Logitech 5.1 set op mixer..

TangLeFuzZ

Stamgast
Hey,

ik heb afgelopen vrijdag eindelijk een set Monitoren + een mixer gekocht.

Nu ik mijn monitoren er op heb aangesloten heb ik mijn 5.1 set die ik bij m'n computer had zitten, over;

logitech-z5300.jpg

Deze set wil ik graag op de control room van m'n mixer aansluiten, zodat als ik niet met muziek bezig ben en gewoon op m'n kamer muziek wil luisteren, ik het geluid uit die andere boxen kan laten komen in plaats van m'n monitoren.

In hoeverre is dit mogelijk, en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

In m'n logitech set gaan 3 mini-jacks (front, rear en center/sub).

heb niet het idee dat dit perfect gaat werken. wat voor mixer heb je om daar eens mee te beginnen?

je zal 6 kabels nodig hebben. iedere speaker moet zijn aparte geluid krijgen. verder heb je 3 subgroepen nodig minimaal. en dan nog 6 kanalen voor de surround op je mixer. Je doet dus de stekkertjes splitten naar mono vanuit je geluidskaart. Dus de kabel die je nodig hebt is stereo minijack naar 2 maal monojack. Dan is het inprikken, heel goed uitpannen, groepen toewijzen en dan zal het moeten werken... Mits het een actieve set is wat wel is geloof ik...

theoretisch moet het zo praktisch gezien gaat het denk ik niet eens werken...

Ik heb een Phonic MM 1202a, vrij simpel ding dus.

Het gaat me niet echt om surround geluid... ik vind het alleen zonde dat de set niet gebruikt wordt, dus als ik er geluid uit kan krijgen, stereo, dan is dat al voldoende. Desnoods sluit ik de rear boxen niet aan, als front en de sub het maar doen...

Wordt het dan een ander verhaal, of...?

Edit:

Mijn broertje heeft voor zijn xbox deze set:

console5500d.jpg

In het kastje dat je daar ziet, gaan die 3 mini-jacks van front/rear/center&sub, en er komen 2 tulp stekkers uit.
Als ik dat zo zie, dan lijkt me dat ik zoiets toch ook zelf moet kunnen doen met een aantal kabels en verdelers?

Laatst gewijzigd:
Back