Marktplaats layout

ano220424

in de ban
in de ban
Eerst proficiat met de transitie. Wellicht (nog te ontdekken) betere functionaliteiten. En nu wil ik niet ouwehoeren, maar ik vond de schikking (bv Marktplaats) en looks van het oude SF pakken beter dan dit. Het lijkt wel 'SF van den Aldi' ! Op marktplaats staan er nu veel minder items waardoor je oneindig moet zitten bladeren en waarom blijft het te verkopen spul (titel) niet gewoon vooraan staan ? Zet eerst het item wat verkocht wordt, dan pas wie het gepost heeft, toch ? Maar alles went, ook de draak van het nieuwe SF... ;-)

Eerst proficiat met de transitie. Wellicht (nog te ontdekken) betere functionaliteiten. En nu wil ik niet ouwehoeren, maar ik vond de schikking (bv Marktplaats) en looks van het oude SF pakken beter dan dit. Het lijkt wel 'SF van den Aldi' ! Op marktplaats staan er nu veel minder items waardoor je oneindig moet zitten bladeren en waarom blijft het te verkopen spul (titel) niet gewoon vooraan staan ? Zet eerst het item wat verkocht wordt, dan pas wie het gepost heeft, toch ? Maar alles went, ook de draak van het nieuwe SF... ;-)

Zoals ook de oude layout en functionaliteit in de loop der tijd is ontstaan zullen mogelijk ook op het nieuwe forum zo her en der nog wijzigingen en optimalisaties kunnen gaan plaats vinden in de toekomst. Dergelijke suggesties kun je wellicht kwijt in het topic voor suggesties.

Sommige zaken zijn nu eenmaal zoals ze zijn in de gebruikte forum software. De vorige versie gebruikte veel hacks en maatwerk oplossingen om de gewenste functionaliteit te krijgen en om beheertechnische redenen is nu de insteek om juist zo dicht mogelijk bij de standaard aangeboden functionaliteit te blijven. Dit zorgt er ook voor dat toekomstige updates relatief eenvoudig door te voeren zijn en dat we dus niet meer jaren op dezelfde software versie hoeven blijven hangen omdat anders alles stuk gaat.

Dit betekent inderdaad dat er her en der concessies gedaan moe(s)ten worden in de functionaliteit zoals we die gewend waren.

Sorry, dat ik het zeg maar los van de mogelijk verbeterde functionaliteit vind ik de site niet overzichtelijker geworden.
Met name het marktplaats deel vind ik niet prettig.
Nu zie je direct de volledige tekst van de advertenties.
Ik vond het vorige overzicht met alleen titels veel beter leesbaar.
Pas als een titel mijn interesse heeft gewekt wil ik de details pas lezen.
Voorheen kon je veel sneller browsen door de advertenties en hoefje je dus minder pagina’s te scrollen.
Misschien dat de site vanaf een smartphone leesbaarder is geworden.

Om nog met iets positiefs af te sluiten.
De paginabreedte is wel weer beter ingesteld voor de iPad.
In de vorige versie was het breedbeeld met hele kleine letterjes.

Sorry, dat ik het zeg maar los van de mogelijk verbeterde functionaliteit vind ik de site niet overzichtelijker geworden.
Met name het marktplaats deel vind ik niet prettig.
Nu zie je direct de volledige tekst van de advertenties.
Ik vond het vorige overzicht met alleen titels veel beter leesbaar.
Pas als een titel mijn interesse heeft gewekt wil ik de details pas lezen.

Ik sluit me hier volledig bij aan en het hoeft eigenlijk geen betoog dat o.m. Marktplaats, naast de volledige site in de vorige versie idd veel overzichtelijker was.
Nu ben je idd verplicht om oneindig veel paginas te bladeren. No good.
Als het kan terug aanpassen zoals het vroeger was of ik lever mijn lidkaart in. ;-)

(5 min later) Nu zie ik plots toch MP met de indeling zoals vroeger.... ? Kan ni volgen, maar ik ben dan ook niet zo slim.

Het marktplaats gedeelte toont nu telkens de eerste zin van de post, dat kost plek en als 't je niet interesseert is dat allemaal overbodig. Voor mij mag die preview weg. Een lijst zoals vroeger zodat je veel beter overzicht hebt op de posts.
Ik kan mijn edit niet saven, gezeur over server respons?

Op het nieuwe forum wordt een duidelijk onderscheid gemaakt tussen forums enerzijds en zoekresultaten anderzijds. Wanneer je via de tab "Forum" in de navigatiebalk naar de forums gaat en dan naar de marktplaats, zul je zien dat de layout grote gelijkenis vertoont met het oude forum. Een keurig overzicht van alle discussies gesorteerd op laatste bericht. So far so good.

Het nieuwe forum werkt op een aantal plekken echter met een zoekfuntie. Wanneer je via de frontpage de informatie bekijkt in de module Te Koop Aangeboden of Te Koop Gevraagd, en je klikt op Alles bekijken, dan wordt er een zoekfunctionaliteit geactiveerd (net zoals bij Nieuwe discussies en Berichten van vandaag). De zoekresultaten worden op een andere manier weergegeven dan de disucssies in een forum. Het zou waarschijnlijk mooier zijn als de knop Alles bekijken, geen zoekfunctionaliteit activeert, maar rechtstreeks linkt naar het Te koop aangeboden of Te koop gevraagd forum. Dit vraagt een relatief kleine aanpassing in de forumsoftware. De vraag is of we dit willen (zie commentaar van Acidfever). We gaan het in elk geval bespreken.

Back