absolute 2's poos niet gebruikt - opwarmen nodig?

jes303

DIY brain mods
hoi mensen, ik heb een setjes nearfields (absolute 2), die alweer een jaar ofzo niet gebruikt zijn ivm tijdgebrek. nu ga ik ze weer aansluiten, maar vroeg mij af of het raadzaam is de speakers eerst langzaam in te laten komen, door ze bijv. zachtjes te laten klinken of lage tonen uit te sturen en dan langzaam op te voeren, ipv meteen een keiharde bassdrum erdoorheen te laten knallen.

zodat de speakers die misschien een beetje 'stijf' zijn geworden weer langzaam soepel gemaakt worden ipv een optater krijgen waardoor ze mogelijk beschadigd kunnen raken!???

of is dit totale bullshit en kan ik gewoon inpluggen en gaan met die banaan?

Als ze er niet meer tegenkunnen zullen ze zelfs na 'opwarmen' het ook opgeven, DUS:

Attachments

• 046_banaan.gif.150.150.jpg
    046_banaan.gif.150.150.jpg
    11,8 KB · Bekeken: 135
CD'tje van Rammstein helpt over het algemeen goed tegen de stijfheid (ook bij mij overigens, want ik hou er niet van:D ).

Maar even serieus, het kan misschien geen kwaad om de eerste 5 minuten even rustig aan te doen. Het blijft toch een stukje techniek / mechaniek dat een hele tijd heeft stilgelegen.

Na 30 seconde luisterniveau zijn ze wel klaar denk ik./...

Volgens mij kan het zowiezo nooit kwaad om eerst even rustig aan te gaan.
Dit geldt ook voor je oren.....

nou volgens mij is dat helemaal nergens voor nodig!
of heb je dat ook gedaan toen je ze voor de eerste keer ging gebruiken?
ik bedoel als je ze nieuw koopt zijn ze toch ook een hele tijd (opslag) niet gebruikt?

Origineel geplaatst door chielos
nou volgens mij is dat helemaal nergens voor nodig!
of heb je dat ook gedaan toen je ze voor de eerste keer ging gebruiken?
ik bedoel als je ze nieuw koopt zijn ze toch ook een hele tijd (opslag) niet gebruikt?

waar, echter dan zitten ze in zuurstof-arm of -vrij ingepakt.

Origineel geplaatst door Slipperman
of iets nu stil ligt in wel of geen zuurstof aanwezige plaats...
maakt imho niets uit...

nou ik doel eigenlijk meer op gevoelige materialen zoals de speakers die door stilstand in combinatie met blootstelling aan zuurstof inkrimpen of zelfs wegteren.

bijv. bij een fiets als je daar een poos niet mee rijdt, dan verdrogen de banden en kan je ze laten vernieuwen. maar misschien is dat appels en peren vergelijken. ik ben geen scheikundige dus, tis was wellicht een overbodig precaution van mij.

Origineel geplaatst door jes303
waar, echter dan zitten ze in zuurstof-arm of -vrij ingepakt.

Sinds wanneer is een kartonnen doos zuurstofdicht ??

Origineel geplaatst door jes303
nou ik doel eigenlijk meer op gevoelige materialen zoals de speakers die door stilstand in combinatie met blootstelling aan zuurstof inkrimpen of zelfs wegteren.

bijv. bij een fiets als je daar een poos niet mee rijdt, dan verdrogen de banden en kan je ze laten vernieuwen. maar misschien is dat appels en peren vergelijken. ik ben geen scheikundige dus, tis was wellicht een overbodig precaution van mij.

Crosslinking...(de werking van vrije radicalen) - hetzelfde verschijnsel dat rimpels veroorzaakt :geslaagd:

zit toch meestal in plastic, of dat vacuum is weet ik niet hoor. maar pin me d'r niet op vast, zoals ik al zei, misschien is het allemaal onzin dat 'opwarmen'...

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Crosslinking...(de werking van vrije radicalen) - hetzelfde verschijnsel dat rimpels veroorzaakt :geslaagd:

Da's niet vacuum, het is zowiezo moeilijk om iets langdurig vacuum te houden, kunststof is namelijk poreus genoeg om zuurstofatomen te laten 'passeren'. Maar een tijdje lukt dat wel.
Bovendien, als de speakers vacuum verpakt zouden zitten, dan zou er een druk van 1 kg/cm2 op staan, en dan zouden ze, net zoals een duikboot op te grote diepte, imploderen...maar als eerste zouden de conussen eraan gaan ;{

[/EDIT] Vacuum is trouwens per definitie (zoals tot op heden wetenschappelijk aangetoond) onhaalbaar, in laboratoriumomstandigheden is men er al wel in geslaagd een absoluut vacuum vrij dicht te benaderen, echter er verschijnen spontaan vanuit het 'niets' (wat dus niet bestaat ;-) subatomaire deeltjes (elektron-positron paren, oftewel deeltje-antideeltje). Maar deze verdwijnen ook weer vrij snel. Mysterieus en interessant, maar genoeg OT gefreubel :D
[/EDIT]

Back