Teaser voor nieuw SCD album

Hoe zeg ik dit eens? Ik vind het qua muzikale inhoud leuk klinken, al is 30 sec. natuurlijk wat kort om de opbouw en sfeer in te kunnen schatten (essentieel bij dit soort muziek vind ik). Ik ben trouwens best liefhebber van het genre.

Aan de andere kant, en ik ben écht geen professional met hoge eisen of veel verstand, ik vind de mix behoorlijk 'muf' klinken. Niet sprankelend, geen lekker laag, snap je? Vooral de snare vind ik echt storend slecht. Weinig dynamiek, ook.
Geen flauw idee hoe je zoiets oplost, maar een andere mastering, een tikje EQ en misschien zo'n apparaat om mixjes mee op te frissen? (je weet wel, zo'n exciter geval...?).

Ik bedoel het niet lullig hoor! :)

Zo op eerste gezicht wel lekker om te horen. En inderdaad tangerine achtig.
Maar om 30 seconden te gaan beoordelen is wel moeilijk.

Origineel geplaatst door Hanz

Ik bedoel het niet lullig hoor! :)
Hehehe... Je hebt helemaal gelijk. Maar je luistert ook nog naar een ruwe mix. Niks bijzonders. Ach misschien moet ik dit soort dingen maar niet posten dan. Zie trouwens dat in dit gedeelte van het forum de trance/techno *zwaar* overheerst... Kom ik aan met mijn jaren 70/80 muziek... Zal hier dus waarschijnlijk niet veel vrienden maken met een beat van 84 bpm? :D

Die snare gaat eruit trouwens. Dat was al besloten. Sommige Nord lijnen worden vervangen door MOTM dus het laag hoef je je ook geen zorgen over te maken...

Tja, waarom 30 seconden? Omdat ik dat afgesproken hem met mijn compaan die het zaakje gaat af-mixen.
We willen eigenlijk niet het album weggeven voor het af is, maar misschien is het dan ook maar beter helemaal niets te laten horen TOT het af is?

Nou, ik vind het altijd leuk om voorproefjes te horen, hoor! :)
Helemaal als het nou een keertje gèèn dance is.
Want geloof het of niet, er zijn genoeg liefhebbers van andersoortige muziek hier!

Muzikaal is dit allemaal dik in orde, vind het erg mooi!

Ik weet niet wat de bitrate van het mp3tje is, maar hij klinkt idd wat dofjes en slapjes. Maar je geeft zelf al aan dat het een opzet is, dus dat zal allemaal wel goed komen.

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat

Origineel geplaatst door forcesupreme
Muzikaal is dit allemaal dik in orde, vind het erg mooi!

Ik weet niet wat de bitrate van het mp3tje is, maar hij klinkt idd wat dofjes en slapjes. Maar je geeft zelf al aan dat het een opzet is, dus dat zal allemaal wel goed komen.

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat

Dank voor de reactie. De bitrate is 192 dus dat kan het niet zijn. Maar er is nog niks aan eq-ing etc. gedaan. Dit zijn pure lijnen uit de synths so to speak :-) DAT gaat goed komen.

Worden hier wel meer Schulze/Jarre/TD achtige songs gepost van gebruikers eigenlijk... Tot nu toe vind ik bijna alleen maar dance/trance/techno en zo...

Boele

Origineel geplaatst door SCD
Worden hier wel meer Schulze/Jarre/TD achtige songs gepost van gebruikers eigenlijk... Tot nu toe vind ik bijna alleen maar dance/trance/techno en zo...

Tja, spelden zoeken in de hooiberg! ;)

Een klein beetje anders dan jouw genre, maar wel leuk om eens niet-standaard muziek te horen: deze contest topic.
Daar kan je meteen horen waarom ik eigenlijk m'n commentaar voor me moet houden... ;)

. Zie trouwens dat in dit gedeelte van het forum de trance/techno *zwaar* overheerst... Kom ik aan met mijn jaren 70/80 muziek... Zal hier dus waarschijnlijk niet veel vrienden maken met een beat van 84 bpm? :D

Nee hoor er zijn ook genoeg liefhebbers hier die heel andere muziek maken dan alleen de trance techno fabriek lopende band.

Origineel geplaatst door Exzit
Nee hoor er zijn ook genoeg liefhebbers hier die heel andere muziek maken dan alleen de trance techno fabriek lopende band.
Nou, daar vertrouw ik dan maar op. Maar een meerderheid is het zeker niet :D

Boele

Maar een meerderheid is het zeker niet :D

Boele

Dat weet ik niet.
De hoeveelheid techno trance dance die hier geplaatst wordt zegt misschien eerder iets anders.

Origineel geplaatst door Exzit
Dat weet ik niet.
De hoeveelheid techno trance dance die hier geplaatst wordt zegt misschien eerder iets anders.

Hahaha! :D

Stijl muziek vin ik wel oké.

Maar 't wil niet altijd zeggen dat de muziek die je zelf maakt ook de enige muziek is waar je van houdt.
Althans da's bij mij.. ik maak grotendeels techno gerichte muziek, maar luister er bijv. thuis erg weinig naar op CD.

:biertje:

Back