten wat de verzend- en invoer- kosten waren!
Dit is namelijk 1 van de kwalen geweest waarom ik 'em vorige maand niet besteld heb! ;)

Alvast gefeliciteerd! n0_key! :) Ik vindt die M5 er iig werkelijk fenomenaal uitzien!!! :dj:

peace...

Hooihuis is de man voor de verzendkosten, ik heb gepre-ordered zonder/inclusief. Ik begreep van Ken dat het richting de 170 pondjes loopt...

Back