Nieuw project, The Search

phochos

Berliner School Artist
Misschien een idee om, in navolging van de "Monosynth Contest" een nieuwe contest te houden onder de titel The Search waarbij ipv een monosynth bij de Monocontest nu gewoon alle apparatuur wordt gebruikt die men in de studio of thuisstudio heeft staan. Het nummer moet dan tussen de 3 en 5 minuten duren en er kunnen dan bijv. de beste vijftien stukken op deze cdr komen.

Wie vind dit een aardig idee??

Phochos:D

De einddatum van dit project is dan 31 december 2004 voor het inleveren.:)

ik denk dat toch enige beperking nodig is...
bijvoorbeeld een emotie?

Ik snap het eerlijk gezegd ook niet helemaal? Wat is hier anders aan dan gewoon een track maken en die posten? Iets dat al sinds sint-juttemis gebeurd op dit forum?

ehm idd,ik mag aannemen dat een thema of beperking gewenst is,anders kan je toch willekeurig wat nummers online zetten lijkt me....beetje vaag dit....

Ach.............ik dacht, ik doe eens een geste, maar iedere keer als ik iets bedenk valt het schijnbaar in verkeerde aarde=(

Ik herinner mij een groep mensen die ook zoiets een keertje gedaan hebben onder de naam The Quest. Deze cd is ook verkrijgbaar bij Groove Unlimited. Een soortgelijk iets dacht ik met The Search te bereiken, maar schijnbaar is er geen animo voor.:frons:

Origineel geplaatst door Chinetti
Phochos, wat was er dan bijzonder aan die 'Quest' CD? De Mono Synth contest was bijvoorbeeld bijzonder omdat mensen een muzikale beperking werd opgelegd, namelijk dat ze alleen maar een mono synth mochten gebruiken.

Het bijzondere aan de Quest cd was het feit dat deze personen de gelegenheid kregen om een of twee werkjes van hun hand via cd aan iedereen te laten horen. Maar omdat iedereen inderdaad tegenwoordig de mogelijkheid heeft om zelf cd's te branden, heb je inderdaad gelijk dat deze thread een beperking nodig heeft.

Bij deze dan:

Niet de hele installatie, maar één synthesizer (zonder automated sequencer erin) gebruiken voor een compositie van 3 tot 5 minuten (bijv. een Microkorg mag wel, maar bijv. een Poly800 mag dan weer niet vanwege de sequencer).

Dacht dat dat misschien wel kan dan. En als cd-titel kunnen we bijv. gebruiken "The Search For The Poly One".

Origineel geplaatst door phochos
Ach.............ik dacht, ik doe eens een geste, maar iedere keer als ik iets bedenk valt het schijnbaar in verkeerde aarde=(

ehm,misschien moet je ietsje beter nadenken voor je wat post?(niet kwaad bedoeld hoor) vaak zie ik je ook meerdere post onder elkaar plaatsen terwijl je een post gewoon kan editten....

kijk als je zoiets wilt organiseren is dat een leuk gebaar,waar je echter wel een spel element aan moet toevoegen lijkt mij om het interresant te maken.

beperkingen lijden tot creativiteit,en dat wil iedereen graag horen denk ik!!!

ow en wat deze contest betreft,drums moet je dus uit dezelfde synth zien te toveren? of valt dat erbuiten? want als ik bv mijn xv3080 pak ipv de virus C of korg,dan kan ik er een complete track uithalen zonder dat het me beperkt,ja misschien is 16 parts wat te weinig,maar daar heb je audioopname's voor...dus moet het nog specifieker? of vindt iedereen de beperking van 1 van je synth's gebruiken voldoende?

Het lijkt mij gewoon dat je een polyfone synthesizer moet gebruiken en bijv. de sequencer sporen (als je die gebruikt in je muziek) dan met de hand maakt of simpele arpeggioritmes erdoorheen haalt, dat mag dan wel. Maar sequencer die je kunt voorprogrammeren (bijv. het voorbeeld van de sequencer in de Poly800 of de EX800 of ga zo maar door) die mogen dan niet gebruikt worden. Ook niet voor bijv. een drumritme te programmeren. Als je percussie wilt gebruiken mag dat maar dan met de hand gespeeld.

Kortom: Ieder een die een polyfone synth heeft, mag gewoon meedoen. De beperkingen zijn opgesomd in het bovenste stukske.

Het lijkt mij heel moeilijk om beperkingen op te leggen die dan nog aan iedereen de kans geven om iets te kunnen doen. De monosynth contest bvb ging aan mij voorbij want ik heb helemaal geen monosynth. Geen beperkingen opleggen zal dan weer leiden naar een soort van show-off van eenieders topmateriaal. Misschien zijn de eerlijkste beperkingen nog te vinden in de muzikale eigenschappen zelf. Ik zeg nu maar iets; de '75bpm maat 5/8 contest'. Of 'track bestaande uit exact 7 akkoorden contest' Dan maakt het niet zoveel uit welk materiaal je gebruikt. Is maar een ideetje hoor.

hmmm,je moet dus alles in 1 keer opnemen als audio? zonder gebruik te maken van een sequencer???
das nu jammer....:D

Nee, je leest het verkeerd. Je mag wel een multitrack recorder gebruiken, maar je mag geen gebruik maken van een sequencer zoals aangegeven dus bijv. de Poly800 of EX800 stappen sequencer.:D

Origineel geplaatst door phochos
Nee, je leest het verkeerd. Je mag wel een multitrack recorder gebruiken, maar je mag geen gebruik maken van een sequencer zoals aangegeven dus bijv. de Poly800 of EX800 stappen sequencer.:D

en wat nu als je je sequencer gebruikt als recorder? en niet beschikt over een multirecord device? dan mag je dus je opname's na elkaar maken en dan onder elkaar zetten(naast elkaar) en dat dan exporteren naar wav/mp3?

Origineel geplaatst door d.j.conflict
en wat nu als je je sequencer gebruikt als recorder? en niet beschikt over een multirecord device? dan mag je dus je opname's na elkaar maken en dan onder elkaar zetten(naast elkaar) en dat dan exporteren naar wav/mp3?

Tuurlijk, op die manier mag natuurlijk wel, dan gebruik je de sequencer puur als multitracker. Mag mijn bedoeling is om hem niet als ritmebasis te gebruiken, zeg maar voor de bassloopjes e.d.

Duidelijk nu voor iedereen??:D

Origineel geplaatst door hansbakker
bijvoorbeeld een emotie?

Raumschiff%20Enterprise%20-%20Spock%20&%20Kirk.jpg

'Highly Illogical'

-C-

ff klein vraagje voor ALLE duidelijkheid:

Ik gebruik één synth voor de geluiden en een 'losse sequencer' (à la RM1X/MC-serie/RS7000 etc.) alleen als aansturings bron.
Ik multi-track dan een compleet nummer op een HD-recorder (of pc).

Dat valt binnen de beperking? Of moet die losse sequencer er tussenuit?

Ben benieuwd; heb wel zin (als 'k een keer tijd heb..).

Back