UC-16 als sequencer?

falafelbiels

Learning to wiggle
Bestaat er eigenlijk software (voor een pc) waarmee je een Evolution UC-16 (of gelijk welke midicontroller die CC's uitstuurt) als een soort 16-tellen-stepsequencer kunt gebruiken? Met onder 1 preset 16 draaiknoppen om de nootlengte in te stellen (of noten uit te zetten), 1 preset waaronder alle draaiknoppen de toonhoogte bepalen (met een bereik van 2 of 3 oktaven) en eventueel nog 2 andere presets voor wie weet wat je wilt aansturen? bestaat dat?

Re: UC-16 als sequencer?

Origineel geplaatst door falafelbiels
Bestaat er eigenlijk software (voor een pc) waarmee je een Evolution UC-16 (of gelijk welke midicontroller die CC's uitstuurt) als een soort 16-tellen-stepsequencer kunt gebruiken? Met onder 1 preset 16 draaiknoppen om de nootlengte in te stellen (of noten uit te zetten), 1 preset waaronder alle draaiknoppen de toonhoogte bepalen (met een bereik van 2 of 3 oktaven) en eventueel nog 2 andere presets voor wie weet wat je wilt aansturen? bestaat dat?

Binnen cubase kan dit
Hiervoor moet je een generic remote module aanmaken specifiek voor deze doeleinden.
Je kan dan een template maken voor je stepsequencer. en een voor de nootlengte.
Met dezelfde preset kun je dan door het switchen van de generic remote map deze akties uitvoeren.

voorwaarde is wel dat je de nootjes in je stepsequencer al ingetekend hebt.

Wat ik bijvoorbeeld gedaan heb is in het nieuwe steinberg effect (tonic) de stepsequencer daarvan gekoppeld aan 16 draaiknoppen. Hierdoor heb ik precies wat jij graag wilt op dit effect.
Uiteraard kun je hetzelfde doen met de stepdesigner binnen sx (wel als midi send gebruiken en niet als midi insert).
Andere mogelijkheid is het gebruik van energy xt of era, hoogstwaarschijnlijk kun je daarmee de nootvalue automatiseren. Dus daar kun je dan ook een generic remote map voor maken. Via mijn behringer drukknoppen kan ik zelfs noten aan en uitzetten in de stepsequencer.

Dus best veel oplossingen mogelijk.

Origineel geplaatst door falafelbiels
Kijk eens aan...

en in Cubase 5 ook? Ik zal straks eens gaan kijken.

bedankt, groeten,
Niels
ik weet niet of dit werkt in cubase 5.

veel hangt af van de automation parameters die je bechikbaar hebt in je generic remote. Ik verwacht dat dat niet uitgebreid genoeg is geimplementeerd in cubase 5.

nee helemaal niet joh, hehe. Ik wist het gewoon niet. Als mensen iets vertellen wat ik niet weet zeg ik soms joh. Ik bedoelde natuurlijk bedankt...:okdan:

ah, ok :luv: 't Is welliswaar geen software, maar met een Nord Modular G2 kun je hetgeen jij wil doen volgens mij ook wel realiseren. De classic modular kan dat niet aangezien die geen midi data kan uitsturen van sequencer modules.

Origineel geplaatst door Hazes
Reaktor

heeft iemand misschien een leuk ensemble voor me in Reaktor? Ik snap er vooralsnog niet genoeg van om er zelf eentje te kunnen maken... even voor de duidelijkheid, ik wil er geen VSTi's of zo mee aansturen, gewoon harde midisynths. o ja, ik wil de MPC ook eraan syncen dus midi clock uit of MTC uit als het effe kan...

iemand?

Het lukt al...

als tie een beetje interessant wordt zet ik hem hier wel ergens neer voor degenen die er interesse in hebben.

Je kunt ook VST-plugins gebruiken die controller-data omzetten naar MIDI-noten. Zo kun je zelfs 1 enkele controller gebruiken om stapjes te kiezen per tijdseenheid.

Hier is een lijst met MIDI plugins:

http://www.midiplugins.com/

merci, ik probeer het te proberen.

tot dusver dus een werkende Reaktor ensemble met 2 rijen, 1 rij voor note on/velocity (de onderste) en de bovenste rij voor midi note nummer. Ik kan alleen niet verzinnen hoe ik m nu aan midi-clock gesynct krijg. iemand een suggeste, of misschien effe mijn ensemble aanpassen of zo?

Ik heb ook geprobeerd hem als VSTi in Cubase 5 te gebruiken, maar van daaruit stuurt ie geloof ik niks naar de midi-out iemand?

Attachments

• bielsquencer tot dusver.zip
    4,2 KB · Bekeken: 121
Back