G
Guest
Guest
ik heb nog tekentafels over (blad kan er ook nog bij) voor wie zelf ook zo'n standaard zou willen hebben voor een eurorack case of iets anders.
de prijs is wat ik er zelf voor betaald heb.
de grote (grijze) kost €50 en de kleinere (blauwe) €25.
(ter vergelijking, bij de handelaren in gebruikte schoolspullen e.d. kosten deze respectievelijk 150 en 125)
even de verschillen op een rij:
de grijze is in mooiere staat. glanzend in de lak en stevige basis. deze is geschikt om staand te werken en de synth als schoolbord voor je te hebben. beetje de balans in de gaten houden bij het verstellen, maar de basis is zeer stabiel.
nadeel: met een gevulde eurorack case erop (behoorlijk gewicht) moet je de knoppen zeer vast aandraaien om de tafel (in elke gewenste stand) goed vast te zetten, zodat hij niet zakt.
ik kan het, dus jullie kunnen het ook, maar je moet dus echt wel stevig vastdraaien en even kracht zetten.
de blauwe zijn schoon en netjes, maar wat valer. de tafel is lager en de basis korter. daardoor neemt ie minder ruimte in, maar kan hij ook niet heel hoog worden versteld. staan met een synth als schoolbord op ooghoogte gaat niet lukken. staand achter de case die horizontal tot bijna diagonaal staat, gaat wel. en lager/zittend kan je wel van horizontaal naar verticaal.
deze is eenvoudiger vast te zetten dan de grijze. werkt met draaiknoppen die je wel even stevig moet aandraaien, maar hij staat sneller echt vast.
nadeel: je kan niet zo hoog als met de grijze en door de kortere basis moet je ook goed opletten met het verdelen van het gewicht, als je de tafel echt hoog verstelt, omdat de basis minder stabiel is. ook hier kan een blad bij trouwens. heb ik ook nog staan.
de afstand tussen de steunen (schroeven) waar de case of het blad op het onderstel wordt gemonteerd is bij de grijze zo'n 63 cm en bij de blauwe ongeveer 65 cm.
dat betekent dat een eurorack case van 126hp er net netjes overheen gaat. smallere cases zouden dus op een breder blad moeten worden gemonteerd.
maar goed, wie een tafel wil voor 50 of 25, hoor ik graag.
en als je wilt kan ik eventueel ook een passende case maken voor 4 of 5 rijen 126hp en ook nog aflakken met warnex.
dan kan je zelf de voeding en frames erin zetten.
en als je m gewoon compleet wil met voeding en frames, dan kan dat ook. maar dan wel met MDLR spullen, omdat ik dat eerder heb gedaan en dat prima werkt.
op naar de foto's...

svp, beter misschien 1 nieuwe draad voor wat ik te koop heb, met 1 x per 3 dagen schoppen. bedankt.