Eindelijk : MacBeth M5 is ready to rock & roll

Origineel geplaatst door Catscan
hehe..... is cool ik zal wat sounds plaatsen van de synthi of wat dan ook:)

Cool.. kun je de 'crystal bells' -patch maken die Seaweed veel gebruikt heeft in muziek van Ozric Tentacles?

Ben nou wel 's benieuwd hoe die sound 'droog' klinkt zeg maar :)

Op veler verzoek een monomultipatch. Ik stuur de 3 osc's los van elkaar aan, waardoor een soort van meerstemmigheid ontstaat. Beetje KSP8 erbij, geen dubs, zo in 1 keer opgenomen...

M5 geluidjes

Of direct:

less is more

Ik ben echt bang dat als ik de M5 eenmaal heb, ik alleen nog maar geluidjes ga maken en van tracks bouwen helemaal niets meer komt.........zucht.........:luv:

Maar goed, eigenlijk is dat nu ook al een beetje het geval ;)

Aaargh en dan te bedenken dat ik op het punt gestaan heb er een te laten shippen :stupid

Ik vind die customs echt :{ :{ lekker bezig trouwens No_key! ghehe

Origineel geplaatst door Sander02
Aaargh en dan te bedenken dat ik op het punt gestaan heb er een te laten shippen :stupid

Waarom niet dan?

Anyway, wat multifoon sinusgeweld onderaan op deze pagina... Dik 3 MB, dus ff save as, dat is beter voor mijn bandbreedte :D

Zojuist even de inhoudsopgave van de SOS van september bekeken.......nog steeds geen review van de M5 :(

Jammer hoor, en begrijpen doe ik het ook niet helemaal. De SOS wil deze bak graag aan de tand voelen (hebben ze zelf ook al aangegeven) en Ken heeft er uiteraard ook belang bij - het is meestal toch een goed stukje gratis reclame cq. bekendheid.

Nou ja, maar weer even een maandje wachten dus!

Waarom zou je een SOS review willen zien als je het ook gewoon aan n0_key kan vragen. :confused:

Eehh…. n0_key is toch ook maar 1 persoon? :)

Ach, ik zie de reviews in SOS heus niet als zaligmakend hoor, maar ik ben gewoon benieuwd naar hoe hij uit de test rolt. Over het algemeen spenderen ze toch flinke lappen tekst aan dergelijke apparaten en dat lijkt me nu juist een goede aanvulling op wat n0_key er al over heeft gezegd, en de geluidsvoorbeelden die hij heeft geplaatst.

Maar goed, er schuilt misschien ook gewoon een klein stukje frustratie achter bij mij. Ik lees de SOS al ik weet niet hoe lang, maar de laatste tijd vind ik de inhoud persoonlijk steeds minder interessant worden – heel veel software en aanverwante artikelen; vrijwel geen serieuze hardware synths meer terwijl die nog steeds wel worden gemaakt (al is het maar door kleinere bedrijven).

Aan de andere kant, als ik binnenkort de M5 zelf mag ontvangen hoeft die review ook niet meer hoor, dan vorm ik mijn eigen mening wel.

Dat zou zeker mooi zijn. :)

Maar de verkoop van bladen is toch ook gewoon gekelderd vanweg het internet?
Soms lees ik ze nog wel eens maar erger me vaak aan de reviews. Allemaal zo positief en braaf.
En allemaal feiten die je ook in de handleiding na kan lezen die ook te downloaden is meestal.
Praktische dingen die minmaal vermeldt worden meestal zijn vind ik veel interessanter. Maar een reviewer kan ook niet zeggen dat na 2 jaar de knoppen toch wel los beginnen te raken of zo.

En in het geval van de M5 kun je aan Ken ook gewoon vragen of hij hem zus of zo evt aan wil passen. Een moog look en blauwe ledjes bijv.

En wie weet voor mono wel alleen maar draaiknoppen zodat het in een euro rack formaat past. :P

Origineel geplaatst door Hooihuis
Aan de andere kant, als ik binnenkort de M5 zelf mag ontvangen hoeft die review ook niet meer hoor, dan vorm ik mijn eigen mening wel.

En yessss! Zojuist bericht gehad van Ken……..hij heeft een tijdje griep gehad en daardoor is de boel wat vertraagd. In ieder geval weet ik nu alvast dat ik serienummer ER0014 zal krijgen, en dat deze met een week of twee vanuit Schotland mijn kant op zou moeten komen.

Maar goed, aan die twee weken hou ik me uiteraard niet vast, want dit zal vast nog met een factor X vermenigvuldigd gaan worden. Ik ben in ieder geval erg blij weer wat gehoord te hebben :okdan:

Nou, die twee weken zijn inderdaad twee maanden geworden :) Maar als alles meezit heb ik de M5 a.s. woensdag binnen!

Ik ben echt heel erg benieuwd naar hoe dit monster klinkt 8D

Nou, die twee weken zijn inderdaad twee maanden geworden :) Maar als alles meezit heb ik de M5 a.s. woensdag binnen!

Ik ben echt heel erg benieuwd naar hoe dit monster klinkt 8D

Laat even weten Hooihuis, misschien maar eens even demonstreren?

Origineel geplaatst door mikemix
Laat even weten Hooihuis, misschien maar eens even demonstreren?

Als je wilt kan je tzt wel langskomen om te luisteren hoor; kan je gelijk samples maken voor je S950 :)

tering das wel erg dik hoor ! die vrouwelijk klootzakken ! wat een openheid ook !

en die wmttf vind ik ook erg vetjes !

En hij is binnen!!!:halleluja :halleluja

Wat een lel van een ding zeg.....ik wist wel dat hij groot was maar evengoed sta ik er nog van te kijken. Maar het lijkt er vooralsnog op (ik druk me maar voorzichtig uit) dat FedEx goed werk heeft geleverd want de doos was niet beschadigd en de synth zelf ziet er maagdelijk uit. Nou goed, eerst maar eens proberen er wat geluidjes uit te halen voordat ik verdere conclusies trek, wijs geworden door de ervaringen van Nico.

Overigens zal ik hem eerst zelf naar boven moeten slepen want mijn studiootje is een verdieping hoger :D Dat zal nog even lastig worden want licht is hij niet (volgens de bon van FedEx zou hij 6 kilo zijn; was het maar waar!).

By the way zat er geen handleiding in de doos en zelfs geen netsnoer, maar dat mag de pret niet drukken. Eerlijk gezegd weet ik nog niet eens of Ken er een handleiding voor geschreven heeft maar eigenlijk is dat niet eens nodig denk ik.

Hopelijk kan ik verder op de dag wat ervaringen posten!

Erwin

SMM?

SMM?

Ik luister op dit moment naar de smm.mp3. Stevig! :)

Hoe is die gemaakt? Waar komt de distortion vandaan? FM misschien?
Klinkt top!

Als je wilt kan je tzt wel langskomen om te luisteren hoor; kan je gelijk samples maken voor je S950 :)

Hoe kan ik deze post over het hoofd hebben gezien :confused:

Graag!!!
Ik pb je even, oke?
Dank alvast man!:okdan:

Kweenie of Hooihuis of Nico een keertje tijd/zin heeft om hem een keer te showen?
Ik houdt me aanbevolen, als ik een keer in de buurt bent of zo?
Lijkt me erg vet.

Back